profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nākamsezon WRC čempionātā varēs startēt ar nehibrīda Rally1 automašīnām

Mārtiņš Jankovskis 18.12.2023 - 22:54 Nākamsezon WRC čempionātā varēs startēt ar nehibrīda Rally1 automašīnām
Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Septembrī ''M-Sport Ford'' komandas boss Malkolms Vilsons aicināja FIA apsvērt iespēju nacionālajos rallija čempionāta posmos izmantot nehibrīda Rally1 automašīnas, kas tādējādi palīdzētu saglabāt M-Sport klātbūtni pasaules rallija čempionātā (WRC).

M-Sport komandas biznesa pamatā ir pārdot automašīnas privātajiem klientiem, kas tādējādi palīdz tai startēt WRC čempionātā un cīnīties ar Toyota un Hyundai komandām. Taču, ņemot vērā specifiskās Rally1 automašīnas un tās izmaksas, M-Sport pa diviem gadiem spēja pārdot tikai vienu Rally1 automašīnu. "Ar to nepietiek," teica Malkolms Vilsons. "Mums katru gadu ir jāpārdod aptuveni desmit automašīnas, lai mēs varētu startēt WRC. Kaut kas ir jāmaina. Vēlme turpināt startēt WRC ir tikpat spēcīga kā jebkad, bet lieta ir vienkārša: mēs pārdodam Rally1 automašīnas, mēs paliekam šeit.''

"Mēs varētu viegli izmantot nehibrīda Rally1 automašīnu. Mēs izņemam hibrīdu, aizvietojam to un iegūstam parastu automašīnu, kas var braukt saskaņā ar parastajiem noteikumiem. Es domāju, ka tas mudinātu braucējus izmantot šīs automašīnas.''


Foto: Martin Trdla

Un izskatās, ka FIA ir ņēmuši vērā šo M-Sport un citu komandu ierosinājumu, jo kļuvis zināms, ka nākamgad WRC čempionātā varēs startēt ar nehibrīda Rally1 automašīnām. Tas ļaus sportistiem un komandām aizpildīt plaisu starp Rally1 un Rally2 klasēm. Lai gan šie nehibrīda Rally1 automobiļi bez hibrīda elementa nesniegs to pilno potenciālo ātrumu, tie piedāvās braucējiem iespēju iepazīt Rally1 automobiļu sajūtas, kas ir svarīgs aspekts, pārejot no zemākas jaudas auto.

Ja WRC2 auto jauda ir 280 - 300 Zs, bet Rally1 jauda ar hibrīdu sasniedz ap 500 Zs, tad nehibrīda Rally1 automašīnu jauda būs ap 400 Zs.

Hibrīda tehnoloģijas izslēgšana no Rally1 automobiļiem ir stratēģisks solis, lai samazinātu gan iegādes, gan ekspluatācijas izmaksas. Šī izmaiņa atvieglos arī automobiļu izmantošanu nacionālā līmenī, jo nebūs nepieciešams īpašs FIA elektrotransporta infrastruktūras nodrošinājums, kas būtu papildus finansiāls slogs sacensību organizatoriem un braucējiem.


Foto: Compact Dynamics

Vai mēs redzēsim simtiem nehibrīda Rally1 automobiļu, kas tiks izmantoti WRC? Iespējams, ka nē. Taču tas dod komandām iespēju papildināt savu komerciālo piedāvājumu un, kas ir ļoti svarīgi, aizpilda veiktspējas plaisu starp Rally1 un Rally2.

Kas attiecas uz Rally1 automobiļiem bez hibrīda vienības, tad šie auto tiks pielaisti sacensībām un ar tiem varēs cīnīties par WRC punktiem individuālajā ieskaitē, bet šie automobiļi nevarēs tikt nominēti ražotāju punktu iegūšanai. Līdz ar to teorētiski pastāv iespēja, ka 2024.gada sezonā par čempionu var kļūt arī kāds pilots, kurš startē ar nehibrīda Rally1 automobili.

Zināms, ka minētā hibrīda iekārta būs jāaizstāj ar imitācijas hibrīda vienību, kas atbilst konkrētiem FIA noteiktiem variantiem (skat zemāk). Hibrīda bloka svars (kopā ar šķidrumiem) ir 100 kg.



Rally1 Hibrīda Sistēma:
Atgādināsim, ka Rally1 hibrīda sistēma ir viens no inovatīvākajiem elementiem pasaules rallijā, taču tās darbības principi var šķist sarežģīti. Hibrīda sistēma Rally1 automobiļos apvieno tradicionālo iekšdedzes dzinēju ar elektrisko motoru, sniedzot papildu jaudu un efektivitāti. Galvenais šīs sistēmas mērķis ir uzlabot automobiļa veiktspēju, vienlaikus samazinot tā ietekmi uz vidi.


Hibrīda sistēma. Foto: Compact Dynamics

Elektriskais motors darbojas kā palīgs iekšdedzes dzinējam, piešķirot papildu spēku, it īpaši zemākos ātrumos un paātrinājuma brīžos. Tas nozīmē, ka automobilis var ātrāk paātrināties un efektīvāk izmantot savu jaudu.

Hibrīda vienība tiek barota no akumulatora, kas uzlādējas braucot. Braucot dzinējs un bremzēšanas sistēma palīdz uzlādēt akumulatoru, izmantojot procesu, ko sauc par reģeneratīvo bremzēšanu. Tas nozīmē, ka katru reizi, kad braucējs bremzē, tiek atgūta enerģija, kas citādi tiktu zaudēta.


Foto: M-Sport

Hibrīda sistēma arī ietver dažādus drošības elementus, piemēram, indikatorus un drošības gaismiņas (zaļā krāsā), kas nodrošina, ka sistēma darbojas pareizi un ir droša.


Foto: Honza Froněk

Lai gan Rally1 hibrīda sistēma ir tehnoloģiski sarežģīta, tās pamatprincips ir samērā vienkāršs: apvienot iekšdedzes dzinēja sniegto jaudu ar elektriskā motora efektivitāti, lai panāktu labāku veiktspēju un ekoloģiskumu. Tas ir solis uz priekšu rallija sportā, nodrošinot aizraujošas sacensības un vienlaikus veicinot tehnoloģisko attīstību.

Atgādināsim, ka WRC nesen ieviesa arī jaunu un radikālu punktu skaitīšanas sistēmu nākamajā sezonā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png