profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Baumas: Vai Tanaks atgriezīsies M-Sport?

Go4speed 17.11.2021 - 11:32 Baumas: Vai Tanaks atgriezīsies M-Sport?
Foto: Ondra Beneda

Novembra sākumā pirms sezonas noslēdzošā pasaules rallija čempionāta (WRC) posma, kas šajā nedēļas nogalē notiks Moncā, igaunis Ots Tanaks paziņoja, ka nestartēs gaidāmajā rallijā. ''Tas ir grūts lēmums, bet tas ir vajadzīgs,'' tā Ots Tanaks. Komanda ziņoja, ka Tanaks šo ralliju izlaidīs ģimenes apstākļu dēļ.

Tiktāl viss likās saprotams un skaidrs, taču sociālajos tīklos un rallija forumos ātri sāka klīst runas, un klīst joprojām, ka, iespējams, iemesls nestartēšanai ir pavisam cits.


Foto: Bitto Zsolt

Neilgi pēc šī paziņojuma rallija forumā parādījās ziņa (no diviem dažādiem lietotājiem), ka Tanaks esot noslēdzis līgumu ar M-Sport un ka Andreas Mikelsens atgriezīsies Hyundai vienībā. Protams, forumos var rakstīt visu, ko vēlies un informācijas patiesumu grūti pārbaudīt, taču zem kāda WRC rallija fotogrāfa ieraksta Facebook lapā, kāpēc Moncā nestartēs Tanaks, zināmais un pieredzējušais rallija braucējs Marko Tempestīnī (vairāk nekā 210 rallija starti) ierakstīja komentāru, ka Tanaks esot parakstījis līgumu ar M-Sport! Uz kāda cita lietotāja ierakstu, ka šāda versija ir izslēgta, Tempestīnī atbildēja, ka līgumu var lauzt kopīgi vienojoties vai vienpersonīgi un, ka Adamo un Otam neizdevās vienam otru “iemīlēt” un, ka mēs to visu uzzināsim pēc dažām nedēļām.


Šī sezona Tanakam WRC nav īsti izdevusies – WRC izcīnīta tikai viena uzvara, kas kopvērtējumā viņu ierindo 5.vietā. Sezonas otrajā pusē Tanaka uzvedībā un sarunās bija vērojama neapmierinātība gan ar savu, gan komandas sniegumu. Piemēram, pēc Spānijas WRC piedzīvotās avārijas ceturtajā ātrumposmā, kurā auto nebija smagi cietis un bija gatavs startam otrajā dienā, Tanaks pieņēma lēmumu vairs nebraukt.

Tanaka avārija:

Igauņu braucējs, tāpat kā Noivils, nekautrējas kritizēt jaunās Rally 1 automašīnas. Pēc oktobra beigās aizvadītajiem testiem Tanaks intervijā teica, ka ''Jaunās Rally1 automašīnas ir tik atšķirīgs projekts un es teiktu, ka pirmo reizi vēsturē tā vairs nav automašīna. Jums uz riteņiem ir uzlikts gabals no drošības karkasa, kuram apkārt ir plastmasa. Tas ir ļoti atšķirīgs izaicinājums, un arī puišiem, inženieriem ir daudz kas jāsaprot un jāiegūst liela pieredze.''

Un atgriežoties pie tā, ka Tanaks Moncā nestartēs ģimenes apstākļu dēļ, tā vietā Tanaks pirms pāris dienām turpina testēt jauno Rally1 automašīnu. Kā ziņo video autors, tad automašīnai esot bijušas tehniskas problēmas, kas liedza braukt ar pilnu ātrumu.



Ļoti iespējams, ka Tanaks, apzinoties, ka šī sezona ir norakstīta, ar komandas atbalstu nolēmis lielākas pūles ieguldīt tieši attīstot jauno Rally1 automašīnu, kas gan pēc Hyundai domām un arī citu ekspertu teiktā šobrīd krietni atpaliek no Toyota un M-Sport jaunajiem Rally1 modeļiem. Iespējams, ka šis lēmums nestartēt Moncā ļauj Tanakam, kurš ir labs jaunu automašīnu attīstīšanā, vairāk ieguldīt darba tieši pie jaunā Rally1 modeļa, kamēr pārējie braucēji gatavojas Moncas WRC rallijam.

Taču pēdējās dienās izskanējušas vēl divas baumas - Tanaks varētu noslēgt savu WRC karjeru, kā arī Hyundai varētu pamest WRC. Taču maz ticams, ka kāda no šīm baumām īstenosies.

Kāds igauņu lietotājs vakar atklāja, ka kādā Moncas rallija apskatā, kurā piedalījās žurnālists un divi bijušie igauņu braucēji, tika pārrunāts tas, kas notiek WRC un kas sagaidāms gaidāmajā rallijā. Viņi atklāja, ka ar Ota ģimeni viss ir kārtībā. Viņi bija diezgan vīlušies šajā paziņojumā un teica, ka tam vajadzēja būt kaut kam ticamākam. Šie bijušie rallija braucēji uzskata, ka tieši jaunās Rally1 automašīnas testēšana ir galvenais iemesls, kāpēc Tanaks nestartēs Moncā.


Nobeidzot šo rakstu, kāds igaunis Renē Rumbergs Twitter uzrakstīja plašāku savu komentāru par to, kāpēc Tanaks varētu pāriet uz M-Sport.

''Vai Tanaks varētu atgriezties M-Sport? Kāpēc es tam ticu vai vismaz vēlētos ticēt. Pirmkārt, pievienojoties Hyundai 2020. gadā, Tanaks nodrošināja sevi finansiāli, jo ar viņa RedGrey komandu tika noslēgts līgums par Hyundai WRC 2 automašīnu izstrādi un apkopi. Pēc publiskajiem datiem 2020. gadā viņa uzņēmums strādāja ar tīro peļņu vairāk nekā 5 miljonu eiro apmērā. Mums vēl nav zināmi 2021.gada skaitļi, bet peļņas skaitļi, visticamāk, varētu būt līdzīgi. Ots ir ļoti konkurētspējīgs braucējs. Viņš ir WRC, lai uzvarētu, nevis cīnītos par otro vai trešo vietu. Viņš zina, ka M-Sport vienmēr ir bijis augstākajā līmenī ar savām jaunās paaudzes automašīnām. Tanakam ir bijusi iespēja izmēģināt Hyundai nākamās paaudzes automašīnu, un mēs zinām, ko viņš par to teica. Vai ir iespējams, ka Ots pēdējā brīdī atkal varētu pievienoties M-Sport? Būdams finansiāli nodrošināts, kā arī zinot M-Sport plusus un mīnusus, viņš M-Sport aizsāka savu karjeru, tāpēc tā būtu lieliska vieta, kur doties uz pēdējiem karjeras gadiem. Viņam būs laba automašīna, komanda, kas viņam ir dārga un kas viņam deva otro iespēju. Viņš savu karjeru varēs beigt uz augstas nots, tāpat kā Krištianu Ronaldo, kurš atgriezās Manchester United. Turklāt, ja pamanījāt, tad M-Sport vēl nav paziņojis pārējo 2022. gada komandas sastāvu,” tā Renē Rumbergs.


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png