profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

E.Blūms: Darām un darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai startētu 'Tet Rally Latvia' WRC

Mārtiņš Jankovskis 02.11.2023 - 01:21 E.Blūms: Darām un darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai startētu 'Tet Rally Latvia' WRC
Emīls Blūms/Didzis Eglītis Lietuvas apbalvošanas ceremonijā. Foto: No personīgā arhīva

Latviešu rallija ekipāža Emīls Blūms/Didzis Eglītis veiksmīgi noslēgusi 2023.gada rallija sezonu Baltijā. Savā klasē ekipāžai 1.vieta Lietuvas rallija čempionātā, kā arī divas otrās vietas Latvijas un Igaunijas rallija čempionātos. Diemžēl neveiksme Sāremā un Paides rallijos, iespējams, liedza ekipāžai paņemt pilnu banku un uzvarēt arī Latvijas un Igaunijas čempionātos. Taču, neskatoties uz to, ekipāža apliecināja savu ātrumu, būdama ātrākā savā klasē Baltijā!

Par to, kā ekipāžai gāja šajā sezonā un kādi ir tās plāni nākamgad, par to šajā sarunā ar Emīlu Blūmu.


Foto: Dace Janova

Emīl, apsveicu ar pirmo saņemto kausu. Kā aizritēja apbalvošanas ceremonija Lietuvā?
Šoreiz tā apbalvošana notika tādā kā vecā lidlauka teritorijā, un tā bija savādāka nekā citus gadus. Katras klases labākos izsauca, apbalvoja un balle bija beigusies. Jā, pirmais iespaids pēc Latvijas un Igaunijas apbalvošanas ceremonijām bija tāds dīvains, bet, cik sapratu no lietuviešiem, tad šogad esot bijis tāds koncepts. Citus gadus viņiem apbalvošana bija tikpat grezna kā Latvijā un Igaunijā. Labi, ka mūs jau laicīgi pabrīdināja, lai ģērbjamies silti (smejas).

Viens kausiņš saņemts. Vēl atliek kausiņi Latvijā, Igaunijā. Tāds ražīgs gads Jums.
Jā, gads šogad kausu ziņā bija ražīgs. Kā mēs te smejoties savā starpā runājām, tad ne vienmēr ātrākie ir pirmie (smejas).

Foto: Edgars Leonovs

Tā laikam sanāk. Tajos rallijos, kur sacenties ar Korgi, tev savstarpējā cīņā septiņas uzvaras (ieskaitot Sarmas ralliju, kur vēlāk Blūms tika diskvalificēts), viņam – divas (abas izcīnītas, kad Emīls izstājās). Bet sezonas griezumā Korgem divas pirmās vietas, tev – viena.
Jā, tā ir sanācis. Bet viss ir labi. Ja mums būtu kāds viens liels sponsors, kuram būtu svarīgi kādā konkrētā čempionātā izcīnīt pirmo vietu, tad noteikti šobrīd būtu neliela rūgtuma piegarša, ka to nepaveicām, bet, ņemot vērā, ka šogad galvenokārt startējām ar savu draugu un labu paziņu atbalstu, tad absolūti nav par ko sūdzēties. Ātrums mums bija un par to prieks.

Cik atceros, tad pirms sezonas tev ne tuvu nebija tāds plāns startēt visos trijos čempionātos.
Pilnīgi noteikti. Sezonas sākumā vispār bija grūti uzsākt sezonu, tāpēc braucām ralliju no rallija. Bet, kad tas ritenis iegriezās, tad to bija grūti apturēt. 14 ralliji sezonā nav maz (smejas). Bija jau brīži, kad mehāniķi pa nakti daudz negulēja un strādāja. Arī inženieris Rūdis mums daudz nāca pretim un palīdzēja. Bet, ja atbalstītāji saka, ka ir jābrauc, tad braucam. Bija forši. Pēcgarša ir ļoti laba.

Foto: Urmo Sibul

Kuri ralliji (snieguma ziņā) pašam šogad vislabāk palikuši atmiņā?
Viens varētu būt Alūksnes rallijs. Pēc diskvalifikācijas Sarmas rallijā, pēc kuras bija liels rūgtums, Alūksnes posmā pēc pirmās dienas, kas notika tumsā, mēs Korgem zaudējām 14 sekundes. Taču otrajā dienā saņēmāmies un uzvarējām septiņos no astoņiem dopiem, kas ļāva mums izcīnīt uzvaru. Kopā mēs ātrajam Korgem atspēlējām gandrīz pusminūti. Kopumā jāsaka, ka visi ralliji, kuros cīnījos ar Korgi, bija interesanti un sīvi. Jā, protams, arī mājas Cēsu rallijs ir viens no maniem šīs sezonas top notikumiem – mājas sienas, draugi, lieliska atmosfēra. Arī Raplas rallijs ir atzīmēšanas vērts, kur diemžēl tikai noslēdzošajā ātrumposmā zaudējām 1.vietu absolūti. Noteikti gribu arī atzīmēt Lietuvas Rokišku ralliju, kur bija gan lieliska organizācija, apbalvošana pie Pils, ļoti daudz skatītāju. Katrā rallijā bija savs stāsts, savi piedzīvojumi.


Foto: Raimonds Volonts

Paskatoties rezultātus gan šogad, gan iepriekšējos gados, jāsecina, ka tehniskajā ziņā jums viss ir kārtībā.
Jā, tā ir, bet jāsaka, ka ne vienmēr mēs visur varam ielīst un pārbaudīt. Protams, pirms katra rallija mehāniķi vienmēr pārgāja visam pāri un sekoja līdzi, bet ir detaļas, kuras var izbeigt savu dzīvi un tur tu neko nevari izdarīt. Metāls ir metāls. Ir bijušas situācijas, ka paši pa skarbu apejamies pret tehniku, bet vienmēr viss tika kontrolēts un pārbaudīts. Bet tas ir sports. Ja mēs tā paskatāmies startus ar Mitsubishi Lancer Evo IX, tad kopš 2018.gada ne reizi nebijām izstājušies tehnisku problēmu dēļ (šogad Paides rallijā bija pirmā izstāšanās). Līdz ar to vēlreiz varu teikt lielu paldies visiem mehāniķiem, kas ir strādājuši kopā ar mums.

Arī savu kļūdu dēļ tas izstāšanās procents tev ir ļoti, ļoti mazs.
Līdz Sāremā rallijam (smejas). Uzskrējām nedaudz par šerpu. Zinājām, ka rallijs nebūs viegls dēļ sava slapjā seguma. Ņemot vērā, ka šis bija Korges mājas rallijs, gribējām jau no paša sākuma būt augšgalā, bet diemžēl jau pirmajā ātrumposmā mums nesagāja un noskrējām no ceļa. Sen nebija braukts pa slapju segumu un vēl asfaltu. Bija vairāki apstākļi, kas to visu ietekmēja. Bet tas jau ir skaidrs, ka kādreiz dzīvē tā var notikt, kad nesaiet. Šoreiz mums pēc vairāk nekā 20 rallijiem nesanāca.

Foto: Krists Andersons

Maijā man teici, ka jūsu klusais plāns ir starts ''Tet Rally Latvia'' WRC posmā. Kādi jaunumi šajā ziņā?
Turpinām strādāt ar dažiem atsevišķiem sadarbības partneriem, lai mums izdotos iziet uz starta Liepājā. Taču ļoti negribētos, lai dēļ šāda liela rallija mums būtu jāizlaiž atlikusī sezona. Uzskatu, ka būtu muļķīgi nebraukt neko, lai tikai startētu vienā WRC posmā. Redzēsim, kā mums izdosies to visu atrisināt, jo tā summa, lai startētu WRC, ir ļoti, ļoti liela. Jāsaprot vēl tas, ka tikai iziet uz starta WRC posmā, bez treniņiem, tas nav gluži mūsu plāns. Optimālajā gadījumā gribētos sezonas sākumā pabraukt ar Mitsubishi Lancer Evo IX, bet uz vasaru jau pārkāpt uz R5 automašīnu, lai nobrauktu gan testus, gan arī kādu nacionālā čempionāta posmu, lai pēc tam varētu doties uz eksāmenu uz ''Tet Rally Latvia''. Jābūt reāliem. Situācija sportā nav tā labākā un atbalstītāju ir tik, cik viņu ir. Gribēt gribās daudz, bet reālā situācija ir tāda, kāda tā ir. Paldies jau tagad visiem maniem atbalstītājiem, kuri mani šos gadus atbalsta - Vides Tehinka, VT Timber, Meža Apsaimniekotajs, Europcar, Samsonas Motosport, Josa, Metālu Pasaule, Pirelli Motosport Baltic un citiem. Ja mums izdosies visu salikt pa plauktiņiem, kārtīgi sagatavoties WRC posmam, tad tas būtu lieliski! Bet, kā būs, dzīve rādīs.



Foto: Raimonds Volonts

Esi jau runājis ar kādu komandu?
Vasarā ir bijušas tikšanās un sarunas ir iekustinātas. Bet pagaidām nekas konkrēti nav zināms. Jāsagaida atbildes no dažiem sadarbības partneriem un tad jau varēsim runāt tālāk. Darbs notiek. Darīsim visu, kas mūsu spēkos. Ja nesanāks, tad, neko darīt. Varēsim paskatīties uz sevi spogulī un pateikt, ka darījām visu, kas bija mūsu spēkos. Ļoti gribētos sagatavoties un iziet uz starta, lai salīdzinātu savus spēka samērus ar pasaules līmeņa braucējiem. Protams, lai pilnībā adaptētos pie jaunas spēļmantiņas, ar pāris testiem vien nepietiks, bet, ja tāda iespēja būs, darīsim visu, lai mums sanāktu! Esam pierādījuši, ka braukt mākam, lēni neesam, tāpēc jācer, ka kāds noticēs un pievienosies mums. Ļoti gribētu sev un stūrmanim Didzim uzdāvināt dāvanu pa šiem gadiem, ko esam pavadījuši rallijā. Redzēsim, ko mums atnesīs jaunais 2024.gads...

Emīl, lai Jums izdodas
Paldies!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png