profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Mārtiņš Sesks pirms došanās uz Moncas WRC ralliju aizvada apjomīgus testus

Mārtiņš Jankovskis 30.11.2020 - 00:53 Mārtiņš Sesks pirms došanās uz Moncas WRC ralliju aizvada apjomīgus testus
Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

Šajā nedēļas nogalē Itālijā, Monca, tiks aizvadīts noslēdzošais pasaules rallija čempionāta (WRC) posms. Pirms šī posma patīkama situācija vērojama Junior WRC klasē, kur līderi ir Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, kuri par desmit punktiem apsteidz Toma Kristensona ekipāžu.

Atgādināsim, ka 2020. gada JWRC čempions balvā saņems pilnīgi jaunu ''Ford Fiesta R5 Mk II'' ar 200 Pirelli riepām, bezmaksas WRC 3 reģistrāciju 2021. gada sezonai un pieciem bezmaksas ralliju startiem. Ja 2020. gada JWRC čempions uzvarēs 2021. gadā WRC 3 čempionātā, tad 2022. gada sezonā viņam būs iespēja startēt divos rallijos ar M-Sport komandas ''Ford Fiesta WRC'' automašīnu.

Pirms došanās uz Itāliju Mārtiņš Sesks portālam Go4speed atzina, ka pēdējā mēnesī ieguldīts liels darbs.


Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

''Moncas rallijam gatavojāmies ļoti nopietni – vismaz reizi nedēļā Latvijā centāmies aizvadīt treniņus. Varbūt nenobraucām tik daudz kilometrus, cik bijām ieplānojuši, jo nedaudz patraucēja arī tehniskas problēmas. Līdz ar to sanāca ne tikai braukt, bet arī bijām spiesti paskrūvēt un novērst tehniskās problēmas,'' iesāk Mārtiņš Sesks.

Šis rallijs būs interesants ar to, ka pirmajā un pēdējā dienā sportisti savu meistarību demonstrēs F1 un kartinga tipa trasē (73,94 un 40 km), taču otrā diena tiks aizvadīta kalnos, kur būs jāveic 126 kilometri.

''Pavērojot trasi, ko varējām atrast internetā, kā arī pēdējās dienās iepazīstoties jau ar reālajiem ātrumposmiem, treneris Uldis Briedis bija atradis un izplānojis treniņa plānu, pie kura arī pieturējāmies. Izmantojot Vaiņodes lidlauka lielo platību, tur tad arī taisījām Moncas ātrumposmu imitāciju.''


Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

Mārtiņš atklāja, ka sākums nebija viegls, jo pēdējo reizi asfalta rallija sacensībās sanāca braukt pirms vairāk nekā gada. ''Treniņa procesa sākumā nebija tik viegli piešauties, jo pēdējo reizi uz asfalta mēs braucām pagājušajā gada vasarā Itālijā, līdz ar to pagāja kāds laiciņš, kamēr atguvām tās sajūtas un ātrumu. Bet kopumā sajūtas pēc aizvadītajiem testiem ir tādas, ka tas pamata darbs ir izdarīts. Mēs ļoti daudz strādājām uz atsevišķiem elementiem, kur, piemēram, vienu konkrētu elementu mēs trenējām daudzas reizes, kamēr tas sanāca, kā vajag. Meklējām gan bremžu balansu, gan arī strādājām pie regulējumiem,'' turpina liepājnieks. 

''Lidlaukā bija iespēja gan pamainīt braukšanas lietas, gan arī nedaudz pariskēt, nepieciešamības gadījumā uzbraucot virsū konusiem. Brīžiem braucām maksimāli ātri, meklējot limitus. Tas bija ļoti noderīgi, jo varējām sadziedēt rētas no iepriekšējiem rallijiem, kur man kaut kas līdz galam nebija izdevies. Šādos braucienos varēja atgūt lielāku pārliecību un saprast mašīnas sajūtas. Šoreiz šim rallijam sanāca tāda nestandarta gatavošanās, taču ļoti vērtīga, jo arī Moncā mūs gaida ātrumposmi, kas būs kartinga un F1 trasē, kur apstākļi būs līdzīgi tiem, kādiem pievērsām uzmanību šajos testos.''


Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

Sportists atklāj, ka būs svarīgi pēc sacensību pirmās dienas ātri pārorientēties. ''Esam labi sagatavojušies veiklības braukšanai F1 un kartinga trasē, bet svarīgi būs, cik ātri spēsim adaptēties ātrumposmiem, kas būs kalnos un kas būs savādāki. Tādus testus mēs neaizvadījām, tāpēc tur viss būs atkarīgs no mums, cik ātri spēsim pārorientēties.''

Mārtiņš piebilda, ka šāds treniņš lidlaukā ir saudzīgāks gan pret tehniku, gan arī izmaksām un visu pārējo, jo viens grants treniņš ir daudz dārgāks nekā divi vai trīs treniņi lidlaukā.


Trīs galveno pretendentu automašīnas pirms došanās uz Moncu. Foto: FIA Junior WRC

Sarunas nobeigumā Sesks, kurš šogad pagaidām uzvarējis vienā JWRC posmā (Igaunijā), atzina, ka uz Itāliju ekipāža dodas labā noskaņojumā un pēc labi padarīta darba. ''Sajūtu ziņā pēc tā daudzuma, cik sanāca šajā laikā nobraukt, jūtos tiešām labi, jo sagatavošanās darbā tiešām tika strādāts pie daudz un dažādiem elementiem. Šobrīd teorētiski liekas, ka visam braukšanā vajadzētu būt sakārtotam. Atliek braukt un parādīt visu to, ko esam samācījušies. Noskaņojums ir kaujiniecisks, jo sajūtas ir tādas, ka esam gatavi, lai cīnītos par augstākajiem rezultātiem. Taču, kā pierāda dzīve un autosports, līdz pat pēdējam brīdim tu nevari būt drošs par visu. Jācenšas atdot visi spēki, kas ir mūsu rokās un jācer uz to labāko. Protams, pēdējās nedēļās tās domas galvā (par vērtīgo balvu) ir dažādas. Konkurenti ir stipri un visi noteikti centīsies parādīt savu labāko sniegumu. Arī mēs. Viss gads ir smagi strādāts, lai tagad kā eksāmenā parādītu, ko katrs māk un prot,'' nobeidz Sesks.

Junior WRC kopvērtējums:
1. M. SESKS, 68
2. T. KRISTENSSON, 58
3. S. PAJARI, 54
4. F. ZALDIVAR, 34
5. M. POLLARA, 19
Komentāri
Aferis 30.11.2020 22:47
Bļin veči turaties ! Lai viss jums un Latvijai izdodas.Pasaules junioru čempiona tituls būs pats lielākais panākums Latvijas autosporta vēsturē.Ļoti ceru ka tas tā arī būs ! Galvenais bez stressa.Lai rokas netrīc un svaiga galva....tad viss būs ! Lai veicas !
Vecmeistar13. 30.11.2020 10:13
Mārtiņ,labu ceļavēju uz Itālijas Monca ralliju visai Jūsu komandai!Kā redzams šis rallijs Jums būs ļoti smags pārbaudījums!Novēlu visai komandai teicamus startus un uzvaru nesošus finišus...Gaidam mājās ar uzvaru!!!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png