profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

WRC piloti sūdzas par garajām rallija dienām, itāļu fermeris steidz palīgā austrāliešiem

Go4speed 09.06.2022 - 10:09 WRC piloti sūdzas par garajām rallija dienām, itāļu fermeris steidz palīgā austrāliešiem
Foto: Dirtfish

Pēdējos gados dažos rallijos ir tā saucamie attālinātie servisi. Tie ir servisi, kas neatrodas galvenajā servisa parkā kopā ar komandām, bet gan tālu prom, kur ekipāžas pašas var veikt nelielus remontdarbus, nomainīt riepas, paēst vai atpūsties. Šādi attālinātie servisa parki tiek veidoti tāpēc, lai ekipāžas pēc veiktajiem ātrumposmiem, kas dažreiz norisinās tālu prom no rallija centra, neveiktu garos pārbraucienus atpakaļ uz galveno servisa parku un tad vēlreiz atpakaļ uz ātrumposmiem. Tāpat bieži sacensībās, kad arī ātrumposmi notiek tālu no rallija centra, ir regrouping jeb tā saucamā sabīdīšanās.

Piemēram, Sardīnijas WRC rallijā sestdien sportistiem bija jāveic astoņi ātrumposmi (131 km) bez servisa parka, kas nozīmēja lielu slodzi automašīnām, kā arī braucējiem. Šajā dienā, kad ārā vēl bija pamatīgs karstums, sportistiem bija trīs 15 minūšu garas sabīdīšanās pauzes.


Pēc rallija vairāki braucēji izteica savas domas par šādu rallija maršrutu. ''Es domāju, ka šīs diskusijas ir bijušas jau ilgāku laiku. Mums ir šis lieliskais servisa parks un visa viesmīlība, ko varam piedāvāt cilvēkiem, un tas ir tas, kas ražotājiem patiesībā patīk, lai atvestu cilvēkus uz servisa parku, lai parādītu, kā mēs būvējam automašīnu un kā strādājam. Tā arī ir daļa no šī šova. Protams, mēs labprāt gribētu, lai dienas laikā būtu vismaz viens servisa pārtraukums. Tas būtu diezgan svarīgi. Dažreiz, ziniet, tas ir mazliet sarežģīti, kad ātrumposmi notiek tālu prom, tāpēc tad ir grūti visu salikt kopā,'' stāsta Ots Tanaks.

''Ja runājam par mūsu ekipāžu, tad sestdien tas būtu bijis gandrīz neiespējami, ja mums nebūtu tāda cilvēka kā Miks, kas mūs uzturētu starp visām sabīdīšanām. Temperatūra un karstums - tas bija neticami grūti. Mūsu gadījumā mums bija Miks, un bez viņa es būtu pilnīgi pazudis,'' tā Kreigs Brīns.


Foto: Bitto Zsolt

Daudz dusmīgāks bija Dani Sordo, kurš piebilda, ka ''Personīgi man labāk nerunāt par šo. Varu teikt daudz vārdu par lietām, kas mainījušās, bet... Pēc vienas garas dienas nav iespējams 15 minūtēs pārgrupēties, lai paēstu. Mēs neesam mašīnas. Mēs vēl iepriekš pierakstām trasi, tāpēc mums tas nav tikai trīs dienu rallijs. Mēs strādājam no pirmdienas. Cilvēki to neredz. Negribu vairs neko teikt.''

Arī par karstumu šie braucēji piebilda, ka ''Ja jūs par karstumu jautājiet manam stūrmanim, tad, jā, iespējams, šis bija karstākais rallijs. Man bija žēl manu stūrmani un citus stūrmaņus. Izplūdes sistēma jaunajās automašīnās ir kā ietīta segā. Tas bija neticami grūti. Mums tas izdevās, bet bija pāris reizes, kad mašīnā ieplūstošais gaiss to padarīja vēl karstāku. Tas bija diezgan liels izaicinājums,” turpina Brīns. Tanaks piebilda, ka šīs jaunās Rally1 automašīnas ir kā krāsnis, kurās var labi izcepties.

Taču diezgan smags pārbaudījums aizvadītajā Sardīnijas rallijā bija austrāliešu ekipāžai Lukam Aneāram un Endrjū Sarandim. Aneārs ir viens no Austrālijas daudzsološākajiem un perspektīvākajiem braucējiem, kurš vienos testos ar ''Ford Fiesta WRC'' automašīnu pārsteidza pat ''M-Sport Ford World Rally Team'' komandu.


Foto: Jakub Pojmicz

Sportists, kurš finišēja 29.vietā absolūti un 21.vietā WRC2 Open klasē, atklāja, ka karstuma dēļ gandrīz zaudējis samaņu. "Sestdienas pēcpusdienā mums pietrūka ūdens," portālam DirtFish stāsta pilots. "Mēs arī neko daudz nebijām ēduši, jo mums īsti nebija līdzi ēdiena. Mums bija karstuma dūriens. Vēl apmēram 20 minūtes, un mēs, iespējams, būtu zaudējuši samaņu, tāpēc tas bija diezgan nopietni. Mēs bijām priecīgi, ka mums uzlēja ūdeni, tādā veidā mēs mēģinājām pazemināt ķermeņa temperatūru."

Tā kā automašīnā nebija ūdens, Aneāram nācās klauvēt pie kādas lauku mājas durvīm. Par laimi, kāds Sardīnijas zemnieks viņus apžēlojās un iedeva ekipāžai ūdeni, kura, sēdēdama ceļa malā, lēja to sev virsū un centās atdzesēties.

Pilots atklāja, ka šim rallijam, kas bija sportista pirmais rallijs WRC, viņš nebija gatavs. "Tas bija daudz grūtāk, nekā mēs domājām. Tas ir grūtāk nekā jebkas, ko jebkad esam darījuši, un, manuprāt, mēs šim rallijam bijām nesagatavoti. No loģistikas viedokļa pat transports ir sarežģīts. Mēs esam citā valstī, apkārt runā citā valodā, tāpēc vienkāršas lietas ļoti ātri kļūst sarežģītas, un stresa līmenis paaugstinās, kad mēģini lūgt palīdzību, bet tev pretim nerunā tavā valodā. Vēl bija karstums, un mēs ar to vienkārši netikām galā.''

Neskatoties uz smago debiju WRC, austrālietis plāno startēt Igaunijas WRC posmā.

PIEDALIES RALLY BUHARIKI ERČ PROGNOŽU SPĒLĒ!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png