profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Jaunā rallijsprinta sezona sākas ar patīkamiem pārsteigumiem (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 16.01.2015 - 00:24 Jaunā rallijsprinta sezona sākas ar patīkamiem pārsteigumiem (FOTO)
Alksnis/Pārupe. Foto: Viesturs Lācis, Go4speed

Sestdien Alūksnē tiks dots starts ilgi gaidītajai rallijsprinta sezonai. Atgādināsim, ka sākotnēji rallijsprintam vajadzēja sākties piektdien uz Alūksnes ezera, taču laikapstākļi ieviesa savas korekcijas un ātrumposms tika atcelts.

Šī rallija starpsezona bija ļoti aktīva, jo daudzi sportisti gan būvēja jaunus, gan uzlaboja savus esošos spēkratus, kurus trasē varēsim redzēt jau sestdien. Taču, protams, daļa sportistu savu rallijsprinta un rallija sezonu sāks tikai vasarā, kad ļoti iespējams mēs ieraudzīsim vēl kādu pārsteigumu. Taču šobrīd jāsaka, ka pēc ilgāka laika šis rallijsprints tiek gaidīts ar lielu nepacietību.


Foto: Viesturs Lācis, Go4speed

Pēdējos trīs gadus Latvijas rallija sezona sākas tieši ar Alūksnes ralliju, kas parasti sportistus un skatītājus sagaida ar sniegu un kupenām. 2013.gadā šajā rallijā uzvaras laurus plūca Vasīlijs Grjazins (Ford Fiesta S2000), bet gadu vēlāk pie pārliecinošas uzvaras tika Jānis Vorobjovs (Mitsubishi Lancer Evo X), kurš šajā rallijā debitēja ar jaunu stūrmani – Andri Mālnieku.


Vorobjova/Mālnieka auto testos. Foto: No sportista personīgā arhīva

Šogad Alūksnes rallijsprintam pieteikušās 56 ekipāžas. Ar pirmo starta numuru trasē dosies pagājušā gada 4WD Open klases čempions Edijs Bergmanis, kuram būs ne tikai jauna mašīna, bet arī jauns stūrmanis – Edgars Grīns. Edija mērķi šai sezonai ir ļoti nopietni – čempiontituls 4WD Open klasē.


Jaunais Bergmaņa auto. Foto: Liena Bokaldere

Otrais starta numurs piešķirts Kārlim Nebaram, kuram šī sezona sākusies visai raibi. Pagājušajās brīvdienās sportists testos piedzīvoja avāriju, pēc kuras tika nolemts visas detaļas pārlikt jaunā mašīnā. Pateicoties mehāniķu smagajam darbam un negulētām naktīm, Kārlim un viņa komandai tas arī izdevās, un Kārlis izies uz starta.


Nebara auto dienu pirms rallija starta. Foto: No sportista personīgā arhīva

Trešais starta numurs – Jānim Berķim/Edgaram Čeporjam, kuri pagājušajā sezonā piedalījās tikai trīs rallijos. Pēc gada pārtraukuma rallijā atgriezies Miks Ernstsons, kuram kopā ar Jāni Veilandu piektais starta numurs.

Debiju pie Mitsubishi Lancer Evo IX R4 stūres šajā rallijā piedzīvos Ralfs Sirmacis un viņa jaunais stūrmanis Artūrs Šimins. Vismaz testos Ralfs izskatījās ātrs, bet, kā viņam veiksies sacensībās, to mēs uzzināsim sestdien. Kā pirms starta atzina Ralfs, tad mērķis noteikti ir iebraukt Top 5.


Sirmacis testos. Foto: Jānis Rags

Taču, protams, lielākā uzmanība tiks pievērsta ekipāžām ar desmito un 11.starta numuru – Jānim Vorobjovam un Andim Neikšānam. Ja pēdējos gados bijām pieraduši, ka šie abi sportisti savā starpā cīnās ar BMW, tad Alūksnē abi nolēmuši startēt ar Mitsubishi Evo X, ar ko ir braukts gana daudz. Ko sagaidīt no abiem šiem pilotiem? Noteikti skaistu, ātru un aizraujošu braukšanu, jo šie braucēji allaž cīnās par augstākajiem rezultātiem un demonstrē lielisku cīņu.

Tāpat interesanti būs pavērot Gunti Lielkāji, kurš arī šogad nolēmis izmēģināt spēkus ar pilnpiedziņu. Vismaz treniņos pilots esot demonstrējis lielisku ātrumu, tāpēc redzēs, kā viņam ies sacensībās.


Neikšāns testos. Foto: No sportista personīgā arhīva

Taču bez pilnpiedziņas klases mūs sagaida arī interesantas cīņas 2WD klasē. Šeit pie favorītiem jāpieskaita abi brāļi Grjazini, kuri brauks ar jaunākās paaudzes Peugeot 208 R2. Konkurenci viņiem sastādīs Emīls Blūms, kā arī ātrie igauņi Kenets Seps un Rasmus Ūstulns. Noteikti nedrīkst aizmirst somu sportistu Kalli Rovanperu, kurš pagājušā gada rallijā Latvijā pārsteidza ne tikai sevi un savu tēvu Hari Rovanperu, bet arī daudzus citus – otrā vieta absolūtajā rallijsprinta iekaitē un pārliecinoša pirmā vieta 2WD klasē. Melnais zirdziņš noteikti varētu būt ASRT komandas pilots Karls Martins Volvers. Pagājušajā sezonā pilots brīžiem demonstrēja fantastisku sniegumu, taču allaž viņu pievīla tehnika. Šogad pilota rīcībā būs Peugeot 208 R2.


Grjazins testos. Foto: Jānis Rags

Kopā sportistiem būs jāveic septiņi posmi, kas sastādīs 67,86 kilometrus. Rallija starts paredzēts sestdien 9:53, bet finišs – 16:31.

Šim rallijam, tāpat kā citiem posmiem, varēs sekot līdzi arī radio un internetā! Tiešraides un jaunākā informācija par ralliju "Alūksne 2015" būs "Radio TEV" ēterā sākot ar piektdienu un sestdien visas dienas garumā tiks nodrošinātas regulāras tiešraides. No radio studijas rallija notikumiem līdzi sekos Andris Jurga, savukārt trasē visas dienas garumā jaunākos rezultātus, spraigākos brīžus, sportistu emocijas piefiksēs un nodos klausītājiem "Radio TEV RŪC" komanda - Oskars Kaņeps-Kalniņš un Uldis Kaņeps-Kalniņš. Pirmās tiešraides jau piektdienas vakarā pēc 19:00 no rallija "Alūksne 2015" atklāšanas.


Zigurds Kalniņš. Foto: Viesturs Lācis, Go4speed

Kā redzams, tad jau šobrīd var teikt, ka mūs sagaida aizraujošas un neprognozējamas cīņas visās klasēs, kas šim rallijam piedos īpašu garšu.

Veiksmīgus startu pilotiem un izdevušos ralliju skatītājiem. Tiekamies trasē!

Ātrumposmu kartes atrodamas ŠEIT. Dalībnieku starta sarakstu var meklēt ŠEIT.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png