profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Edijs Bergmanis: Tā kā mēs šogad esam pamanīti Igaunijā, tā laikam nav bijis nekad

Mārtiņš Jankovskis 21.10.2022 - 00:05 Edijs Bergmanis: Tā kā mēs šogad esam pamanīti Igaunijā, tā laikam nav bijis nekad
Foto: rallifotod.eu

Ar lielisku rezultātu 2022.gada rallija sezonu noslēdza rallija ekipāža Edijs Bergmanis/Ivo Pūķis, kuri Sāremā rallijā izcīnīja pārliecinošu uzvaru EMV5 klasē. Pateicoties šim panākumam, Bergmaņa ekipāža kļuva par Igaunijas čempioniem EMV5 klasē, kurā šogad pavisam kopā uz starta izgāja vairāk nekā 30 ekipāžas.

Šīs sezonas septiņos rallijos Bergmanis/Pūķis savā klasē spēja izcīnīt trīs uzvaras un vienu reizi finišēt 2.vietā.

Portāls Go4speed piedāvā sarunu ar Ediju Bergmani, lai kopā atskatītos uz aizvadīto sezonu.

Edij, emocijas pierimušas un Igaunijas čempiontituls tev ir kabatā. Kā atskaties uz aizvadīto Sāremā ralliju?
Jāsaka tā, ka pirms rallija sajūtas nebija tās pašas labākās. Pēc trases pierakstīšanas sapratām, ka ceļi ir ļoti sarežģīti. Arī pēc avārijas Paides rallijā nebija nobraukts neviens metrs. Līdz ar to, kad bija jāiet uz starta, mandrāža bija liela. Tas arī atspoguļojās pirmās dienas rezultātos, jo līderim Timu Korgem zaudējām gandrīz 42 sekundes, kas kopvērtējumā mūs savā klasē ierindoja piektajā vietā.


Bergmaņa kļūda Paides rallijā. Foto: rallifotod.eu

Tobrīd laikam par uzvaru kopvērtējumā pat nedomājāt.
Pēc pirmās dienas sapratām, ka otrajā dienā ir prātīgi jānobrauc, lai sezonas kopvērtējumā saglabātu vietu Top 3. Tāds bija mērķis pēc pirmās dienas.

Sacensību otrajā dienā rezultāti jau bija krietni labāki.
Jā, otrajā dienā sajūtas bija daudz labākas un mandrāža bija pazudusi. Varējām ātri pabraukt, kas atspoguļojās arī rezultātu tabulā. Mūsu primārais mērķis bija apsteigt Alanu Popovu (pēc pirmās dienas Bergmanis viņam zaudēja 16 sekundes), lai kopvērtējumā saglabātu vietu Top 3. Dienas pirmajā pusē kaut kur ātrāki bijām mēs, kaut kur viņš, taču garajā Undvas dopā mums izdevās veikt izrāvienu un pietuvoties viņam līdz četrām sekundēm. Un tad priekšpēdējā ātrumposmā Alans pārsita riepu (arī Rally Estonia Popovs priekšpēdējā posmā pārsita riteni), kā rezultātā mēs viņam bijām garām.

Kurā brīdī sapratāt, ka varat kļūt par EMV5 klases čempioniem?
Tas notika devītajā ātrumposmā, kur redzējām, ka ir izstājies tā brīža līderis Timu Korge. Tad sapratu, ka tas, kurš uzvar (es vai Popovs), tas kļūs par čempionu. Pirms rallija man nekas tāds pat prātā neienāca (Edijs pirms noslēdzošā rallija līderim Korgem kopvērtējumā zaudēja 31 punktu). Jā, teorētiski uz papīra tāda iespēja pirms Sāremā rallija pastāvēja, taču mūsu noskaņojums pirms rallija bija pavisam cits. Korgem, lai kļūtu par čempionu, pietiktu ar vietu pat Top 8, taču diemžēl priekš viņa piepildījās tas sliktākais scenārijs un viņš pēc kļūdas bija spiests izstāties.

Foto: rallifotod.eu

Kādas bija sajūtas pirms noslēdzošā ātrumposma, zinot, ka pārsvars pār tuvāko sekotāju ir 54 sekundes un, finišējot bez kļūdām, tu vari kļūt par čempionu?
Jā, šis noslēdzošais Kaugatomas dops, kas gāja pretējā virzienā, salīdzinot ar pirmo dienu, bija diezgan sarežģīts, jo tie līkumi vilkās ciet, kamēr, braucot uz otru pusi, tie līkumi vilkās vaļā. Bet mēs ar Ivo šo dopu veicām savā stilā – dzelzs nervi, auksta galva. Sarunājām, ka braucam savā tempā un bez liekiem riskiem. Tas arī izdevās un finišā izcīnījām gan uzvaru, gan kļuvām par čempioniem.

Veiksmīgs finišs jums, bet neveiksme abiem igauņu braucējiem.
Jā, tā šoreiz sakrita. Pēc noslēdzošā ātrumposma apstājos pie ceļa malā stāvošā Popova, kurš bija vīlies par savu neveiksmi. Atzinu viņam, ka šis nebija veids, kā gribēju uzvarēt, taču sports ir sports un mēs viens otru ļoti labi saprotam. Un šī ir tā patīkamā konkurence, cīņa, kas mūs visus dzen uz priekšu. Visiem ir mērķis attīstīties un cīnīties par augstāko rezultātu līdz pēdējam metram.

Foto: rallifotod.eu

27 ekipāžu konkurencē divām latviešu ekipāžām Igaunijas rallijā kāpt uz goda pjedestāla savā klasē ir lielisks rezultāts. Lēni neesam uz igauņu fona.
Nē, nē, mēs galīgi neesam lēni. Tā kā mēs (latvieši) šogad esam pamanīti Igaunijā, tā laikam nav bijis nekad. Kā jau tu redzēji, tad Sāremā rallijā zem Rallyworkshop jau startēja arī viena igauņu ekipāža, kas liecina par to, ka Rallyworkshop komandas darbs tiek novērtēts augstā līmenī. Cik izdevās man parunāt ar šo igauņu ekipāžu (Stīvens Villo), tad viņi bija patīkami pārsteigti par to, kā notiek apkalpošana servisa zonā un kā mehāniķi pašaizliedzīgi dara savu darbu (it īpaši Kalvja Blūma gadījumā, kurš vienā no dopiem bija sasitis savu automašīnu).

Aplūkojot rezultātus, jums šogad izdevās diezgan aizraujoša cīņa ar ātro Korgi.
Sāremā rallijā ar Korgi cīnīties nevarēja, savukārt Lounas rallijā, kas ir viņa rallijs, viņš bija pārsteigts par to, kā mēs viņu varējām pārspēt (Finišā Top 4 iebrauca trīs latviešu ekipāžas). Tad kad viņš un Alans Popovs atbrauca uz Cēsu ralliju, tad pēc šī rallija viņi bija šokēti par to, cik mēs esam ātri, jo viņi līdzi latviešu braucējiem netika. Katrā rallijā kāds no braucējiem varēja izšaut.


Foto: Krists Andersons

Kādas ir jūsu savstarpējās attiecības ar igauņu braucējiem?
Uzskatu, ka ļoti labas. Mūsu starpā ir cieņpilna konkurence. Attieksme vienam pret otru ir ļoti draudzīga un patīkama, kur viss tiek noskaidrots trasē. Igaunijas čempionāts ir ļoti interesants, jo tur ir ļoti daudz dalībnieku (EMV5 klasē šogad kopā izgāja vairāk nekā 30 ekipāžas). Diemžēl Latvijā tā konkurence mums nav tik spēcīga, kā gribētos. Domāju, ka nākamgad Igaunijā cīņas būs vēl sīvākas.

Kā kopumā rezumē šo sezonu?
Kopumā uzskatu, ka aizvadījām gandrīz perfektu sezonu. Jā, bija dažas kļūdiņas, taču bez tām rallijā neiztikt. Pirms sezonas mērķi bija visaugstākie un tos gandrīz arī izdevās sasniegt (Latvijas rallija čempionātā Bergmaņa ekipāža, nestartējot Lietuvas posmā, palika 2.vietā). Ir godam jāatzīst Jāņa Vorobjova pārspēks LRČ čempionātā, jo šogad mēs ar viņu godīgā cīņā cīnītāji nebijām. Vecmeistaram pulveris vēl ir ļoti sauss. Lounas rallijā noslēdzošajos divos ātrumposmos Vorobjovs tā pielika ātrumā, ka mums viņam nebija ko likt pretim.


Foto: Krists Andersons

Kādi plāni par nākamo sezonu?
Protams, ka braukt gribās, tāpēc darīsim visu, lai varētu turpināt iesākto. Pēc rallija, satiekoties ar treneri Uldi Briedi, teicu, ka ir jāsāk likt kaut kāds plāniņš jaunajai sezonai, jo sēdēt uz lauriem un domāt, ka esmu baigais gāzējs, tā neies cauri. Ir ar melnu muti smagi jāstrādā, lai varētu cīnīties par tiem augstākajiem rezultātiem.

Kam tu gribētu pateikt paldies par šo sezonu?
Noteikti gribētu izmantot situāciju un pateikt milzīgu paldies stūrmanim Ivo Pūķim par šo sezonu, jo šī bija pirmā sezona, kad braucām kopā. Tāpat milzīgs paldies arī ģimenei, atbalstītājiem, Rallyworkshop komandai un visiem faniem.

Tāpat gribu teikt lielu paldies Pirelli Sporta riepu tirdzniecības vadītājam Baltijas valstīts Ģirtam Lagzdiņam, kurš pēc Sāremā rallijā man uzdāvināja četras jaunas Pirelli riepas par to, ka pārspēju mājinieku galveno cerību Timu Korgi, kurš brauca ar citām riepām.

EMV5 klases kopvērtējums:
1. flag Edijs Bergmanis  
Mitsubishi Lancer Evo 9
133
2. flag 
Timu Korge Mitsubishi Lancer Evo 10  129
3.  flag Edgars Balodis Mitsubishi Lancer Evo 8 118
4. flag Alans Popovs Mitsubishi Lancer Evo 9 116
5. flag Aiko Aigro Mitsubishi Lancer Evo 9 66,5
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png