profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Grjazins: Sadarbība ar 'Hyundai' neizvērtās tā, kā gribētos

Mārtiņš Jankovskis 17.01.2021 - 11:49 Grjazins: Sadarbība ar 'Hyundai' neizvērtās tā, kā gribētos
Nikolajs Grjazins testos. Foto: No sportista personīgā arhīva

Jau nākamajā nedēļā startēs jaunā pasaules rallija čempionāta sezona, kurā uz starta izies Nikolajs Grjazins, kura startus WRC2 čempionātā šosezon apkalpos latviešu SRT komanda. Pagājušā sezona Nikolajam, kurš startēja ''Hyundai Motorsport'' komandas sastāvā, nebija veiksmīga. Pēc viena gada startēšanas rūpnīcas komandā Grjazins atgriezies SRT vienībā, kur šosezon sportists startēs ar ''Volkswagen Polo GTI R5''.

Par to, kā Nikolajam aizritēja pagājušā sezona rūpnīcas komandas sastāvā, kāpēc sportists nolēma atgriezties SRT vienībā un kādi ir sportista mērķi jaunajai sezonai, par to šajā stāstā. Intervija ar sportistu notika pirms viņš devās uz Montekarlo.


Foto: Edgars Leonovs

Nikolaj, 2020.gada izskaņā tu aizvadīji testus ar ''Volkswagen Polo GTI R5''. Kā tev gāja šajos testos?
Pirms jaunā gada devāmies uz Franciju, kur aizvadījām testus ar jauno automašīnu. Šis auto atšķiras no iepriekšējiem, ar kuriem braucām, tāpēc testos bija daudz darba - gan braukšanas ziņā, gan regulēšanas. Līdz ar to testi bija ne tikai man, bet arī mehāniķiem, jo uz Montekarlo ralliju ir jāsagatavojas ļoti nopietni. Tas ir ļoti neparedzams rallijs, kur seguma maiņas ir neizbēgamas, tāpēc šādos testos strādājām pie dažādiem regulējumu variantiem, lai jebkurā laikā varam veikt izmaiņas. VW tādā ziņā ir ļoti parocīgs, jo tas mums starp ātrumposmiem pašiem ļauj veikt kaut kādas izmaiņas. Interesanta mašīna.

Sajūtu ziņā braukšana ir līdzīga kā ar citām R5 mašīnām?
Man pēc sajūtām likās, ka ''Volkswagen Polo GTI R5'' brauc ātrāk un labāk nekā ''Škoda Fabia R5'', bet patieso ainu parādīs sacensību rezultāti.

Kad iegādājāties šo automašīnu, noteikti vēl nezinājāt par VW lēmumu pamest autosportu.
Jā, kad to uzzinājām, tas mums bija pārsteigums un neliels šoks.

Foto: No sportista personīgā arhīva

Ja būtu zinājuši šo lēmumu iepriekš, tad ņemtu citu R5 automašīnu?
Nezinu. Mēs gribējām pamēģināt ''Volkswagen'', lai saprastu, kādi ir šīs mašīnas plusi. Zinu, ka VW šobrīd ir viena no ātrākajām R5 mašīnām, tāpēc es ļoti gribēju pastrādāt kopā ar VW inženieriem un pats vairāk saprast un izprast šo auto. Pēdējā mēnesī man tas arī izdevās, jo ''Volkswagen'' inženieri mani apmācīja ar daudz un dažādiem sīkumiem, niansēm un regulējumu specifikācijām u.t.t. Es ļoti daudz ko uzzināju. Jāsaprot arī tas, ka ''Volkswagen'' detaļu būs un tās tiks piedāvātas klientiem arī šogad.

Bet ko darīt 2022.gadā?
Par to būs jādomā, ar kādu auto braukt tālāk. Skatīsimies. Šobrīd galvenais ir daudz strādāt un mācīties no ''Volkswagen Motorsport''.

Bet tev bija lieliska iespēja 2020.gadā mācīties, strādājot ar ''Hyundai''.
Zini, kā. Kamēr strādāju ''Hyundai'' komandā, tad man tobrīd nebija laika pašam kaut ko mācīties, jo mans uzdevums bija tikai braukt un uzrādīt labus rezultātus. Viņi darīja savu darbu, es - savu.


Grjazins testos

Cik saprotu, tad iespaidi pagaidām par ''Volkswagen'' ir ļoti labi.
Jā. Šis ir auto, kas būvēts uz WRC mašīnas bāzes. Braucot ar ''Polo R5'', tu saproti, kā pareizi mašīnai ir jāvadās, tāpēc braukšana ar ''Volkswagen'' man sagādā ļoti lielu prieku.

Testos decembrī piedalījās arī ''Volkswagen'' rūpnīcas pārstāvji?
Viņi piedalījās attālināti. Tas nenotika tik ātri, kā parasti, bet, sazvanoties ar viņiem un izstāstot savas sajūtas, viņi uzreiz ieteica dažādus risinājumus. Bet prieks, ka pat šādos laikos viņi ir gatavi, kaut arī attālināti, bet palīdzēt. Sakarā ar ''Covid-19'', viņi šobrīd nevar palīdzēt klātienē, tāpēc mēs strādājam kopā attālināti. Pagaidām par mūsu sadarbību varu teikt tikai tos labākos vārdus.

Kāpēc negribēji atgriezties pie ''Škoda''?
Savas karjeras lielāko daļu braucu ar ''Škoda Fabia R5'', un auto bija ļoti konkurētspējīgs. Taču jāsaprot tas, ka ar šo mašīnu, kas nav rūpnīcas komandas atbalstīts auto, ir ļoti daudz jāstrādā un jāmeklē labākie regulējumi, risinājumi. Tās ''Škoda'' mašīnas, kas bija privātajiem braucējiem, atšķiīrās no tām, ar ko brauca ''Škoda Motorsport'' komandas braucēji. Jā, mums bija izvēle - pirkt ''Škoda Fabia R5 evo'' vai ''Polo R5'', taču beigās nolēmām, ka prātīgāk ir par līdzīgu naudu nopirkt Top mašīnu, kurai būs atbalsts no ''Volkswagen'' rūpnīcas un kuri ir gatavi ļoti daudz palīdzēt. Arī pats gribēju pastrādāt kopā ar ''Volkswagen'' inženieriem. Jā, tagad ''Škoda Motorsport'' vairs nav rūpnīcas komandas un viņi ir gatavi palīdzēt saviem klientiem, taču man ir neliels aizvainojums par to, tāpēc nolēmu pamēģināt pastrādāt ar ''Volkswagen'', kuri ir gatavi visiem braucējiem, kuri brauc ar ''Polo R5'', palīdzēt un kopā uzvarēt. ''Volkswagen'' nav ambīcijas palīdzēt kādam vienam konkrētam braucējam, bet gan visiem, kuri izmanto viņu automašīnas. Es to sākumā nezināju. Tikai, kad sākām strādāt kopā, es to sapratu, un man tas likās ļoti pieņemami un interesanti.


Foto: Edgars Leonovs

Var just, ka tev ir neliels aizvainojums uz Škoda?
Neliels aizvainojums ir. Kad braucām ar ''Škoda Fabia R5'', mēs vēlējāmies atbalstu no ''Škoda'', taču viņi mums to tobrīd nevarēja nodrošināt. Mums nebija kopīgas sadarbības, lai arī mēs daudz braucām ar ''Škoda Fabia R5'' un uzrādījām labus rezultātus. No viņu puses atbalsts nesekoja, tāpēc arī šoreiz nolēmām pamēģināt sadarboties ar ''Volkswagen''.

Ar M-Sport neesi runājis?
Esam kontaktējušies, runājam, bet pagaidām mums finansiāli izdevīgāk ir startēt ar savu komandu. Kā jau visi zina, tad M-Sport braucēji nāk ar saviem atbalstītājiem un savu līdzfinansējumu, tāpēc pagaidām mums izdevīgāk ir startēt ar savu komandu.

Bet, strādājot ''Hyundai Motorsport'', tu taču kaut ko jaunu iemācījies?
Jāsaka, ka neko jaunu īsti neiemācījos, jo, kā jau teicu, mans uzdevums bija braukt. Jāsaka, ka mans ātrums pagājušajā gadā nebija diez ko labs, arī testu bija maz. Pieļāvām kļūdu, ka dažādu iemeslu dēļ mēs nenopirkām paši sev ''Hyundai'', tāpēc mūsu testi bija atkarīgi no citiem apstākļiem un no citu komandu iespējām, tāpēc es nevarēju aizvadīt testus tik daudz, cik gribētos. Ļoti iespējams, ka ''Covid-19'' dēļ nesaņēmu to, ko gaidīju no pagājušās sezonas. Cerējām uz vienu, bet beigās rezultāts bija cits.


Grjazins testos

Taču arī tāda pieredze ir vajadzīga.
Protams. Kopumā tāda pieredze bija ļoti noderīga, tāpēc gribētu teikt lielu paldies ''Hyundai Motorsport'' par doto iespēju strādāt kopā un mācīties.

Kā pats vērtē savu aizvadīto sezonu no sportiskā viedokļa?
Slikti. Protams, tas saistīts arī ar ''Covid-19'' situāciju, jo mēs nevarējām trenēties tik daudz, cik gribētos. Pagājušajā gadā bija daudz nianses, kas mums nebija par labu. Jā, man bija iespēja vienos testos pastrādāt kopā ar Otu Tanaku, Dani Sordo, no kuriem varēju daudz ko pamācīties un paskatīties kā viņi strādā. Tā bija vērtīga pieredze. Izbraucu ar Tanaku un paskatījos, kā viņš brauc. Arī tur daudz ko varēja pamācīties. Pats galvenais, ka redzēju pieeju tam, kā viņi strādā, kā regulē automašīnu.

Nebija doma pagarināt līgumu un pamēģināt vēl vienu gadu?
Lauzt līgumu vairāk bija mana ideja. Acīmredzot mēs sākumā viens otru ne tā sapratām. ''Hyundai'' mērķis bija uzaicināt pilotu, kurš uzreiz var parādīt labu rezultātu, bet mana stratēģija bija braukt rūpnīcas komandā un daudz ko iemācīties. Beigās viss izrādījās savādāk un mums nebija pa ceļam. Man nebija iespēja daudz braukt un es neguvu daudz jaunu zināšanu, tāpēc sapratu, ka tālāk tā turpināties nevar un sāku meklēt, ko darīt tālāk 2021.gadā.


Aleksandrovs Konstantīns un Nikolajs Grjazins

Un tagad, cik saprotu, esi atgriezies savā komandā.
Jā, un man par to ir prieks, ka esmu atgriezies savā komandā, kur pazīstu visus puišus. Jā, varbūt tā nav tā labākā izeja no situācijas atgriezties komandā, kur viss notiek tā, kā pats vēlies, bet uzskatu, ka ir jāiet tur, kur tev kaut ko jaunu iemācīs un kur tev būs iespēja daudz braukt un trenēties. Mūsu komandā būs profesionāli puiši, kuri arī ir gatavi kaut ko jaunu iemācīties, tāpēc domāju, ka mums visiem kopā, sadarbībā ar ''Volkswagen'', tas arī izdosies. Kad tev ir tāds atbalsts no savas komandas, tad ir prieks braukt.

Tev tavā komandā būs kāds inženieris, vai arī pats vairāk pieņemsi lēmumus?
Man būs savs inženieris, ar kuru kopā arī strādāsim. Mēs šo mašīnas regulēšanu esam paņēmuši uz saviem pleciem. Agrāk man daudz palīdzēja tēvs, taču tagad viņš mums dos dažādus padomus, ieteikumus, bet pārējo darīsim paši. Es teiktu, ka mēs kardināli esam mainījuši pieeju mašīnas sagatavošanā u.t.t. Tāpat šogad ir plāns strādāt un mācīties ne tikai pašiem, bet arī ar citiem pilotiem, stūrmaņiem. Šogad gribu iegūt ļoti daudz jaunas un noderīgas informācijas.

Vies lūdzu skaidrību par šo sezonu. Cik saprotu, tad brauksi ar SRT mašīnām, bet WRC2 čempionātā pārstāvēsi itāļu komandu?
Jā. Itāļu Movisport ir mani atbalstītāji, tāpēc WRC2 čempionātā būšu pieteikts viņu komandas sastāvā, bet tehnisko atbalstu pārsvarā nodrošinās SRT.


Foto: Grzegorz Rybarski

Kādi ir tavi plāni šai sezonai?
Plāns ir braukt pēc iespējas vairāk WRC posmu, bet, protams, jāskatās, kāda būs situācija ar ''Covid-19''. Nezinu, vai brauksim visos WRC posmos ārpus Eiropas, bet Eiropā plānojam startēt visos rallijos. Domāju, ka brauksim arī Japānas WRC rallijā, ja tas notiks.

Kādi ir tavi mērķi šai sezonai?
Šobrīd vēl grūti spriest, bet, protams, gribas parādīt labu sniegumu un cīnīties par tiem augstākajiem rezultātiem, kā arī parādīt, ka mākam braukt ātri. Pagājušā sezona jau ir vēsture, tāpēc jāskatās uz priekšu. Šogad lielāko uzsvaru gribu likt uz mācīšanos, lai nākotnē varētu iet uz kādu rūpnīcas komandu jau ar zināšanām, kā braukt, uzvarēt un uzrādīt labu rezultātu. Ja nav zināšanu, tad uz rūpnīcas komandu iet ir par agru.

Sadarbība ar jauno stūrmani laba?
Jā, tur viss ir kārtībā. Jā, pieredze viņam vēl nav tik liela, bet viņš ātri mācās. Protams, katrs varam uzlabot savu sniegumu, bet kopumā viss ir kārtībā.

Kā aizritēja pēdējie testi?
Labi. Sanāca trāpīt un braukt gan pa sniegu, gan atkusni, gan arī slapju asfaltu. Pārsvarā eksperimentējām ar riepām, bet ar regulējumiem strādājām maz.

Nikolaj, veiksmi tev šosezon!
Paldies, tā tiešām noderēs.

Grjazins testos:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png