26 gadus vecais igauņu sportists Karls-Martins Volvers 2015.gada sezonā, startējot ar ASRT komandas ''Peugeot 208 R2'', izcīnīja 4.vietu LRC3 klasē. Nākamos divus gadus sportists finansiālu apsvērumu dēļ neaizvadīja pilnus Latvijas un Igaunijas rallija čempionātus. Atbalstītāji bija, taču lieliem mērķiem ar to nepietika. 2018.gadā igaunis ar ''Opel Adam'' izcīnīja 3.vietu Vācijas ADAC Opel Rallye kausa izcīņā.

Foto: Edgars Leonovs
Kopš 2022.gada viņš startē ar pilnpiedziņas automašīnām, kur 2022.gadā viņš izcīnīja 3.vietu LRC1 klasē. Šogad sportists ar ''Škoda Fabia Proto'' izcīnīja uzvaru Cēsu rallijā. Līdz šim ar šo auto viņš Igaunijā un Latvijā ir startējis desmit reizes, trīs reizes iekļūstot absolūtās ieskaites labāko trijniekā.

Foto: Raimonds Volonts
Sāremā rallijā Volvers tikai pavisam nedaudz zaudēja trešajai vietai, taču vilšanās vietā tas tikai palielināja viņa motivāciju. Sadarbībā ar Ota Tanaka RedGrey komandu viņš gada beigās ieguva iespēju testēt ''Toyota Yaris Rally2'' automašīnu. ''Plāns bija saprast, kur mēs vispār atrodamies – tieši ātruma ziņā, salīdzinot ar mūsu pašreizējo auto,'' Karls-Martins Volvers pastāstīja Postimees.
Šobrīd Volvers ar Rally2 automašīnu tiecas no Igaunijas un Latvijas čempionātiem nonākt līdz pasaules čempionāta posmiem. Volvers cer savas gadu gaitā uzkrātās inženierzināšanas izmantot karjeras labā.

Foto: Edgars Leonovs
''Šobrīd ļoti aktīvi strādājam pie visa šī. Pašlaik plāns ir tāds – Latvijas čempionātā startēt ar savu Proto, bet Igaunijā braukt ar Rally2 automašīnu, tostarp piedalīties arī ''Rally Estonia'','' savus plānus skaidroja Volvers.
Pēc Volvera teiktā ir izskatīti dažādi varianti, taču līgums vēl nav noslēgts ar nevienu komandu, kā arī nav skaidrs, kādas markas Rally2 automašīna tiks izvēlēta. Faktiski ir divas iespējas: vai nu izvēlēties dārgāku ''pilno paketi'' ar jaunāko tehniku, vai arī braukt ar pāris gadus vecu auto, bet iegūt vairāk braukšanas laika.

Volvers 2019.gada Igaunijas rallijā. Foto: Krists Andersons
''Mēs ar RedGrey esam visu pārrunājuši. Viena ideja bija startēt Somijas čempionāta posmā Lapzemē, taču, tā kā RedGrey ir ''Toyota Gazoo'' jauniešu oficiālā komanda, viņu automašīnas jau ir aizņemtas, un, piemēram, Somijā mēs no viņiem auto nevarētu izīrēt.''
''Ziemas ralliju gadījumā daudz kas ir atkarīgs no laikapstākļiem. Ja paskatās pa logu, tad cerību nav daudz. Taču līdz janvārim un februārim vēl ir laiks – īpaši, ja sacīkstes notiktu, piemēram, Latvijā,'' sprieda Volvers, gan piebilstot, ka startu Ziemeļsomijā viņš vēl nav pilnībā izslēdzis.
Volvers cer, ka WRC vilciens vēl nav aizbraucis. Pēc pases datiem tam nav pamata, un viņš cer, ka gadu gaitā uzkrātās tehniskās zināšanas varēs izmantot savas karjeras labā.

Foto: Igmar Matto
Taču tam nepieciešams uzrādīt rezultātus arī spēcīgā konkurencē, ne tikai Igaunijas un Latvijas čempionātos. Tāpēc viens no nākamās sezonas galvenajiem mērķiem ir labs rezultāts mājas WRC posmā – ''Rally Estonia''.
''Mērķis ir pēc iespējas vairāk sakrāt kilometrus ar Rally2 automašīnu Igaunijā un Latvijā, un tad startēt ''Rally Estonia'' ar Rally2 auto. Ja tur izdotos labs rezultāts, varētu piesaistīt uzmanību ārpus valsts. Taču mēs apzināmies, ka visu likt uz vienu startu ir riskanti,'' sacīja Volvers.

Foto: www.facebook.com/sportsandspeedbyjanne
Pēc viņa domām braukšanas prasmes var uzlabot tikai ar kilometriem. ''Kā attīstīt ātrumu, kā pārvarēt tramplīnus un līkumus, kā auto tur uzvedas – tas viss nāk tikai ar kilometrāžu. Tur nav nekādu brīnumu.''

Foto: rallifotod.eu









