profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Rallijsprintā Kalnamuiža debitēs Minirallija un Supersprinta uzvarētājs A.Tīdmanis (FOTO)

Go4speed 09.05.2014 - 12:47 Rallijsprintā Kalnamuiža debitēs Minirallija un Supersprinta uzvarētājs A.Tīdmanis (FOTO)
Jānis Bumbulis/Aigars Tīdmanis testos. Foto: Go4speed

Sestdien rallijsprintā Kalnamuiža debiju rallijā piedzīvos jauna ekipāža - Aigars Tīdmanis/Jānis Bumbulis, kuri ar BMW automašīnu startēs jaunajā Classic ieskaitē. Tie, kuri seko līdzi autosportam Latvijā, noteikti zina Aigara vārdu, kurš līdz šim ļoti veiksmīgi startējis dažādās standarta auto disciplīnās. Savas autosportista karjeras laikā viņš ir bijis kausa ieguvējs gan rallija Supersprintā, gan Minirallijā, gan Vasaras autosprintā. Tāpat pagājušajā sezonā Aigars uzvarēja 18. Starptautiskajās žurnālstu rallijā.

Lai noskaidrotu, kāpēc sportists nolēmis pāriet uz ralliju un kādi ir viņa mērķi, par to lai stāsta pats Aigars.


Jaunā rallija ekipāža - Jānis Bumbulis/Aigars Tīdmanis. Foto: Dace Janova

''Sarunas par ralliju sākās jau pagājušā gada minirallija laikā, kad stūrmanis Jānis Bumbulis man teica, ka "ir pa īsu un gribas vairāk braukt". Tajā brīdī padomājām un nolēmām kaut ko darīt lietas labā, līdz viss nonāca tik tālu, ka startēsim Kalnamuižas rallijsprintā. Jāsaka, ka pirms pēdējā minirallija posma jau bija skaidrs, ka mēs mēģināsim braukt rallijsprintā. Tobrīd vēl nebija zināms, cik daudz un kādā klasē brauksim. Taču vēlāk viss sakrita kopā ar Klasikas kausa izveidi, tāpēc šobrīd plānojam braukt visu klasikas kausa sezonu,'' iesāk Aigars Tīdmanis, kurš piebilda, ka minirallijā šogad vairs nebrauks, bet par startēšanu tālāk Supersprintā tiks lemts pēc Kalnamuižas rallijsprinta (Aigars šobrīd Supersprintā ir RWD klases līderis).


Tīdmanis/Bumbulis minirallijā Aizpute. Foto: Go4speed

Arī rallijā Aigars startēs ar BMW markas automašīnu. "Brauksim ar pagājušā gada BMW, ar kuru uzvarējām minirallijā. Šajā auto esam ielikuši drošības karkasu un veikuši citus darbus, lai varētu braukt rallijā.''

Ja iepriekš (izņemot miniralliju) Aigars brauca bez stūrmaņa un stenogrammas palīdzības, tad tagad viņam būs stūrmanis, kurš arī būs uzmanīgi jāklausās. Tīdmanis atzīst, ka pirmajos minirallija un rallija treniņos viegli nebija. ''Pirmās stenogrammas apguve sākās jau minirallijā, taču toreiz bija neliela problēma – neklausījos stūrmanī un braucu tā, ko redzēju (smejas). Taču pēdējā laikā pie tā tika piestrādāts un tagad kopā esam nobraukuši dažus simtus kilometrus, pilnveidojot un uzlabojot stenogrammu. Ir ļoti nopietni piestrādāts gan pie klausīšanās, gan pie stenogrammas veidošanas. Šobrīd vienīgais uztraukums ir par to, kā mums ies trasē, jo līdz šim nav izdevies pabraukt rallija režīmā. Taču domāju, ka viss būs kārtībā,'' turpina Aigars.


Bumbulis/Tīdmanis gatavojas Kalnamuižas rallijsprintam. Foto: Go4speed

Go4speed Team komandas pilots saka lielu paldies Andim Neikšānam par dalīšanos savā pieredzē stenogrammas pierakstīšanā. ''Tagad ar stenogrammas klausīšanos un veidošanu viss ir kārtībā, jo ļoti lielu skaidrību man ieviesa ļoti pieredzējis un Latvijā zināms braucējs – Andis Neikšāns, tāpēc tagad veidot stenogrammu man ir daudz vieglāk. Pēc nelielā ievadkursa ir daudzas lietas uztvertas un daudzas nevajadzīgās atmestas, kas manā gadījumā stenogrammu padara vienkāršu un saprotamu. Ir iegūti pamati, kurus turpināsim slīpēt un uzlabot.''

Jautāts, par ko pirms rallija starta ir viss lielākais uztraukums un bažas, Aigars saka: "Nelielas bailes un bažas ir par mašīnu un ātrumiem. Līdz šim esam braukuši sacensībās, kur maksimālie ātrumi ir līdz 120 – 130 km/h, taču rallijā noteikti nāks klāt vēl vismaz 60 km/h. Būs daudz nezināmā, kā pie tāda ātruma braukt un kā uzvedīsies mašīna, kā arī ko paši spēsim. Zinu tikai to, ka beidzot varēsim ielikt piektajā ātrumā, jo līdz šim visur pārsvarā braukts ar trešo vai ceturto pārnesumu (smejas).''


Foto: Rolands Bobulis, Go4speed

Lai arī visi sportisti vienmēr grib cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem, Aigars saka, ka šoreiz viņam rezultāts neinteresēs, jo svarīgākais būs sasniegt finišu un gūt vērtīgu pieredzi. ''Par rezultātu šajā rallijā mums nebūs nekāds uzstādījums. Galvenais saprast, kā tehnika uzvedīsies šādos apstākļos un ko paši spēsim. Brauksim ar 70 – 80%, lai iejustos un saprastu, kas ir vajadzīgs un kā ir jābrauc. Brauksim maksimāli ar prātu un neskatīsimies, ko dara citi. Par rezultātu, iespējams, domāšu sezonas beigās,'' nobeidz pilots.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png