profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Blūms: Esam domājuši par startēšanu arī ārpus Baltijas

Mārtiņš Jankovskis 02.05.2023 - 21:30 Blūms: Esam domājuši par startēšanu arī ārpus Baltijas
Foto: Raimonds Volonts

Latvijas un Igaunijas rallija čempionātā aizvadīti divi posmi. Ļoti ātrs ziemas rallijos bija Emīls Blūms (''Mitsubishi Lancer Evo IX''), kurš EMV5 un LRČ5 klasēs bija ātrākais visos trijos rallijos (Sarmas rallijā sportists gan tika diskvalificēts, tādējādi zaudējot uzvaru). LRČ kopvērtējumā Blūms savā klasē ir ceturtais, bet Igaunijas čempionātā Blūms ir līderis gan savā klasē, gan absolūtajā ieskaitē.

Šajās brīvdienās Igaunijā startēs Raplas rallijs, kurā uz starta izies arī Emīls Blūms ar stūrmani Ivo Pūķi, kurš aizvietos Didzi Eglīti. Lai noskaidrotu to, kā Blūmam veicās ziemas rallija sezonā, par to šajā sarunā.

Emīl, kā tu atskaties uz aizvadītajiem ziemas rallijiem?
Kopumā jau jāsaka, ka gāja mums ļoti labi. Sākotnēji nebijām plānojuši startēt pirmajā ziemas rallijā Alūksnē, taču pēc tam rallijs tika pārcelts uz vēlāku laiku. Pateicoties mūsu atbalstītājiem, mums izdevās iziet uz starta Otepes rallijā, kur arī izdevās uzrādīt ļoti labu rezultātu (4.vieta absolūti un 1.vieta klasē), lai arī uz ralliju atbraucām galīgi nesagatavojušies, jo nepaspējām aizvadīt kārtīgus testus. Arī Sarmas rallijā nebijām plānojuši startēt, taču pēdējās dienās, pateicoties Rallyworkshop komandas biedriem un vēl dažiem draugiem, kuri iedrošināja mūs, mēs tomēr izgājām uz starta.


Foto: Raimonds Volonts

Sarmas rallijā tev bija cits stūrmanis. Cik vieglas vai grūtas ir šādas stūrmaņu maiņas?
Jā, sanāca tā, ka Didzis Eglītis netika uz šo ralliju, tāpēc man blakus sēdēja Ralfs Lipstoks. Sākumā bija tā nedroši, jo iepriekš biju pieradis braukt un par visiem 100% uzticēties Didzim, bet šoreiz bija jāmēģina uzticēties savam bērnības draugam Ralfam, kurš ir braucis daudz kopā ar brāli Kalvi. Neskatoties uz to, mēs beigās absolūtajā ieskaitē bijām ātrākie līdz…

Līdz vēlāk saņēmāt diskvalifikāciju.
Jā, saņēmām dīvainu diskvalifikāciju par ko vairs negribu iedziļināties. Pārkāpums pēc papīra bija, nenoliedzu, bet, liekot roku uz sirds, varu teikt, ka neko apzināti pretlikumīgu mēs nedarījām, lai padarītu mūsu mašīnu ātrāku. Ja tā darītu, tad kāda jēga tai sportiskajai cīņai, ja esi gatavs pārkāpt noteikumus? Mums ar vienu no ātrākajiem mūsu klases braucējiem Timu Korgi šajā ziemā izdevās lieliski dueļi, tāpēc ļoti ceru, ka arī vasarā turpināsim tādā pašā garā. Ar Korgi jau runājām, ka mūsu klasē vasarā par uzvaru cīnīsies kādas piecas sešas ekipāžas, kas cīņas padarīs vēl aizraujošākas.


Foto: Alfonsas Rakauskas Photography

Cik man sanāca aprunāties ar Korgi, tad viņš bija pamatīgi sašutis par tavu diskvalifikāciju.
Varu atklāt, ka pēc Sarmas rallija Korge man uzrakstīja: ''Kas tas par sviestu un kas aiz tā visa stāv.'' Viņš bija sašutis, kā mani mājas rallijā diskvalificēja. Pēc tam Alūksnes rallijā, nobraucot pirmo nakts ātrumposmu, satiku Korgi, kuru nebiju saticis, kad pierakstījām trasi. Apsveicu viņu ar labo laiku (Korge pirmajā nakts dopā bija ātrāks par Emīlu par sešām sekundēm), uz ko viņš uzsita man pa muguru un vēlreiz pateica, ka viņam ir žēl par to, kas notika Sarmas rallijā.

Kādas Jums ir sportiskās attiecības ar igauņu braucējiem?
Uzskatu, ka ļoti labas. Mēs esam draugi, kas sazvanāmies arī pēc rallija, kur parunājam gan par sportu, gan citām tēmām, pasmejamies viens par otru. Uzskatu, ka mums ir draudzīga konkurence, kur viens otru gribam pārspēt trasē.
 

Foto: No sportista personīgā arhīva

Runājot par Alūksnes ralliju, tad šis bija ļoti labs rallijs no jūsu ekipāžas puses.
Jā, pēc pirmās dienas diviem nakts dopiem bijām piektie absolūti, klases līderim Korgem zaudējot 14 sekundes. Tie, kuri cīnās par simtdaļām, saprot, cik liels tobrīd bija tas pārsvars, kas citreiz pat nav pa visu ralliju kopā. Jā, tobrīd likās, ka tādu pārsvaru neatgūsim, bet sestdien mums izdevās sakārtot savu braukšanu un finišā uzvarēt savā klasē, Korgi apsteidzot par 15 sekundēm. Šis tiešām bija tāds liels gandarījums, ka spējām savākties, atgūt pazaudēto laiku un, lieki neriskējot, izcīnīt savā klasē uzvaru.
 
Noteikti bagātīgā ziema Alūksnes rallijam piedeva īpašu odziņu.
Protams. Ceļi un kupenas bija fantastiskas, kas ļāva izbaudīt fantastisku ziemas ralliju. Paldies arī visiem faniem, un it īpaši ''Rally Buhariki'', kuri kārtējo reizi parūpējās par fantastisku atmosfēru. Kad brauc un ieraugi tos lielos Latvijas karogus, tad skudriņas skrien. Man bail iedomāties, kas notiktos kādā ārzemju rallijā, kad redzētu tik lielus karogus. Varēja redzēt, ka cilvēki bija noilgojušies pēc šāda rallija, jo vietām bija tādi kā cilvēku koridori. Nedaudz atgādināja sajūtas, kas redzētas televīzijā no rallija B grupas laikiem. Tā kā vēlreiz paldies visiem faniem par atbalstu!
 

Foto: Dace Janova

Tad kopumā ar savu tempu ziemas rallijā esi apmierināts.
Jā, skatoties pēc uzrādītajiem rezultātiem, esam apmierināti ar mūsu sniegumu un par to, kā ir iesākusies jaunā 2023.gada rallija sezona. Bet, aplūkojot vēlāk mūsu onboard video, tad brīžiem rodas sev jautājumi, kā var pieļaut tik daudz sīku kļūdiņu, kas liecina par to, ka nevienā brīdī ar ''Mitsubishi Evo'' vēl nav sasniegti kaut kādi griesti tīri pēc tā, cik ātri ar šo mašīnu var pabraukt. Jāsaka tā, ka ne pēc viena šīs ziemas ātrumposma varu teikt, ka, jā, ātrāk vairs nevarēju pabraukt. Rezerves ir, kuras jāprot atrast un likt lietā, lai būtu vēl ātrāki. Bet tas ir labi, ir kur tiekties.
 
Cik zinu, biji gatavs startēt arī vienā Somijas ziemas rallijā.
Jā, bija tāda doma. Bijām labā formā un gribējām piedalīties vienā Somijas rallija čempionāta posmā, bet, par cik mēs pieteicāmies pēdējā brīdī, pēc pieteikšanās termiņa, organizatori mums paziņoja, ka esot par daudz dalībnieku, tāpēc tas rallijs mums gāja secen.
 
Kādi plāni vasaras sezonai?
Plāni tagad, skatoties Igaunijas čempionāta kopvērtējumu, ir pamainījušies (smejas). Šobrīd Igaunijas rallija čempionāta absolūtajā kopvērtējumā esam līderi, tāpēc tas lielākais uzsvars tiks likts uz Igaunijas čempionātu. Līdz ar to startēsim maija sākumā Raplas rallijā, kā arī Vecpils rallijā. Protams, startēsim Cēsu rallijā, kas būs mūsu mājas rallijs, bet, kur brauksim vēl, šobrīd grūti teikt. Viss būs atkarīgs no finansēm.
 

Foto: Krists Andersons

Ja nesanāca uzbraukt ziemas ralliju Somijā, varbūt jāmēģina to paveikt vasarā?
Jā, tāda doma ir. Gribētos nobraukt kādu ralliju Lietuvā, kā arī Somijā vai Zviedrijā, lai pamainītu vidi un salīdzinātu savus spēkus svešā vidē. Bet tas viss būs atkarīgs no iespējām. Bet esam domājuši par startēšanu arī ārpus Baltijas.

Vērojot tavus rezultātus, tavs sniegums ar katru gadu, ar katru ralliju kļūst labāks. Vai var teikt, ka šobrīd savos 30 gados esi sasniedzis rallija virsotni?
Grūti teikt. Virziens ir uzņemts pareizs un ir prieks, ka var darīt to, kas sagādā baudu, bet, kā jau teicu, ir lietas, kuras var un vajag uzlabot. Lai arī pašam pirms sacensībām varbūt neizdodas aizvadīt tik daudz treniņus, cik gribētos, jāsaka, ka lēnām esmu uzsācis trenera karjeru, kur trenēju Mārtiņu Ločmeli, Vigo Rubeni, kas man palīdz būt rallijā vēl vairāk iekšā. Tas man dod vairāk labuma, varu būt vairāk trasē, nododot gan savas zināšanas, gan arī iegūstot kaut ko jaunu, kas arī palīdz man būt ātrākam un stabilākam.

Emīl, lai jums veicas vasaras rallija sezonā un lai izdodas noturēt šo līmeni arī turpmāk.
Paldies. Centīsimies darīt visu, kas mūsu spēkos. Gribētu arī teikt lielu paldies inženierim Rūdim, kurš gatavs ar mums auklēties (smejas). Paldies trenerim Uldim Briedim, Rallyworkshop komandai, ģimenei, atbalstītājiem, draugiem un faniem. Tiekamies trasē!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png