profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
knk-go4speed-3-2309-1601.gif
aim-baneris-1-1-5359.gif

F1 pilots Sainss: Rallijs nav pratis pārdot savu produktu televīzijas ziņā

Go4speed 21.11.2025 - 18:19 F1 pilots Sainss: Rallijs nav pratis pārdot savu produktu televīzijas ziņā
Karlosi Sainsi. Foto: Ford Racing

Williams F1 pilots Karloss Sainss uzskata, ka rallija popularitāti šobrīd ierobežo tā vājā publicitāte.

Karloss Sainss juniors norādījis, ka tieši TV pārraižu formāta atšķirības starp Formula 1 un ralliju ir iemesls, kāpēc viņš nav turpinājis tēva ceļus autosportā. Viņš uzskata, ka rallija popularitāte ''uzlidotu stratosfērā'', ja pārraides būtu kvalitatīvākas un skatītājiem pieejamākas.

Sainss, divkārtējā pasaules rallija čempiona Karlosa Sainsa dēls, piedalījās Team Torque podkāsta ierakstā pirms Lasvegasas ''Grand Prix'' kopā ar komandas biedru Aleksu Albonu un F1 Academy braucēju Liju Bloku. Saruna ilgi pievērsās tieši rallijam.

Foto: www.williamsf1.com

Bloka, kas sākotnēji sekojusi sava tēva Kena Bloka pēdās rallijā, bet vēlāk pārgāja uz formulu sacensībām, jautāja, kāpēc Sainss izvēlējies citu ceļu. Viņa jautāja – kāpēc ne rallijs?

Atbilde bija vienkārša: kā bērnam Spānijā bija viegli skatīties F1, bet gandrīz neiespējami sekot rallijam.

''Augot, Spānijā TV ekrānos bija Fernando Alonso,'' paskaidroja Karloss Sainss. ''Alonso uzvarēja sacīkstes ar ''Renault'' un kļuva par pasaules čempionu. Tajā laikā mans tēvs tieši beidza karjeru WRC. Viņš savus titulus bija izcīnījis desmit gadus pirms manas dzimšanas. Mans tēvs bija liela zvaigzne, bet rallijs netika rādīts televīzijā. Tāpēc es nevarēju iemīlēt ralliju.''

Sainss 1994.gada Somijas WRC rallijā. Foto: Stéphane Lhonnay

Kad Sainss juniors piedzima, viņa tēvs vēl brauca WRC Subaru komandā. Karjera noslēdzās 11 gadus vēlāk.

''Es negāju skatīties tēva ralliju klātienē, jo man bija jāmācās skolā, un mans tēvs mani reti ņēma līdzi. Varbūt uz vienu ralliju gadā. Bet nevarēja iemīlēt ralliju, jo tas nebija redzams. Savukārt F1 bija katru nedēļas nogali – un mēs to skatījāmies kopā. Tā es iemīlēju formulu sacīkstes.''

Sainss 2018. gada Montekarlo rallija ''Power Stage'' bija kā drošības auto pilots. Viņa skatījumā rallijs ir apbrīnojams sporta veids, taču tas nav atradis veidu, kā sevi pienācīgi parādīt pasaulei.

Foto: Renault Sport media

''Rallijam diemžēl joprojām nav laba TV formāta,'' turpina Sainss. ''Rallijam vari sekot vai nu klātienē ātrumposmos vai arī tiešsaistes rezultātos. Rallijs nav pratis pārdot savu produktu televīzijas ziņā. Ja tas izdotos, sporta veids uzlēktu augšā kā nekad.''

Sainss podkāstā apsprieda arī savu neseno testu ar tēva ''Ford Raptor T1+'', ar kuru vecākais Sainss startēs nākamā gada Dakaras rallijā. Pieredze viņam atstājusi milzīgu iespaidu. Uz Blokas jautājumu, vai viņš nākotnē varētu pāriet uz bezceļu sacīkstēm, Sainss atbildēja:

Foto: Ford Racing

''Pirms diviem mēnešiem man bija iespēja izmēģināt tēva Dakaras auto – Fordu. Tā bija viena no labākajām, ja ne vislabākā pieredze manā dzīvē. Man mājās ir rallija auto, un esmu braucis pa ledu un granti, varu ātri pielāgoties. Bet Dakaras mašīna… tā, kā tā absorbē bedrītes, akmeņus, saglabā balansu, un cik ātri var braukt atklātā trasē, tas bija neticami. Es ļoti izbaudīju to.''

Viņš atzina, ka šī pieredze viņu ir iedvesmojusi. ''Tā sajūta mani nepamet. Varbūt kādu dienu man obligāti jāizbrauc Dakara. Varbūt kādu dienu.''

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png