profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Staņēviča ekipāža Beļģijas vēsturisko auto rallijā izcīna augsto 16.vietu savā klasē

Mārtiņš Jankovskis 26.02.2024 - 17:50 Staņēviča ekipāža Beļģijas vēsturisko auto rallijā izcīna augsto 16.vietu savā klasē
Agris Staņēvičs / Jānis Kirkovalds. Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

Nesen Beļģijā Bastoņā aizvadīts kārtējais Leģendu rallijs vēsturiskajām automašīnām, kurā uz starta izgāja 220 automašīnas, starp kurām bija arī Agris Staņēvičs / Jānis Kirkovalds, kuri startēja ar žigulīti (LADA 1500S)

Visi dalībnieki tika iedalīti divās klasēs – vēsturisko sporta automašīnu klase (šajā klasē vieni brauca ar stenogrammu, bet otriem rallijs bija jāveic bez stenogrammas ar vidējo ātrumu 75 km/h) un regularitātes klase, kas iedalījās ''Klasika 50'' (brauc ar vidējo ātrumu līdz 50 km/h) un ''Klasika 65+'' (brauc ar vidējo ātrumu 65 km/h). Šī ''Klasika 65+'' klase vēl iedalījās - automašīnu dzinēja tilpums līdz 2.0 litriem un virs 2.0 litriem.


Foto: Jérôme Fiasse Photography

Kopā sportistiem bija jāveic divas intensīvas dienas, kur pirmajā dienā sporta mašīnas sākumā veica vienus ātrumposmus, bet regularitātes braucēji – citus, bet pēcpusdienā otrādi. Otrajā dienā sportisti veica grunts ātrumposmus. Pavisam kopā bija jāveic 15 ātrumposmi ar kopējo distanci 386 kilometri.

Kā portālam Go4speed pastāstīja Agris Staņēvičs, tad viņu ekipāža startēja ''Klasika 65'' klasē, kur uz starta izgāja 87 ekipāžas (Finišu sasniedza 66). Finišā Agrim 16.vieta starp visiem ''Klasika 65'' braucējiem un 2.vieta klasē, kur automašīnu dzinēju tilpums bija līdz 2.0 litriem.


Agris Staņēvičs / Jānis Kirkovalds. Foto: No ekipāžas personīgā arhīva

Ceļa apstākļi šoreiz neesot bijuši tie labvēlīgākie, jo lija lietus, tāpēc asfalta segums vietām bija ar šķembām un granti, kas trasi padarīja slidenu, savukārt otrās dienas grants posmi bija ļoti smagi.

Jautāts, kā tiek skaitīti rezultāti šādās sacensībās, Agris atklāja, ka ''Piemēram, 15 kilometrus garā ātrumposmā, kas bija jāveic ar vidējo ātrumu 65 km/h, bija paslēpti apmēram 15-20 slēptie punkti, kuros organizatori pēc GPS ņēma ekipāžu laikus. Ja tajā vietā, kur tiek ņemts laiks, tu brauc par ātru vai par lēnu, tev pienākas soda punkti. Pēc ātrumposma, saskaitot visus soda punktus slēptajos punktos, tiek noskaidrots, kurš ir ātrākais un precīzākais.''


Foto: lbb2024.racspa.be

Aplūkojot ''Klasika 65'' rezultātus, uzvarētāja ekipāža kopā sapelnīja 516,94 soda punktus. Tikmēr Agris, kuram 16.vieta absolūti, sakrāja 1182,65 soda punktus. Piemēram, ekipāžas, kuras bija tabulas apakšgalā, saņēma vairāk par 7000 soda punktiem. Šajā rallijā dēļ viltīgajiem laikapstākļiem nebija iespējams nobraukt maksimāli precīzi 65 km/h un bez soda punktiem. Pat līderiem atsevišķos ātrumposmos bija no 50 – 100 soda punktiem.

''Piemēram, ja ātrumposma 7,8 kilometrā organizatori nolasa manu laiku, kurā man, piemēram, bija jābūt 5 minūtēs un 34 sekundēs, viņi sarēķina, cik man ir kavējums vai apsteidze no ideālā laika. Kopējo laiku, kurš tur nobrauc pirmais, tādu neņēma. Katrā ātrumposmā tiek saskaitīti visi slēpto punktu rezultāti, piešķirti sodi, un beigās, kuram vismazāk soda punktu, tas sanāk ir bijis ātrākais tajā ātrumposmā.''


Foto: lbb2024.racspa.be

Agris zināja stāstīt, ka ātrumposmos bija arī lēnās zonas, kur obligāti bija jābrauc ar 30 km/h (ātrums tika mērīts ar radaru, vai kāds to nepārsniedz). Protams, pēc šādām vietām kopējā laikā ir milzīgs kavējums, tāpēc daudzi uzreiz gribēja skriet un atgūt zaudēto, taču bieži vien pēc šādām lēnām sekcijām organizatori iekļāva viltīgas vietas, kur ļoti ātri nevarēja pabraukt.

''Pamats rezultātu noteikšanai ir tāds – kurš pēc iespējas precīzāk nobrauc un kuram bija pēc iespējas mazāk soda punkti, tas bija uzvarētājs,'' turpina Staņēvičs, kurš piebilda, ka dažas ekipāžas neiztika arī bez pārsistiem riteņiem, grāvjiem, kur arī tika zaudēts laiks un uz augstu rezultātu vairs nevarēja cerēt.


Foto: lbb2024.racspa.be

Jautāts, kādās sacensībās Agris vēl ir braucis, viņš piebilda, ka ''Vairākus gadus esmu piedalījies Montekarlo regularitātes rallijā, kas notiek pa tiem pašiem ceļiem, kur WRC. Taču budžets šim rallijam ir ļoti liels un es no tā esmu atteicies. Esmu bijis Portugālē līdzīgās sacīkstēs, Somijā, Dānijā, Polijā.''

Jautāts, kāda ir dalības maksa šādās sacīkstēs, Agris piebilda, ka ''Piemēram, Beļģijas sacensībās dalības maksa bija 1500 eiro, bet Montekarlo rallijā dalības maksa bija 5500 eiro. Lēti nav,'' smejot nobeidz Staņēvičs.

Rallija rezultāti:


Staņēvičs/Kirkovalds darbībā:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png