Foto: Grzegorz Motorsport Photography
Aizvadītajās brīvdienās jau 63.reizi Polijā norisinājās ''Avia Unimot Rajd Barbórka Legend'' rallijs. Uzvaru ceturto gadu pēc kārtas izcīnīja poļu sportists, šī gada Eiropas rallija čempions Miko Marčiks ''Škoda Fabia RS Rally2''.
Šova klasē uz starta ar 'Audi Quattro Sport E2' izgāja brāļi Ivars un Andris Velmes. Šajā šova klasē jeb Leģendu ieskaites klasē netika veikts laika fiksējums. Uzvarētājs tiks noteikts, balstoties uz fanu vērtējumiem, kas tika iesniegti mobilajā lietotnē, kā arī uz īpaši izraudzītas žūrijas vērtējumiem katrā ātrumposmā. Žūrijas balsojums veidos 30% no kopējā rezultāta, savukārt fanu balsojums – atlikušos 70%.

Foto: Jakub Zoledowski
Žūrijas vērtējumā brāļi Velmes ieguva pirmo vietu, bet absolūtajā ieskaitē - trešo. Uzvaru svinēja poļu rallija leģenda Leščeks Kuzajs (Škoda Fabia Rally2 evo).
''Kopumā ceļi bija interesanti, tehniski. Viens posms notika tādā kā mūsu 333 trasē apvienojumā ar mācību centra laukumu. Bija jābrauc arī pa kartinga trasi, tādu milzīgu ostas teritoriju, palielu rūpniecības teritoriju. Jāpiebilst, ka šajā rūpniecības teritorijas posmā bija tāda interesanta trases pierakstīšana – pa priekšu brauca mašīna ar ieslēgtām bākugunīm, tad kolonnā sekoja desmit sportistu. Nobrauca šie, tad brauca nākamie. Tas tāpēc, lai pa to teritoriju neviens nenestos, jo tur vietēji tobrīd vēl strādāja. Kopumā nebija tādi klasiski rallija ātrumposmi, bet tieši tādi, kas vajadzīgi priekš šova rallija,'' sarunā ar portālu Go4speed stāsta Ivars Velme.

Pēc sacensībām ekipāža aizvadīja vēl vienu atsevišķu posmu. "Pēc rallija bija jāveic vēl viens atsevišķs 2,1 kilometrus garš ātrumposms, kas notika Varšavas vecpilsētā, blakus prezidenta pilij. Šis bija tāds kā supersprinta posms, kas notiek centrā un kuru vēroja ievērojamas prominences, valsts vīri un dāmas. Šeit bija interesanti tas, ka šo nedaudz vairāk kā divus kilometrus garo posmu pierakstījām ar kājām, jo tobrīd viss bija ciet (smejas). Ņēmām kladi rokās un gājām pa trasi. Vai divreiz pierakstījām? Nē, ļoti labi pierakstījām ar vienu reizi (smejas).''

Foto: Lukasz Kos Photography
Velme atklāja, ka šīs ir ļoti populāras sacensības, kur ātrākie braucēji sev var piesaistīt jaunus sponsorus. Īpaša uzmanība tiek pievērsta noslēdzošajam ātrumposmam Kryterium Karowa (2,1 km), kas neiet kopējā ieskaitē. ''Tas, cik poļu sportistiem šis šova rallijs ir svarīgs un nozīmīgs, liecina fakts, ka, piemēram, šī gada ERČ čempions Miko Marčiks 12.decembrī bija Uzbekistānas galvaspilsētā Taškentā, kur notika FIA apbalvošanas ceremonija. Pēc ceremonijas viņš uzreiz lidoja atpakaļ, lai paspētu uz šo pasākumu. Ieradās agri no rīta un pēc pāris stundām jau devās trasē. Cik man stāstīja vietējie poļi, tad ir bijuši gadījumi, kad kāds braucējs pēc šī noslēdzošā posma iet pie kāda sponsora runāt par iespējamo atbalstu, tad bieži seko jautājums: ''Tu esi uzvarējis Kryterium Karowa ātrumposmu? Nē. Nu, kad uzvarēsi, atnāc vēlreiz - parunāsim. Man teica, ka tas, kurš uzvar šajā posmā, var iegūt sev ļoti lielus atbalstītājus, sponsorus uz nākamo sezonu.''

Foto: Dace Janova
Interesanti, ka brīdī, kad šajā noslēdzošajā posmā bija jābrauc brāļiem, tiešraide izslēdzās, jo tiešraidē tika pārraidīts futbols. ''Raksta poļu draugi, cikos man starts. Saku tikos un tikos. Bet beigās divas mašīnas pirms mums tiešraidi pārtrauca, jo sākās futbols (smejas). Tāpēc Tu jau zini, ka man ''ļoti patīk'' futbols (smejas),'' turpina Ivars, kurš pauda prieku, ka viņam bija iespēja ar savu sporta mašīnu pabraukt pa Varšavas vecpilsētu.
Sacensību laikā Ivars iepazinās arī ar poļu leģendu Laščeku Kuzaju, kurš pirms sacensībām esot daudz skatījies brāļu Velmes video. ''Iepazināmies ar vairākkārtējo Polijas rallija čempionu, 59 gadus veco Laščeku Kuzaju, kurš rallijā sāka braukt jau 1986.gadā. Ar ko tik viņš savā dzīvē nav braucis - Mitsubishi Lancer Evo III, Mitsubishi Lancer Evo IV, Subaru Impreza S5 WRC '98, Subaru Impreza S7 WRC '01, Toyota Corolla WRC, Peugeot 206 WRC, Ford Focus WRC '01, Subaru Impreza STi N12B, Škoda Fabia WRC u.c. Viņš bija patīkami pārsteigts, kad uzzināja, ka šo auto esam uzbūvējuši paši. Viņš mums teica, ka pirms rallija esot noskatījies ļoti daudz video par mums. Pēc pasākuma teica, ka, ja mums kaut ko vajagot, lai tikai zvanot viņam un viņš palīdzēs. Patīkami.''

Foto: Roberts Šivars
Arī šajā pasākumā, tāpat kā iepriekšējā, bija ļoti daudz skatītāju. Ja pirmajā reizē poļi vēl nebija iepazinuši brāļus, tad šoreiz jau bija citādāk. ''Cilvēku kopumā sacensībās bija daudz, it īpaši tajā Vecpilsētas dopā. Tur pat atsevišķi nedēļu tika būvētas tribīnes, kas, protams, sacensību laikā bija pilnas. Šis īsais ātrumposms, kas gāja ārpus ieskaites, ir milzīgs pasākums ar savu stāstu.''

Foto: Dace Janova
''Fanu atbalsts bija liels. Pēc iepriekšējā pasākuma mūs jau šoreiz labāk zināja, tāpēc daudzi nāca runāties, bildēties. Daudziem jau bija mājās sagatavoti plakāti ar mums, ar mūsu auto, kuri arī bija jāparaksta. Traka tauta pozitīvā nozīmē. Ļoti jūt līdzi saviem favorītiem, un arī mūs atbalstīja. Prieks, ka bija arī daudz latviešu fanu.'' nobeidz Velme, kurš pēc sacensībām nākamajā dienā pēc īpaša uzaicinājumā ar savu auto izvizināja astoņus cilvēkus.
Sarunas nobeigumā Ivars saka lielu paldies draugiem, bez kuru atbalsta ne kur. ''Gribētu īpašu paldies teikt Dāvim Leitim par busiņu, Raivim Garozam par piekabi, kā arī brāļiem Voicišiem par atbalstu. Liels paldies Jānim Krustam un Jānim Niķim, kuri bija mūsu mehāniķi. Tāpat paldies Mārtiņam Dzenītim par riepām!''
Žūrijas un absolūtie rezultāti:










