profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

M-Sport mehāniķis: Lapzemes WRC rallijs ir mehāniķu izaicinošākais notikums gadā

Go4speed 08.03.2021 - 13:54 M-Sport mehāniķis: Lapzemes WRC rallijs ir mehāniķu izaicinošākais notikums gadā
Foto: Arctic Rally Finland

Sākotnējās prognozes pirms Lapzemes WRC rallija sportistiem un komandu pārstāvjiem nebija diez ko iepriecinošas, jo tika prognozēts bargs sals. Taču rallija laikā temperatūra pamainījās un kļuva siltāks.

Pēc rallija portāls autocar.co.uk uz sarunu aicināja M-Sport komandas galveno mehāniķi Keironu Bonesu, kurš pastāstīja, kā viņa komandas mehāniķi tiek galā ar lielo aukstumu.

-20 grādu temperatūra ir tāda temperatūra, pie kuras jau paliek grūti elpot, nemaz nerunājot par automašīnas labošanu/apkalpošanu. Sacensību laikā gaisa temperatūra nokrita nedaudz zem nulles, bet testos gaiss bija atdzisis līdz -20 grādiem. Taču iepriekš tika novērots arī vairāk nekā -30 grādu bargs sals.


Foto: Maciej Niechwiadowicz

Kā stāsta Keirons Boness, tad automašīnas ir īpaši pielāgotas ekstremālajiem apstākļiem, tāpat kā mehānika. Pēc M-Sport pārstāvja vārdiem Lapzemes rallijs, iespējams, ir mehāniķu izaicinošākais notikums gadā.

"Dažreiz pienāk tādi brīži, kad jūs nevarat fiziski pabeigt savu darbu, un tas ir jāpārņem kādam citam," saka Keirons Boness. "Kad jūs nejūtat savus pirkstus, nav iespējas turpināt darbu. Tātad viss darbs aizņem daudz vairāk laika.''

Lai arī ziemas rallijos laikapstākļi nav tādi, kā nekur citur, īsais laiks, kas atvēlēts automašīnas apkopei, paliek nemainīgs. ''Piemēram, pārnesumkārba jānomaina dažu minūšu laikā. Mehāniķi virs ierastā kombinezona uzvelk biezus termo tērpus, kas ir izšķiroši izdzīvošanai, taču tie apgrūtina darbu. Ir sajūta, ka jūs un visi pārējie aizņemat daudz vairāk vietas nekā parasti. Kad zem automašīnas ir vairāki cilvēki, kļūst ļoti šauri. Tas var apgrūtināt sadarbību, taču kopumā visi tiek galā diezgan labi.''

Aizsardzība nepieciešama ne tikai komandai, bet arī darbarīkiem. Eļļa domkratos var sabiezēt, padarot tos gausus, savukārt aukstums mēdz iztukšot elektrisko riteņa uzgriežņu pistoles baterijas. ''Bargā salā uzgriežņu pistoles joprojām spēj strādā, bet lēnāk, un arī tās citreiz iestrēgst, tāpēc jums ir jācenšas visu uzturēt pēc iespējas siltāku," turpina Boness.


Foto: Honza Fronek

Ledus ir viens no lielākajiem ienaidniekiem, kas veidojas zem automašīnas. Tas citreiz maksā laiku, jo tas ir jānokasa pirms mehāniķi ķeras klāt nopietnai apkopei. Boness piebilst, ka pilots un stūrmanis parasti dara visu iespējamo, lai pirms došanās servisa parkā pēc iespējas vairāk tiktu nokasīts ledus no automašīnas. Parasti ekipāžas mašīnā speciāli šim nolūkam tiek turēti īpaši skrāpji. Neticami, bet ledus, kas sakrājas rallija automašīnā, var citreiz pārsniegt pat 60 kilogramus.

"Visas šīs lietas kopā Lapzemes ralliju padara unikālu. Īstais rallijs, iespējams, nav tas grūtākais brīdis mehāniķiem, jo tieši aizvadot testus mehāniķi daudz biežāk veic mašīnas apkopi, kas parasti tiek darīts kaut kur tālu prom un bez parastajām un ierastajām servisa zonām un citām lietām." nobeidz Boness
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png