profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

'Rally Estonia' sāga: Neviens neuzvarēja, visi zaudēja

Mārtiņš Jankovskis 03.03.2020 - 18:31 'Rally Estonia' sāga: Neviens neuzvarēja, visi zaudēja
Foto: Karli Saul

Šo pirmdien notika diskusija, kurā piedalījās Rally Estonia galvenais organizators Urmo Āva un Igaunijas Autosporta asociācijas (EAL) valdes loceklis Oļegs Gross, kuri runāja par Igaunijas motosporta lielā notikuma atcelšanas iemesliem.

Skandāls par Rally Estonia organizēšanu skaļi un plaši izskanēja pirms desmit dienām, kad tika paziņots, ka EAL prasa Rally Estonia rīkotājiem samaksāt starptautiskās reģistrācijas nodevu 100 000 eiro apmērā. Līdz šim šī maksa esot bijusi 2000 eiro, lai arī pagājušajā gadā Rally Estonia piekrita maksāt vēl papildus 15 000 eiro, kas arī tika samaksāti.

Pagājušajā trešdienā Rally Estonia vadītāji rīkoja preses konferenci, kurā tika paziņots, ka šogad Rally Estonia tiks atcelts. Dažas stundas pirms preses konferences sākuma Oļegs Gross paziņoja, ka ir gatavs samaksāt 100 000 eiro. Tomēr Urmo Āva preses konferencē sacīja, ka jautājums nav tikai par šiem 100 000 eiro, bet gan par uzticības zaudēšanu starp organizatoriem un federāciju ilgtermiņā.

Gross sarunas laikā minēja, ka joprojām ir gatavs darīt visu iespējamo, lai Rally Estonia noritētu kā plānots, bet Āva atzina, ka teorētiski ralliju joprojām var organizēt, bet to vairs nevar izdarīt tik labā un kvalitatīvā līmenī (šogad bija plānots būvēt vēl papildus ceļus speciāli šim rallijam).


Foto: Jaanus Ree

Aprunājoties ar igauņu kolēģi Karli Piku, kā arī noklausoties diskusiju starp Āvu un Grosu, portāls Go4speed secināja, ka šoreiz par iemeslu tam, ka rallijs nenotiks, visticamāk, ir komunikācijas problēmas starp EAL valdi, tās locekļiem un Rally Estonia.

Jau janvāra sākumā bija zināms, ka Rally Estonia būs jāmaksā 100 000 eiro (starptautisko ralliju reģistrācijas nodeva). Kopš tā laika notika vairākas tikšanās, taču kopsaucējs netika atrasts. Uz jautājumu, vai Gross zināja par Rally Estonia organizatoru problēmām, viņš atzina, ka ''Par to man nekas nebija zināms. Pēdējo reizi ar Āvu sazinājos decembra sākumā, kur pateicu, ka mums valdē ir kompetents pārstāvis Janis Kāls, ar kuru var runāt par visiem jautājumiem,'' stāsta Georgs Gross. Āva atzīst, ka viņš ar Kālu tikās decembrī, janvārī un vairākas reizes februārī, piedāvājot septiņas alternatīvas, izklāstīja dažādus argumentus, taču vienā no pēdējām tikšanās reizēm Kāls esot apgalvojis, ka EAL ir pilnīga vara pār šiem visiem jautājumiem.

Pēc tam esot notikušas vēl vairākas diskusijas. Āva sarunā atklāja, ka vēlāk Kāls esot sācis sarunu ar Tāvi Pērnu (pārvaldnieks par jebkuru valdības piešķirto līdzekļu izlietojumu). Kāls it kā esot centies pamatot, ka šie 100 000 eiro ir pamatota summa. Viņa priekšlikums esot bijis, ka EAL varētu pārņemt rallija organizēšanu. “Esmu runājis ar Grosu par šo jautājumu, un mums šķiet, ka viņš pārsniedza savas pilnvaras,” saka Urmo Āva.


Foto: Jaanus Ree

Kā uzzināja portāls Go4speed, tad Kāls EAL esot bijis cilvēks, kuru savulaik ieteica Marko Martins un kura uzdevums bija palīdzēt EAL piesaistīt finanšu līdzekļus, kas ļautu palīdzēt jaunajiem autosporta talantiem, taču viņa, iespējams, agresīvā stratēģija esot bijusi pārāk agresīva.

Arī Gross turpmākās sarunas laikā centās noskaidrot, kāpēc par šīm problēmām netika viņam ziņots agrāk. Pēc vienas no sarunām 14.februārī tika nolemts palīdzēt Rally Estonia organizatoriem, par ko Gross ierosināja sasaukt sanāksmi 2.martā. Taču jau tobrīd ūdens visiem smēlās mutē un laiks strauji ritēja uz priekšu. Gross jautāja, ka, ja Āvam jau 9.februārī bija kaut kāda skaidrība, tad kāpēc Tarmo Hobe (vēl viens no Rally Estonia organizatoriem) viņam par to neko neteica 14.februārī.

''Mums bija saruna ar Tarmo, kurš atklāja, ka Rally Estonia finansiālā situācija esot sarežģīta un daudzi sponsori esot pagājuši malā. Teicu, kāpēc viņš man zvana tikai tagad, jo šobrīd neko nevaru izdarīt (tobrīd Gross bija atvaļinājumā Taizemē). Jā, man ir ietekme un manam vārdam ir spēks, bet nevaru apgalvot, ka atcelšu lēmumu (par 100 000 eiro maksāšanu). Vienojāmies, ka 29.februārī atgriezīšos un 2.martā parunāsim. Esmu viens no lielākajiem Rally Estonia faniem un es, bez šaubām, atbalstīšu šo pasākumu. Es nemētājos apkārt ar tukšiem vārdiem, kā to dara daži citi, ko arī esmu pierādījis ar darbiem un pēdējo gadu atbalstu. Kas notika tālāk? Redzēju, ka notiek manipulācija ar sabiedrību un tad es pateicu, ka pēc atgriešanās no atvaļinājuma nākšu klajā ar paziņojumu, lai atrisinātu šo problēmu (paziņojums būtu par 100 000 eiro apmaksu no Grosa personīgajiem līdzekļiem). Taču tad notika negaidītais - 50 minūtes pirms preses konferences sākuma tika paziņots, ka notiks oficiālā Rally Estonia preses konference. Kā, piemēram, žurnālisti no Tartu paspētu uz to?'' neizpratnē ir Georgs Gross.


Foto: Karli Saul

''Žēl, ka mēs ar Āvu katrs esam savā pusē, jo mēs šim sportam abi esam devuši ļoti daudz. Cilvēkiem tika teikta daļa patiesības un EAL šobrīd izskatās kā melna aita.”

Tikmēr uz jautājumu, vai Rally Estonia ir bankrotējis, Āva noteica, ka “Mēs sākam izskatīt šo procesu, bet pagaidām neko nevaru teikt. Jāiziet cauri visam un jāskatās.”

Kā portālam savu viedokli izklāstīja Karli Piks, tad ''Rally Estonia problēmas sākās, kad tika pateikts par 100 000 eiro maksu. Domāju, ka Oļegs Gross tika atstāts malā no dažām lietām, sarunām, par ko viņš arī pēdējās debatēs bija satraukts, vīlies. Tas ir joks. Absolūts joks un stulbums no EAL puses. Manuprāt, Āvam ar paziņojumu par iespējamajām problēmām klajā vajadzēja nākt jau janvārī. Šis paziņojums, ka Gross samaksās 100 000 eiro, nāca par vēlu, kad organizatori jau atpalika no laika grafika, jo tobrīd, kad sākās visas šīs problēmas, viņi divarpus mēnešus gandrīz neko nedarīja, jo nezināja, kā atrisināsies šī situācija. Padomā, kā tas viss izskatītos WRC promouteru, WRC komandu un partneru acīs, kad tu vienu dienu visu saskaņo, pēc tam atcel, bet vēlāk tomēr atkal paziņo, ka viss notiksies, kā plānots. Viņiem taču arī ir jāplāno lietas, savi termiņi u.t.t.”


Foto: Jaanus Ree

''Uzskatu, ka šoreiz savstarpējā komunikācija starp EAL valdes locekļiem nenostrādāja pārāk labi, kas arī radīja šo situāciju. Manuprāt, arī Rally Estonia komunikācija nebija tā labākā. Viņiem laicīgi vajadzēja nākt klajā ar paziņojumu, ka rallija organizēšana tiek pārtraukta, kamēr EAL neatcels vai nesakārtos to jautājumu par 100 000 eiro maksu. Rallija atcelšana tiešām ir apbēdinājusi daudzus, jo mēs zaudējām pasākumu, kurš katru gadu daudziem kļuva par tradīciju, jo daudzi igauņi ikdienā nevar redzēt WRC automašīnas. Šis rallijs bija lieliska iespēja daudziem jaunajiem talantiem parādīt sevi, uz ko viņi ir spējīgi. Taču tagad šī iespēja ir pazudusi. Runājot par autosportu kopumā, esam samulsuši un, iespējams, ir sagrauta daudzu kompāniju uzticēšanās, tai skaitā WRC promoutera. Bijām tuvu WRC posma organizēšanai Igaunijā, taču tagad tas viss ir pazaudēts,” tā Piks.

Kā noskaidroja portāls, tad, ja tiešām Rally Estonia nenotiks kā plānots, tā vietā Gross Otepes ceļos, iespējams, tajos pašos datumos varētu rīkot citu ralliju, kurā viņš centīsies panākt to, lai startētu Ots Tanaks.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png