profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bergmanis atrāda automašīnas dizainu un atklāj jaunās sezonas plānus (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 02.01.2020 - 17:49 Bergmanis atrāda automašīnas dizainu un atklāj jaunās sezonas plānus (FOTO)
Foto: No sportista personīgā arhīva speciāli Go4speed

Veiksmīgu 2019.gada ralliju sezonu šogad aizvadījis Edijs Bergmanis/Edgars Grīns, kuri kļuva par čempioniem gan Latvijas čempionātā (LRČ1 klasē), gan Igaunijas čempionātā EMV4 klasē (vienā posmā Edgaru aizstāja Toms Freibergs). Jāpiebilst, ka Bergmanis 2019.gadā aizvadīja pirmo pilno sezonu Igaunijas čempionātā, kur absolūtajā ieskaitē tika izcīnīta ceturtā vieta, piekāpjoties vien sportistiem, kuri brauca ar WRC un R5 automašīnām.

2019.gada sezonu Bergmanis noslēdza ar Sāremā ralliju, kurā viņš brauca pirmo reizi. Neskatoties uz spēcīgo konkurenci, Edijs izcīnīja desmito vietu absolūti un otro vietu EMV4 klasē. Sarunā ar portālu Go4speed Edijs atklāj, ka rezultāts Sāremā rallijā esot bijis ļoti labs, kā arī aizvadītā sezona kopumā esot bijusi ļoti veiksmīga.


Foto: Krists Andersons

''Sāremā ralliju, tāpat kā citus posmus Igaunijā, braucām pirmo reizi. Daudz man tika par šo ralliju stāstīts, bet, izbaudīt to pašam uz savas ādas, bija pavisam kas cits. Lai arī nostāsti par un ap šo ralliju, kā arī redzētais internetā, radīja savu priekšstatu, beigās ralliju nobraucām godam. Zaudēt klasē tikai Giedriusam Notkusam, kuram šis jau bija devītais Sāremā rallijs karjerā, uzskatu, ka ir cienīgs rezultāts. Bija kļūdiņas, bet kopumā bijām ļoti apmierināti ar šo ralliju. Ļoti vērtīga pieredze,” stāsta Edijs Bergmanis, kurš piebilda, ka kopumā sezona bija ļoti laba, lai arī tā konkurence šogad neesot bijusi tik stipra, cik iepriekšējos gados.

Jautāts par nākamās sezonas plāniem, Bergmanis piebilda, ka centīsies turpināt startēt gan Latvijas, gan Igaunijas čempionātos. ''Pēc sezonas pārdomas ir bijušas, ko un kā darīt tālāk, varbūt kaut ko pamainīt. Esam paskatījušies un izmēģinājuši Proto automašīnas, esam painteresējušies par tām, bet beigās tika pieņemts lēmums, ka turpināsim braukt rallijā, un ar šo pašu mūsu mašīnu. Nekādu jauno Ameriku neizdomāsim. Ja runājam par Proto automašīnām, tad viņu lielākais mīnuss ir nestabilitāte un tās bērnu slimības, kas joprojām ik pa laikam parādās. Ko es varu piebilst, tad Mārim Neikšānam tādā ziņā noteikti ir labākais Proto, kas ir uzbūvēts Baltijā. Bet, saliekot visus par un pret, nolēmām, ka turpināsim braukt ar mūsu Evo. Vai braucot ar Proto var gūt divreiz lielāku kaifu, uzskatu, ka to būtu grūti tā apstiprināt, bet izmaksas uz to visu uzreiz būtu divreiz lielākas. Pēc sarunām ar citiem Evo braucējiem sapratu, ka nākamsezon mūsu klasē varētu būt vairāki braucēji, tāpēc arī nolēmām turpināt braukt ar šo auto un šajā klasē.”


Foto: No sportista personīgā arhīva

Edijs, tāpat kā vairums citu braucēju, atzina, ka LRČ apvienošana ar ERČ posmu Liepājā nav tas draudzīgākais variants latviešu sportistiem. ''Ja runājam par rallija kalendāru, tad tas ir tāds, kāds tas ir, un mums to atliek pieņemt. Bet no savas pieredzes un citu sportistu teiktā varu atklāt, ka LRČ apvienošana ar ERČ posmu nedaudz to prieku sabojā, lai arī pašam tie ceļi ir ļoti mīļi un zināmi. Kaut kā pagājušajā gadā nepatika tas, ka pirmā ERČ diena aizritēja Talsos bez servisa parka – dārgs tas prieks sportistiem sagatavot mašīnas, lai ar tām bez servisa parka varētu nobraukt veselu dienu. Tas nav vienkārši, it sevišķi mūsu apstākļos. Sportisti samaksā dalības maksu, kas nav maza, par diviem posmiem, bet, ja kaut kas notiek pirmajā dienā un braucējs nevar paspēt salabot auto un iziet uz starta jau nākamajā dienā, tad tas ir smagi un grūti.”


Foto: No sportista personīgā arhīva speciāli Go4speed

''Arī jaunais LRČ kalendārs raisa pārdomas. Pēc ''Rally Liepāja'' līdz nākamajam LRČ posmam ir gandrīz divu mēnešu pauze, bet pēc tam sekos trīs LRČ posmi piecās nedēļās. Manuprāt, tas ir galīgi nepareizi. Liekas, ka ar katru gadu tas kalendārs paliek aizvien sliktāks. Ir jāsaprot, ka LRČ brauc ļoti maz profesionālu sportistu, tāpēc visi pārējie ikdienā strādā, pelna naudu, lai varētu braukt rallijā. Kāds resurs būs nepieciešams, lai piecās nedēļās apkalpotu un sagatavotu mašīnas trim sacensībām? Tas ir ārkārtīgi sarežģīti. 2019.gada nogalē bija tikšanās gan ar lietuviešu, gan igauņu rallistiem, kuri arī ir neizpratnē. Tas pats vecais jautājums arī par apbalvošanu – igauņiem apbalvošana ir 2.janvārī, bet mums 11.janvārī. Kāpēc nevar apbalvot uzreiz pēc sezonas beigām, kas beidzās samērā agri? Pasaulē ir daudz labu piemēru – beidzas sezona un uzreiz notiek apbalvošana, nevis likt apbalvošanu (Latvijas gadījumā) nedēļu pirms jaunās LRČ sezonas starta, kad vairums braucēju noteikti ir ieplānojuši aizvadīt testus. Kaut kas te nav pareizi.”


Foto: No sportista personīgā arhīva speciāli Go4speed

Tāpat Bergmanis atklāja, ka pirms jaunās sezonas ir vēl vairāki sasāpējuši jautājumi, kurus atbalsta arī citi sportisti. ''Tas pats vecais riepu jautājums. Bija informācija, ka ziemā no 16 collu riepām pāries uz 15 collu platajām riepām. Sarmas posmā mums būs trīs Baltijas valstu čempionāti. Sanāk tā, ka lietuvieši varēs braukt ar 16 collu riepām, bet latvieši nevarēs. Kāpēc tā? Tas viss atkal atduras pret finansēm – tie ir papildus 100 eiro par katru riepu. Mums nav tik daudz braucēju, lai varētu pieņemt tādus lēmumus. Jā, pabrīdināts tika laicīgi, bet kāpēc netiek meklēti risinājumi, kā sacensības padarīt lētākas nevis dārgākas? Mēs esam amatieri, kas startējam nacionālajā čempionātā – nu esam nedaudz pielaidīgāki. Nav mums tik daudz braucēju, lai atteiktos no kāda un viņu vietā ņemt citu. Visi skaita nauda, plāno izmaksas. Arī dalības maksa šogad ir pieaugusi. Saprotu, ka viss paliek dārgāks, bet kaut kā brīžiem liekas, ka LAF dzīvo vienā pasaulē, bet sportisti un komandas citā. Protams, man kā klientam ir iespēja izvēlēties, pirkt vai nepirkt šo pakalpojumu, bet nedomāju, ka LAF ir ieinteresēts zaudēt savus jau tā nedaudzos klientus. Gribas braukt Latvijā, bet brīžiem liekas, ka netiek domāts, kā lai ralliju padarītu pieejamāku. Saliekot visus šos sasāpējušos jautājumus, jāsaka, ka ir tāds neliels rūgtumiņš,” turpina Edijs.


Foto: Dace Janova

Edijs pauž cerību, ka kādu dienu Baltijā izdosies izveidot Baltijas rallija čempionātu. ''Ceru, ka kādu dienu izdosies piedzīvot tādu brīdi, kad tiks izveidots Baltijas rallija čempionāts. Ja par piemēru paņemam Latvijas un Lietuvas rallijus, tad, ja šajos rallijos klāt nav pielikti citu čempionātu posmi, tad dalībnieku sastāvs ir ļoti bēdīgs. Tāpēc, ja pēc vienādiem noteikumiem izveidotu Baltijas rallija čempionātu, kur katrā valstī, piemēram, tiktu aizvadīti pa diviem rallijiem, tad beigās tu zini, kam gatavoties. Būtu daudz dalībnieku, sīvas cīņas. Arī skatītājiem, manuprāt, tas ļoti patiktu,” nobeidz Bergmanis, kurš saka lielu paldies par atbalstu ģimenei, atbalstītājiem un Rallyworkshop komandai. “Paldies arī faniem, un tiekam trasē!”

Bergmaņa/Grīna 2019.gada rezultāti:

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png