profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nebars: Iekāpjot un braucot ar Subaru, sajutos kā mājās

Mārtiņš Jankovskis 22.01.2013 - 18:07 Nebars: Iekāpjot un braucot ar Subaru, sajutos kā mājās
Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

Jaunā rallija un rallijsprinta sezona Alūksnē iesākusies ar ļoti interesantām un aizraujošām cīņām, jo varēja redzēt, ka sportistiem deg acis un visi grib braukt. Protams, nekad nebūs tā, ka uzvarētāji būs visi. Šoreiz pārliecinoši visātrākais no visiem 58 sportistiem bija Vasīlijs Grjazins, kurš brauca ar pasaules līmeņa tehniku - Ford Fiesta S2000.

''Rallijs bija ļoti interesants, bet ceļi - vienreizēji. Dalībnieku sastāvs bija ļoti spēcīgs - Jānis Feldmanis, kurš ir ļoti labs braucējs ziemā, Mārtiņš Svilis, kuram ir ļoti spēcīga mašīna, un Sīms Plangi, kuram, cik sapratu, bija problēmas ar mašīnu. Lielisks rezultāts, taču nākamajos ziemas rallijos centīšos braukt vēl ātrāk. Domāju, ka mēs nākamajiem rallijiem esam sagatavojušies labi," pēc posma portālam almrally.ru atklāja Vasīlijs Grjazins.  


Vasīlijs Grjazins/Dmitrijs Čumaks. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

Ļoti ātri un stabili šo ralliju aizvadīja brāļi Bergmaņi, par ko arī liecina rezultāts - ceturtā vieta absolūti un pirmā 4WD Open klasē. ''Kā jau tu pēc rezultātiem redzēji, tad jaunā sezona iesākusies fantastiski. Ja godīgi, tad paši bijām izbrīnīti par rezultātiem pirmajos ātrumposmos, tāpēc vienā brīdī nolēmām nedaudz atvēsināt galvu un atlaist to gāzes pedāli nedaudz vaļā. Mūsu mērķis šajā rallijā bija uzvarēt savā klasē, un tas mums izdevās. Lielisks ziemas rallijs pa lielisku trasi,'' portālam Go4speed stāsta Edijs Bergmanis

''Šajā starpsezonā esam aizvadījuši divus nopietnus treniņus, tāpēc, iespējams, arī bijām ātrāki par saviem konkurentiem. Arī mašīnai šis tas ir uzlabots, kas noteikti atspoguļojās rezultātos.''


Edijs un Kārlis Bergmaņi. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

''Šosezon gribam pamēģināt spēkus Latvijas rallija čempionātā, tāpēc arī startēsim Liepāja - Ventspils rallijā. Sarmas rallijā mums būs jāizvēlas - braukt lielajā rallijā vai rallijsprintā, taču tas būs atkarīgs no tā, kā mums veiksies pirmajā posmā Liepājā. Protams, svarīgi apzināties to, kuri sportisti turpinās braukt rallijsprintā, jo gribas, lai konkurence ir sīva. Jāapzinās, ka lielajā rallijā (A+ klasē) šobrīd mums nav reāli cīnīties par augstām vietām, jo mēs tur varam cīnīties tikai par kādu trešo vietu. Šobrīd ir liela dilemma, kur braukt,'' tā Edijs.

Ar pilnpiedziņas mašīnu šajā rallijā brauca pagājušā gada Okartes Autosporta Akadēmijas pilots Kārlis Nebars, kuram pirmā vieta savā klasē. ''Rallijs bija ļoti labs - bija gan ātras vietas, gan lēnas. Daudzi līkumi bija nepārredzami, kas prasīja lielu precizitāti no stenogrammas. Pa tumsu abiem gāja smagi. Garajā ātrumposmā redzamība bija apmēram 30 - 50 metri, tāpēc bija sajūta, it kā tu brauktu sienā iekšā. Bet mums tobrīd neviens nebija jāķer rokās, un arī mūs neviens nevarēja noķert, tāpēc neskrējām un mierīgi finišējām,'' stāsta Kārlis Nebars.


Kārlis Nebars/Oļģerts Dambrovs. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

''Man ļoti patika ar pilnpiedziņu braukt, jo man ir daudzu gadu pieredze ar šādu mašīnu. Jā, tā pieredze ir sprintā, bet tāpat tas dod daudz. Iekāpjot šajā mašīnā, sajūtas bija kā mājās. Nebija jāsatraucas par to, kā pastūrēt, jo tas viss jau bija asinīs. Pirmos četrus ātrumposmus nobraucām bez aizmugurējiem amortizatoriem, jo tramplīnā nepareizi uzlecu un tie bija pagalam. Bija grūti braukt, jo mašīnas aizmugure visu laiku lēkāja un brīžiem, trāpot dziļākās bedrēs, tā palecās pat par pusmetru. Bija ko stūrēt,'' nobeidz Nebars, kurš atzina, ka šosezon ar šo Subaru brauks visos rallijsprinta posmos.  

Otro ralliju pie pilnpiedziņas stūres aizvadīja Jānis Berķis ar stūrmani Edgaru Čeporjus, kuriem diemžēl rallija vidū nācās izstāties ātrumkārbas defekta dēļ. ''Sākums bija lēnāks, taču ar katru nākamo posmu kļuvām ātrāki. Sestajā posmā sāka niķoties ātrumkārba, tāpēc nolēmām izstāties, lai to kārbu nesabeigtu pavisam. Tagad visu savedīsim kārtībā un būsim gatavi rallijam Lliepāja - Ventspils,'' portālam stāsta Jānis Berķis.


Jānis Berķis/Edgars Čeporjus. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

Uz jautājumu, kā bija braukt ar pilnpiedziņu, Jānis turpina. ''Bija forši, tikai daudz kas vēl jāmācās, jo daudz atšķirības, salīdzinot ar priekšpiedziņu. Paātrinājums un pats ātrums, kā rezultātā mainās arī stenogramma. Bet tik un tā bija patīkami braukt. Pirms tam 2011. gadā Kurzemes rallijā biju vienu reizi nobraucis ar pilnpiedziņu (18. vieta absolūti, septītā A+ klasē), tāpēc šis bija mans otrais starts ar pilnpiedziņu. Pirms tam nedēļu patrenējāmies un tagad braucām. Turpmākie plāni? Ar šo Mitsubishi plānojam braukt visu sezonu, bet šogad jau lielajā rallijā, jo, ja mērķis ir lielais rallijs, tad jāiet tālāk, jo rallijsprintā esmu braucis jau kādus četrus gadus. Iespējams, nobrauksim arī kādu Igaunijas posmu.''

Alūksnes rallija un rallijsprinta rezultāti:
1. V.Gryazin/D.Chumak Ford Fiesta S2000 39:54.52
2. S.Plangi/M.Sarapuu
Mitsubishi Lancer Evo X +1:00.99
3. V.Pushkar/I.Mishyn Mitsubishi Lancer Evo IX 
+2:12.96
4. E.Bergmanis/K.Bergmanis Mitsubishi Lancer Evo +2:43.35
5. A.Mikhaylov/N.Kokins Mitsubishi Lancer Evo X +3:13.93
6. R.Kvaraciejus/M.Čepulis Mitsubishi Lancer Evo X +3:26.17
7. K.Nebars/O.Dambrovs Subaru Impreza +4:03.65
8. A.Tupits/R.Bundsen Mitsubishi Lancer Evo VI
+4:04.39
9. A.Bruņinieks/E.Grīns Lada Samara +4:12.91
10. R.Sirmacis/M.Kulšs Ford Fiesta R2 +4:18.56

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png