profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Samsonas: Drosmīgais Blūms bija pelnījis uzvarēt Alūksnē, jo nekas nenotiek nejauši

Mārtiņš Jankovskis 31.01.2024 - 20:13 Samsonas: Drosmīgais Blūms bija pelnījis uzvarēt Alūksnē, jo nekas nenotiek nejauši
Foto: Krists Andersons

Šajās brīvdienās Lapzemē startēs Somijas rallija čempionāta 2.posms, kurā starp dalībniekiem būs arī ātrais lietuvietis Martinas Samsonas, kurš šoreiz startēs ar ''BMW M3 E46'' automašīnu. Pirms šī rallija Samsonas piedalījās rallijā Alūksne, kur sportista rīcībā bija jaunais ''Hyundai i20 Proto''.

Līdz pat noslēdzošajam ātrumposmam tieši Samsonas bija līderis, taču noslēdzošajā dopā uzvaru izrāva Emīls Blūms/Didzis Eglītis, kuri kopvērtējumā par 0,63 sekundēm apsteidza Samsonasu.

Pirms došanās uz Lapzemes ralliju portāls Go4speed uz sarunu aicināja Martinasu Samsonasu, lai noskaidrotu, kādas ir pirmās atsauksmes par jauno auto, un kas viņam pietrūka, lai izcīnītu uzvaru, kura bija tik tuva.

Foto: Raimonds Volonts

Martinas, kā patika rallijs Alūksne?
Šajā rallijā vienmēr ir lieliska uzņemšana un superauksts laiks (smaida). Vienmēr kopumā ir tā, ja rallijs rit gludi un nekas slikts nenotiek, tad jūs neko sliktu nepamanāt. Tas nozīmē, ka rallijs ir noorganizēts ļoti labi.

Kā patika ātrumposmi?
Ceļi bija super labi. Īsta paradīze braukt. Jā, man nebija daudz laika gulēt un labāk sagatavoties, bet mēs gandrīz esam profesionāļi, tāpēc šīs mums bija kā parastas dienas (smejas).


Foto: MVFOTO

Rallijā startēji ar jaunu auto. Kādus mērķus bijāt sev izvirzījuši šim rallijam?
Jā, mēs ieradāmies uz šo ralliju, lai izmēģinātu jauno auto. Bet apetīte pieaug, kad tu ēd, un tā arī bija šoreiz. Jau no pirmā ātrumposma ar jauno auto jutāmies diezgan labi, tāpēc arī varējām braukt ātri.

Rallija laikā daudz regulējāt mašīnu?
Vienā posmā izmēģinājām to, citā kaut ko citu. Atklājām daudz labas lietas. Kopumā runājot par MV Sport komandas sagatavoto automašīnu, tad šaubu nav, ka šim auto ir nākotne (Aizvadītajās brīvdienās ar šo pašu auto Lietuvas rallijā uzvarēja Egons Kaurs). Ļoti labi sabalansēta mašīna attiecībā pret izmaksām un veiktspēju. Tam ir laba saķere, tam ir ļoti daudz un dažādas regulēšanu iespējas. Nav šaubu, ka mums vēl ir daudz jāstrādā, bet tāpēc mēs braucam, testējam un mācāmies.

Kas notika pirmā dopa startā, kur saņēmi desmit sekunžu sodu par pāragru startu?
Jā, sanāca pieļaut pāragru startu. Par vēlu saslēdzu visus lukturus, diferenciāļus. Tad pamanīju, ka neesmu ieslēdzis papildlukturus, tad sekoja neliels stress, maz maz pāragrs starts un desmit sekunžu sods.


Foto: Edgars Leonovs

Neskatoties uz to, ka startēji ar jaunu auto, mērķis noteikti bija cīnīties par augstām vietām.
Kad ieradāmies uz šo ralliju, paredzēju, ka cīnīsimies par Top 5. Nekādu lielo mērķu nebija. Jā, mēs gribējām cīnīties par augstākajām vietām, bet darīt to 100% droši. Auto nebija mūsu, diezgan dārgs un bez apdrošināšanas. Primārais mērķis bija nobraukt visus kilometrus un dot zināšanas komandai. Šie bija primārie mērķi.

Bet, kā pats teici, apetīte rodas ēdot un, kad redzi rezultātus, noteikti gribas braukt ātrāk un cīnīties par uzvaru.
Protams, ka rallija laikā mēs jau gribējām sasniegt ko vairāk. Taču rezultāts runā pats par sevi. Kā vienmēr saku – brīnumi nenotiek. Jūs vienmēr iegūsiet tādu rezultātu, cik daudz pūļu pieliksiet. Ja mēs zaudējām - tas nozīmē, ka uzvarētājs bija ātrāks, gudrāks un daudz labāk sagatavojies. Un es tas šoreiz nebiju.


Foto: Jānis Asaris

Kļūdu rallijā bija daudz?
Jā, bija pāris, kur sanāca izšķērdēt daudz laika. Pieļāvu mazas kļūdas, kas dārgi maksāja. Kādā lēnā līkumā trāpījām pa kupenu, kā rezultātā daudz sniega nonāca uz priekšējā stikla. Neko tobrīd neredzēju, kā arī nevarēju atrast, kā ieslēgt logu tīrītājus. Apstājos, atradu kā ieslēgt un braucām tālāk. Arī priekšpēdējā posmā, kas notika krēslā/tumsā, kādā šaurā līkumā nejauši nospiedu pogu, kas izslēdza man visas gaismas (smaida). Centos ieslēgt atpakaļ, bet nesanāca, tāpēc atlikušo posma daļu braucām bez gaismām. Kopumā bija vairākas jautras lietas, kas rezultātam gan nepalīdzēja.


Foto: Raimonds Volonts

Viss izšķīrās noslēdzošajā ātrumposmā, kur pamanījies zaudēt savu lielo pārsvaru...
Noslēdzošais ātrumposms bija interesants, kur Blūma ''lielie pauti'' (big balls) to paveica. Viņš to tiešām to bija pelnījis, tāpat kā visa Latvija to bija pelnījusi. Tie bija labi svētki visiem novadiem. Varbūt noslēdzošo ātrumposmu braucu pārāk piesardzīgi, kā arī nebiju pietiekami labi sagatavojies ar šo automašīnu, bet, kā jau iepriekš esmu teicis, negribu meklēt attaisnojumus. Emīls Blūms ir big balls cilvēks, un nekas nenotiek nejauši. Viņš brauc kā traks, un te ir rezultāts, tāpēc vēlreiz apsveicu Emīlu, Didzi Eglīti, Latviju, Alūksni, kā arī Ervinasu Snitkasu (stūrmanis) un MV Sport komandu.

Foto: Martynas Samsonas
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png