profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

'Škoda Fabia Rally2' konkurentiem 'tagad vai nekad' laiks

Go4speed 06.04.2022 - 13:07 'Škoda Fabia Rally2' konkurentiem 'tagad vai nekad' laiks
Jaunā 'Škoda Fabia Rally2' testos. Foto: Jarda Červ

Gan pagājušajā gadā, gan arī šogad pasaules un Eiropas rallija čempionāta posmos (arī daudzviet Nacionālajos čempionātos) dalībnieku sarakstos Rally2 klasēs vairums ekipāžu startē ar ''Škoda Fabia R5'' automašīnām.

Rally2 jeb R5 automašīnas ir bijis ļoti veiksmīgs stāsts. Pusducis ražotāju - neskaitot neatkarīgos centienus, ko radīja ''Proton Iriz'', ''Mitsubishi Mirage'' un ''Toyota Etios'' R5 versijas - ir izveidojuši klientu programmas šajā plaukstošajā kategorijā, kas tagad ir kontinenta un nacionālo čempionātu mugurkauls visā pasaulē, kur šobrīd ir izkaisīti vairāk nekā 1000 šo automobiļu.

Taču šie spožie laiki, kad otrā līmeņa automobiļu konkurencē var uzvarēt jebkurš, sāk mazināties. Pēdējos lielākajos rallijos dalībnieku sarakstos dominē ''Škoda Fabia Rally2 evo''. Lai arī šis auto nav galvastiesu pārāks pār citiem R5 auto, daudzi braucēji izvēlas tieši šo automašīnu.


Foto: Škoda Motorsport

Un statistika nemelo. ''Škoda Fabia Rally2 evo'' šogad ir vairāk rallija startu, augstākais uzvaru skaits un zemākais izstāšanās rādītājs no visiem 2022. gada startējušajiem R5 automobiļiem.

2022.gada R5 mašīnu starti:


Pavisam drīz ''Škoda Fabia'' aizstās savu šī brīža ''Fabia'' automašīnu ar trešās paaudzes versiju. Gan pagājušajā gadā, gan arī šogad Lapzemē Kriss Mīke, Andreass Mikelsens, Emīls Lindholms un citi piloti aizvadīja neskaitāmus testus ar jauno automobili. Šobrīd ''Škoda'' ir ielaista vēja tunelī, lai apstiprinātu savus secinājumus, kas gūti, veicot skaitļošanas hidrodinamikas testus.

"Mēs pievērsām aerodinamikai vēl lielāku uzmanību nekā pašreizējam rallija automobilim," portālam DirtFish saka Lukašs Vojīks, viens no aerodinamiķiem Škoda tehniskajā departamentā. "Galvenais izstrādes mērķis bija lielāka piespiedējspēka palielināšana, vienlaikus uzlabojot automobiļa kopējo aerodinamisko efektivitāti."


Foto: Honza Froněk

Škoda apgalvo, ka jaunajai Fabia, kas homoloģēta sacensībām varētu būt šī gada vidū, ir divreiz lielāks piespiedējspēks nekā vecajam automobilim. Līdz ar to, kad iznāks jaunais un uzlabotais ''Škoda Fabia'' modelis, konkurentiem, visticamāk, būs vēl grūtāk pārspēt ''Škoda Fabia'' braucējus.

Škoda ir lieliski trāpījusi ar laiku, jo diezgan daudz ''Volkswagen Polo GTI R5'' braucēju, visticamāk, 2023. gadā sāks meklēt jaunu automobili. Šobrīd tieši ''Polo R5'' ir viens no sīvākajiem ''Škoda Fabia R5'' konkurentiem. Lai arī Polo joprojām ir homoliģēts izmantošanai FIA sacensībās līdz 2025. gadam, tā ilgmūžībai nav palīdzējis fakts, ka ''Volkswagen'' 2020. gada beigās likvidēja savu autosporta nodaļu, kā rezultātā tādā īpaši konkurētspējīgā klasē kā Rally2 ''Volkswagen'' šobrīd noveco nedaudz ātrāk kā konkurenti, jo ''Polo R5'' vairs netiek uzlabots.

''Volkswagen Motorsport'' darbības pārtraukšana 2020. gada beigās neatstāja Polo braucējus bez rezerves daļām - rezerves daļu izplatītājs tika piesaistīts jau laikus, taču ar katru nākamo gadu oriģināliekārtu rezerves daļu iegūšana kļūs arvien grūtāka.


Foto: Bitto Zsolt

Piemēram, šī gada Zviedrijas WRC rallijā WRC2 Open klasē Top6 finišēja četras ''Volkswagen Polo GTI R5'' automašīnas, kas ir ļoti ātras tieši ziemā. Divas no tām pilotēja igauņi Egons Kaurs un Georgs Līnamāe. Kā atzīst Kaurs, kurš Somijas čempionātā ar Polo R5 šobrīd ieņem trešo vietu, tad Polo R5 pēc viņa domām šobrīd ir "tādā pašā līmenī" kā pašreizējā Fabia, taču jautājums ir, cik ilgi vēl tas tā būs.

Tikmēr Līnamāe, kurš ir izmēģinājis arī ''Škoda Fabia R5'', atzīst, ka, ''Iespējams, ar ''Fabia'' nav tik patīkami braukt, lai to darītu pilnīgi uz robežas. Taču, no otras puses, ''Fabia'' automašīnu ir vieglāk saregulēt un tā iet pilnīgi kā tanks - tā bez problēmām iztur lielu slodzi. Savukārt Polo nav bijis tik daudz izstrādes laika, kas nozīmē, ka tas, kā auto, varētu nebūt tik spēcīgs kā Fabia. Tas nav tik izturīgs,'' saka Georgs Līnamāe.


Foto: Škoda Motorsport

"Iznāk jauna Fabia. Ir baumas, ka Toyota drīzumā izlaidīs savu Rally2 automobili. Šie automobiļi, iespējams, būs nākamais solis uz priekšu. To redzēsim pēc šīs sezonas."

"Man jau bija ļoti labas sajūtas ar jaunās paaudzes automašīnu uz asfalta un grants seguma. Pēc nesen veiktajiem ziemas testiem varu to apstiprināt arī uz sniega. Jūtos ļoti, ļoti labi šajā automašīnā. Mēs noteikti esam uz pareizā ceļa ar jaunās paaudzes ''Škoda Fabia R5'' attīstību,'' tā Andreas Mikelsens.

Škoda ir izvirzījusi savu mērķi un izstrādājusi plānu, lai nostiprinātu savu vietu kā lielākais spēlētājs Rally2 klasē, tāpēc ir jautājums, kā reaģēs tās konkurenti.

2021.gada WRC2 R5 statistika:



2021.gada ERČ R5 statistika:


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri: