profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Mārtiņš Ločmelis no minirallija pāriet uz ralliju

Mārtiņš Jankovskis 27.06.2022 - 00:30 Mārtiņš Ločmelis no minirallija pāriet uz ralliju
Ločmelis/Blūms testos. Foto: Edgars Andžāns

Viens no ātrākajiem minirallija braucējiem Mārtiņš Ločmelis savā autosporta karjerā nolēmis spert soli uz priekšu, un turpmāk viņš plāno startēt rallijā. Ločmelis minirallijā nobrauca trīs pilnas sezonas, kurās viņš ar ''Subaru Impreza'' automašīnu divas reizes palika vicečempions 4WD+ klasē, bet vienu reizi viņš kļuva par čempionu.

Jau iepriekš Mārtiņš portālam Go4speed atklāja, ka viņa plānos ir pāriet uz ralliju, un zināms, ka ''Rally Liepāja'', kas LRČ ieskaitē notiks Talsu pusē, sportists piedzīvos debiju lielajā rallijā. Par to, kāpēc Mārtiņš nolēma pāriet uz ralliju, ar kādu auto viņš brauks un kādi ir viņa mērķi, par to šajā sarunā.


Foto: Edgars Andžāns

Mārtiņ, kā un kad tu nolēmi, ka ir jāsper solis uz priekšu un ir jāizmēģina spēki rallijā?
Zini kā, sākumā, kad sāku braukt minirallijā, tad doma bija pabraukt sava prieka pēc, jo man viss patika un arī sanāca. Bet, laikam ritot, galvā iezagās dažādas domas, ka tā kā vajadzētu domāt par kaut ko nedaudz lielāku. Un tā arī šo domu lēnām attīstīju un sevi lēnām uz to virzīju.

Atceros tevi pagājušajā gadā Cēsu rallijsprintā, kad brauci pa ''0''. Vai šis rallijs, kur tu brauci ātri un smuki, lika pieņemt to gala lēmumu par labu rallijam?
Jā, pēc Cēsu rallijsprinta sapratu, ka gribas man pamēģināt to lielo ralliju. Sapnis par ralliju jau bija sen, bet es uz to par katru cenu nerāvos, bet ļāvu, lai tas viss notiek dabiski. Un tā arī sanāca, ka viss gāja kā tam bija jānotiek, un šeit mēs esam.


Foto: Dace Janova

Noteikti arī tavs draugs un reizē arī sīvākais minirallija konkurents Kalvis Blūms bija viens no noteicošajiem faktoriem iet viņam līdzi uz ralliju.
Protams, tas arī zināmu lomu nospēlēja, bet man domas par ralliju galvā maisījās jau kopš pagājušā gada. Bet, kad Kalvis sāka braukt rallijā, tad tās manas domas palika tikai stiprākas un sapratu, ka ir jāsper solis uz priekšu. Jo vairāk braucēju no mūsu gala iet tālāk, jo arī citiem gribas iet līdzi un sekot viņu pēdām, tāpēc tas viss notika tā, kā tam bija jānotiek.

Svētdien aizvadīji testus. Kā jums gāja?
Jā, aizvadījām testus ar jauno mašīnu, kur man viss bija jauns. Bet pēc pirmajiem iebraucieniem turpinājumā jau braucām drošāk un centāmies aprast ar jauno auto. Kopā ar Rallyworkshop komandu, kas mani apkalpos rallijā, atradām arī labus regulējumus, tāpēc viss bija ļoti labi. Ļoti patika kā uzvedās jaunā mašīna. Jā, varbūt uzrāviens iepriekšējai mašīnai ir nedaudz asāks, bet šim auto tomēr ir citi rallijam atbilstoši plusi. Domāju, ka visam jābūt labi.


Kā nonāci pie idejas iegādāties ''Subaru Impreza STI''?
Mums beigās varianti ar ko braukt mainījās jau pa nedēļām (smejas). Man jau sen ļoti gribējās startēt tieši Talsos. Pagājušajā gadā nopirku šādu pašu auto – mašīnu ar ritošo un drošības karkasu. Bet diemžēl dažādu apsvērumu dēļ būvniecības process neiesākās laicīgi, tāpēc visu nolikām uz pauzes. Sākoties šai sezonai, jau bija domas par Evo iegādi, taču skatīties nevienu auto tā arī nebijām. Tad man radās ideja, ka varbūt rallijam jāpilnveido savs minirallija auto, lai varu nobraukt Talsos. Taču tad vienā svētdienā pamanīju Arņa Alkšņa sludinājumu, ka viņš pārdod savu Subaru Impreza STI. Es to auto jau iepriekš zināju, taču tad mani tas līdz galam neuzrunāja. Bet, kad redzēju Arni braucam ar šo auto, man tas iepatikās vairāk un likās gana interesants. Tajā pašā dienā man uzzvanīja Kārlis Nebars, un pirmdien mēs jau devāmies skatīties šo auto. Apskatījām, viss patika un otrdien mēs to iegādājāmies.


Cik sapratu, tad šis auto nav gluži parasts, bet ar savu vēsturi.
Jā, tā ir Anglijā Prodrive rūpnīcā būvēta N4 grupas automašīna. Ar šo auto iepriekš brauca krievu sportists Jevgēņijs Novikovs. Zinu, ka Argentīnas WRC viņš ar šo auto tiešām brauca, jo ir vēl palikusi uzlīme. Mašīna tiešām ir uzbūvēta ļoti kvalitatīvi un tai nobraukums ir ļoti mazs. Pēc iegādāšanās mēs vienīgais, ko darījām, rebildojām aizmugurējos amortizatorus, kā arī pārregulējām uz 34mm restriktoru.

Tavs stūrmanis ''Rally Liepāja'' būs Emīls Blūms.
Uz šo ralliju man blakus sēdēs Emīls, kurš pats arī grib braukt un noteikti arī brauks rallijā, bet uz šo ralliju viņa auto vēl nav gatavs. Bet uz citiem rallijiem noteikti man būs jāmeklē cits stūrmanis. Šobrīd man blakus sēdēs Emīls, kurš būs ne tikai stūrmanis, bet arī kā treneris, kurš man palīdz pilnveidot ne tikai stenogrammu, bet arī pastāsta nianses par braukšanu. Tas ir ļoti vērtīgi.


Foto: Edgars Andžāns

Kā testos veicās ar stenogrammu?
Protams, pie stenogrammas rallijā ir jāstrādā stingrāk un nopietnāk. Ir vairāk jātic un jāmēģina saprast tā robeža. Ja minirallijā kaut kā tu varēji izšļūkt cauri ar stenogrammu, kaut arī, protams, arī minirallijā stenogramma ir jāklausās un tai ir jābūt perfektai, tad rallijā jau vairs neizšļūksi cauri (smejas). Ja gribi labu rezultātu, tad pie stenogrammiņas ir jāstrādā. Viens ir tad, kad tu pa vienu trasi brauc vairākas reizes, bet pavisam kas cits ir tad, kad tev jābrauc pēc stenogrammas rallijā.

Kādu uzdevumu izvirzi sev Rally Liepāja?
Protams, galvenais ir finišēt. Bet pats galvenais, ka gribu labi nobraukt ralliju pats priekš sevis. Ja viss izdosies, tad arī rezultāts nekur neizpaliks. Nekādas konkrētas vietas vai mērķus sev neizvirzu – gribu labi nobraukt un lai pašam ir prieks par paveikto.


Foto: Edgars Andžāns

Kur mēs tevi šogad redzēsim startējam?
Šogad Latvijā noteikti gribu nobraukt Talsu ralliju un ralliju Cēsis, bet par tālākiem plāniem tad skatīsimies, kur vēl varētu uzbraukt. Domāju, ka šogad noteikti vēl pabraukšu arī minirallijā, bet turpinājumā doma ir pilnībā pievērsties rallijam, cik nu ļaus apstākļi un iespējas.

Lai veicas Rally Liepāja!
Paldies.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri: