profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kristaps Dzīvītis: Darīsim visu, lai Cēsu rallijā varētu startēt ar jauno 'Audi Quattro'

Mārtiņš Jankovskis 21.02.2024 - 00:35 Kristaps Dzīvītis: Darīsim visu, lai Cēsu rallijā varētu startēt ar jauno 'Audi Quattro'
Foto: Raimonds Volonts

Savu otro pilno rallija sezonu aizvada Kristaps Dzīvītis ar stūrmani Mārtiņu Rudeviču, kuri pērn savā debijas rallija sezonā kļuva par vēsturiskā rallija RK11 klases čempioniem. Arī šī sezona abiem sportistiem iesākusies ļoti labi, jo izcīnītas divas uzvaras rallijā Alūksne un rallijā Sarma.


Dzīvītis ar stūrmani Rudeviču uz augstākā pakāpiena. Foto: Dace Janova

Atskatoties uz sezonas sākumu, Kristaps sarunā ar portālu Go4speed stāsta, ka ziemas rallija sezona ir aizritējusi ļoti labi. ''Alūksnes rallijs mums aizritēja ļoti labi, jo segums bija labāks, jo bija vairāk ledus. Pagājušajā gadā, kad naktī pirms starta uzsniga sniegs, tad braukšana pirmajiem bija ļoti traka. Šoreiz apstākļi bija daudz labāki, kas ļāva noķert sajūtu un braukt savā tempā. Arī skatītāju liekas bija vairāk nekā pērn, par ko arī prieks,'' iesāk Kristaps Dzīvītis, kurš pēdējos septiņos rallijos Latvijā izcīnījis septiņas uzvaras RK11 klasē.

Foto: Roberts Šivars

''Jā, bija dažādas problēmiņas Alūksnes rallija laikā, taču kopumā patīkams un piedzīvojumiem bagāts rallijs. Gribētu izmantot iespēju un uzslavēt stūrmani Mārtiņu Rudeviču. Pirms pēdējā Alūksnes rallija ātrumposma servisa parkā aizmirsām uzstādīt lampiņu, lai stūrmanis varētu tumsā lasīt stenogrammu. Nekas cits neatlika, kā izmantot telefonu, kurš rallija laikā skaita mums distanci. Apgriezām, ieslēdzām gaismu un braucām. Sanāca tā, ka lampiņa spieda man acīs, tāpēc stūrmanis šķībi turēja kladi, lai gaisma spīd kladē, nevis man sejā. Sanāca tā, ka viņš vispār neskatījās uz ceļa, tāpēc finišā viņam bija slikta dūša. Bet cepuri nost viņam, jo savu darbu viņš izpildīja līdz pēdējam līkumam,'' tā Dzīvītis, kurš piebilda, ka pašam braukšana naktī patīk, un viņš ir par to, ka ziemas rallijos ir jābūt nakts dopiem, jo tie dod foršas sajūtas.


Foto: Krists Andersons

Sportists piebilda, ka starpsezonā automašīnai nekādi uzlabojumi netika veikti, jo, kā pēc rallija ''Latvija'' auto tika nolikts garāžā, tā pirms Alūksnes rallija tas tika paņemts. No iepriekšējās sezonas automašīnai priekšā tika samainīti gultņi, tika pāriets pāris visiem mezgliem un tas arī viss.


Foto: Raimonds Volonts

Arī Sarmas rallijā ekipāža demonstrēja lielisku ātrumu, kur absolūtajā ieskaitē tika izcīnīta 10.vieta. ''Sarmas rallijā braucām ar nedaudz sliktākām riepām (7mm garu naglu), tāpēc pabraukt vēl ātrāk šoreiz nevarējām. Jāsaka, ka Alūksnes ralliju kaut kā vairāk bijām sakoncentrējušies braukt ātrāk, bet šeit kaut kā braucām savā tempā, taču tas rezultāts tāpat nekur neizpalika. Jā, vietām skatītāji mūs uzkurināja pabraukt platāk, bet kopumā viss bija labi. Sanāca tāds izklaides rallijs, jo braucām gan uz rezultātu, gan arī izklaidējām fanus. Segums bija labs. Uz otro apli vietām bija kaut kur grants, bet tas braukšanu neiespaidoja. Cik slikti viss bija nedēļu pirms rallija starta, tik labi viss bija rallija nedēļā,'' turpina Dzīvītis.


Foto: Alfonsas Rakauskas Photography

Noteikti, ka daudzi sociālajos tīklos pamanīja Kristapa smuko un garo sānslīdi vienā no līkumiem. Kā atklāja sportists, tad šādā ātrumā viņš to līkumu nebija braucis. ''Pēc rallija dažās sarakstēs izskanēja runas, ka es to līkumu esmu zinājis no galvas, bet es to nekad nebiju braucis uz ātrumu, kur nu vēl ar tādām naglām. Zināju, ka ir tāds līkums, bet nekad nebiju viņu braucis tādā vai līdzīgā ātrumā. Zināju, kāds līkums sekos pēc tam, tāpēc varēju atļauties tajā līkumā iebraukt tik plašā sānslīdē, lai pēc tam uzreiz būtu gatavs nākamajam līkumam. Tas nebija nejauši, un šo līkumu tā izbraucu apzināti. Šoreiz tā izdomāju un izpildīju (smejas), bet jāsaka, ka īsti nesanāca tā, kā gribēju. Vajadzēja to iemetienu veikt pusotru metru vēlāk un tad man līkuma izejā nebūtu nekas jāpielabo. Šoreiz viss izdevās par 95%. Maniem atbalstītājiem un draugiem patika, un tas arī galvenais,'' turpina Kristaps, kurš atklāja, ka ātrums tur varēja būt ap 120 km/h.


Video: Artis Bruņinieks

Skats no Dzīvīša ekipāžas onborda

Jau ziņojām iepriekš, ka Kristaps šobrīd būvē otru mašīnu, ar kuru plānots startēt Cēsu rallijā. ''Nākamais Audi, ko šobrīd būvējam, tas būs atbilstošs šai pašai RK11 klasei. Ļoti ceru, ka Cēsīs varēsim debitēt ar mūsu jauno auto. Ar stūrmani esam vienojušies, ka pēc Sarmas rallija no mūsu esošā auto izņemam krēslus, jostas un tas būs dzinējspēks, lai paspētu līdz rallijam Cēsis uzbūvēt jauno auto, kur uz starta mūsu vēsturiskajā klasē redzēsim vēl vienu ļoti, ļoti līdzīgu tādu pašu sarkanu Audi. Esam paši noskaņojušies, ka gribam pārkāpt jaunajā auto, lai varām kaut kur pabraukt vēl ātrāk, jo ar šo auto tomēr mēs nebraucam uz visiem 100%.''

Kristaps piebilda, ka jaunajai automašīnai būs krietni labāka piekare, daudz labāks izsvarojums un tas būs vieglāks. ''Jā, būs atkal jāpierod, bet ar jauno auto varēs braukt ātrāk. Taciņa ir iestaigāta un zinu, kādas sajūtas mūs sagaidīs.''


Jaunais auto. Foto: No sportista personīgā arhīva

''Tempu, ar kādu mēs braucam šobrīd, mēģinu kāpināt lēnām. Man patīk, kad es saprotu līdz galam, kā ir jābrauc. Ja man tas sanāk, tad arī varam lēnām kāpināt ātrumu. Bet uzreiz braukt ar pilnu gāzi nevēlos. Esmu jau teicis iepriekš, ka atrast rezerves daļas šim auto ir jau sarežģīti, tāpēc ar šīm vecajām un retajām mašīnām ir jābrauc prātīgi. Ja brauktu ātrāk, būtu risks šo auto apskādēt. Kad pārkāpsim jaunajā auto, tad gan brauksim ātrāk un drošāk. Lai arī šobrīd mūsu jaunais auto vēl nav gatavs, mēs jau šobrīd esam salasījuši rezerves daļas, kuras varēsim ņemt līdzi uz rallijiem, bet šobrīd, braucot ar šo auto, mums uz sacensībām līdzi nebija praktiski nekādu rezerves daļu, kas arī lika ''braukt piesardzīgāk''. Līdz ar to šobrīd ir sajūtas, ka gribas pabraukt ātrāk, tāpēc ieguldīsim visas pūles, lai Cēsīs varētu startēt ar jauno auto un priecēt skatītājus ar vēl dinamiskāku braukšanu.''

Sarmas rallija labākie momenti:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png