profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Tanaks: Bez M-Sport otrs rezerves variants bija braukt ar traktoru un tīrīt sniegu

Go4speed 08.12.2022 - 09:09 Tanaks: Bez M-Sport otrs rezerves variants bija braukt ar traktoru un tīrīt sniegu
Foto: www.instagram.com

Pēc tam, kad Ots Tanaks paziņoja, ka viņš pēc šīs sezonas pametīs Hyundai Motorsport komandu, izskanēja vairākas spekulācijas par igauņu braucēja turpmāko likteni. Varbūt viņš atgriezīsies Toyota? Varbūt Tanaks atgriezīsies M-Sport? Bet varbūt nākamo gadu viņš pavadīs mājās?

Kad Tanaks 2017.gadā pameta M-Sport, lai pievienotos Toyota, M-Sport izpilddirektors Malkolms Vilsons, kurš atbalstīja Tanaka pievienošanos Toyota, atzina: ''Viņš atgriezīsies!''

To, kāpēc Ots pameta Hyundai, igauņu braucējs zina vislabāk, taču nu sportists pāršķīris jaunu lapaspusi un atgriezies komandā, kurā viņš spēra savus pirmos soļos pasaules čempionātā.


Ots Tanaks. Foto: Piotr Puchalski

"Gribēju būt vietā, kur esmu pilnībā koncentrējies uz to, lai darītu visu, kas ir komandas spēkos vai mūsu spēkos, lai spētu cīnīties par čempiontitulu. Un tas noteikti bija viens no iemesliem, kāpēc apsvēru pārcelšanos uz M-Sport. Mans mērķis, protams, ir WRC čempiontituls,''  sarunā ar portālu DirtFish iesāk Ots Tanaks.

"Zinu, kāds spēks ir M-Sport. Šķiet, ka ''Ford Puma'' atkal ir bijusi diezgan spēcīga automašīna jau no paša, paša sākuma. Izskatās, ka tā ir bāze, uz kuras var būvēt un ar ko var doties uz priekšu. Aiz muguras ir arī Ford, kas ir ļoti ieinteresēts vēl pierādīt, ka spēj labi startēt rallijā, tāpēc teiktu, ka kopā ar Ford un M-Sport redzu, ka ir iespēja atkal kopā izveidot kaut ko lielisku."

Lai arī kā Tanaks sezonas otrajā pusē kritizēja Hyundai, sportists par šo komandu nevēlas izteikties slikti. "Nevaru teikt neko sliktu par Hyundai," turpina Tanaks. "Bija daudzi cilvēki, ar kuriem strādāju un kuri veica patiešām lielisku darbu, lai mani atbalstītu, cik vien iespējams, tāpēc nevaru par viņiem teikt neko negatīvu. Ir daži lieliski cilvēki, kurus noteikti bija grūti pamest. Tas arī nebija viegli, bet tomēr kopumā mans mērķis ir iegūt iespēju cīnīties par čempiontitulu."


Foto: DirtFish

Uz jautājumu, vai Tanaks apsvēra iespēju pievienoties Toyota, un kādi bija vēl viņa iespējamie varianti, kur turpināt karjeru, sportists turpina: ''Pēc Japānas WRC rallija doma par pievienošanos Toyota bija diezgan ilgu laiku. Kad tika parakstīts papīrs par aiziešanu no Hyundai, tobrīd man tiešām nebija citu variantu, kur turpināt savu karjeru, tāpēc domāju, ka beigās savā ziņā man diezgan paveicās, ka M-Sport nāca ar tādu piedāvājumu, kāds viņiem bija, un mēs varējām vienoties.''

"Būtībā jā, vairāk vai mazāk man nebija nekādu rezerves variantu. Otrs rezerves variants bija vienkārši mājās braukt ar savu sarkano traktoru un tīrīt sniegu."

2012.gadā Marko Martins Malkolmu Vilsonu iepazīstināja ar Otu Tanaku, un igauņu braucējs pievienojās M-Sport. Diemžēl sadarbība ilga tikai vienu gadu, jo pēc neskaitāmām kļūdām un avārijām Ots 2013.gadā atgriezās savā OT Racing komandā un startēja Igaunijā un Latvijā. 2014.gadā Tanaks vairākus rallijus nostartēja Drive Dmack vienībā, kur viņš apliecināja savas ātruma īpašības. Tas viņam 2015.gadā ļāva atgriezties M-Sport vienībā. Pēc 2017.gada sezonas, kurā Tanaks izcīnīja 3.vietu, sportists nolēma doties uz Toyota.


Foto: Federico Protti

"Man vienmēr bija labas attiecības ar Malkolmu," turpina Tanaks. "Pie tā, kas notika 2012. gadā un vēlāk, Malkolms nekad nav darījis neko sliktu. Viss vienmēr tika darīts ar vislabāko nodomu, lai galu galā viss izdotos, un visas šīs mācības - un galu galā man tās bija labas un vērtīgas mācības - nostrādāja. Savā ziņā tās bija arī ļoti dārgas mācības, īpaši Malkolmam. Viņš patiesībā bija arī tas cilvēks, kurš man toreiz ieteica doties uz Toyota. Viņš man teica, lai gūstu pieredzi un ieraugu pasauli.''

"Viņš ir ļoti sportisks puisis un ļoti labi izprot šo biznesu, tāpēc acīmredzot viņš zina, kāpēc esmu atgriezies. Viņš zina, kādi ir mani nodomi un kāpēc es atgriežos. Neesmu atbraucis izklaidēties. Esmu atbraucis sacensties, tāpēc viņš to ļoti labi saprot."

Šogad Hyundai, iespējams, nebija tas ātrākais auto trasē, taču Tanaka dzelžainā griba un cīņasspars viņām ļāva cīnīties par augstākajiem rezultātiem. Vai Ots Tanaks spēs atgūt tās sajūtas, kuras viņam bija 2019.gadā, kad viņš izcīnīja savu pagaidām vienīgo čempiontitulu?


Foto: M-Sport

''Jā,'' atbild Tanaks. ''Lai būtu šādas sajūtas, ir nepieciešams iepakojumu. Rallijs ir komandas sporta veids, tāpēc tam nepieciešams daudz vairāk nekā tikai es. Automašīnā sēž vēl viens puisis, un ir daudz cilvēku, kas strādā ap mašīnu, rūpnīcā un tā tālāk, tāpēc ir vajadzīgs pilns komplekts. Mēs noteikti tieksimies pēc šīm sajūtām. Mēs zinām, kas mums ir nepieciešams. Teikšu tā, ka neesmu bijis apmierināts ar pēdējiem pāris gadiem. Šogad finišēt otrajā vietā mani noteikti neapmierina, tāpēc man ir augstāki mērķi. Es vēl neesmu padevies. Plāns ir atgriezties un cīnīties. M-Sport ir vieta, kas mani izaudzināja par autovadītāju un vieta, kas man iemācīja visas smagās mācības. Kopš kļūšanas par pasaules čempionu, neesmu spējis aizstāvēt titulu, tāpēc nespēšu samierināties ar sevi, kamēr to neizdarīšu!"
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png