profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
knk-go4speed-2-0537.gif
aim-baneris-1-1-5359.gif

No 2026. gada vairs nebūs elektroauto; pasaules RX čempionāts zaudē pasaules statusu

Go4speed 18.09.2025 - 17:42 No 2026. gada vairs nebūs elektroauto; pasaules RX čempionāts zaudē pasaules statusu
Foto: World RX - FIA World Rallycross Championship

FIA paziņojusi par būtiskām izmaiņām 2026. gadā – rallijkrosa augstākajā līmenī vairs netiks izmantoti elektroauto, un seriāls tiks pazemināts no pasaules čempionāta uz Eiropas čempionātu. Tieši tāds tas bija līdz 2013. gadam, kad tas ieguva pasaules RX līmeņa statusu.

Kreisel RX1e elektroagregāti, kas tika ieviesti 2022. gadā, tiks pamesti pēc četriem gadiem. Līdz šim divas sezonas notika ''tehnoloģiju cīņa'' – elektriskie un iekšdedzes dzinēji startēja līdzās. No 2026. gada atļauti būs tikai iekšdedzes dzinēji. 

Foto: World RX - FIA World Rallycross Championship

FIA cer, ka pāreja uz iekšdedzes dzinējiem palīdzēs palielināt dalībnieku skaitu. Euro RX1, kur startē tikai ar iekšdedzes auto, šosezon gandrīz visos posmos pulcējis divciparu skaitu dalībnieku, pārsniedzot pasaules RX.

Vienīgā jaunā komanda, kas pievienojās elektro ērā, bija Special ONE Racing ar Gerlenu Šišerī un Sebastjanu Lēbu pie stūres ''Lancia Delta Evo-E RX''. Tomēr 2023. gadā Lidenhilā ugunsgrēks iznīcināja abus auto, un atlikusī sezona tika aizvadīta ar QEV būvētām RX2e mašīnām. Kreisel spēka agregātu izmaksas bija ļoti augstas – 300 000 eiro iegāde un 100 000 eiro apkope trīs gadu laikā.

No 2026. gada rallijkross atkal būs Eiropas čempionāts ar sešu posmu kalendāru, kas solās notikt uz ikoniskām kontinenta trasēm. Tāpat zināms, ka no 2028. gada rallijkrosa augstākais līmenis izmantos WRC27 tehniskos noteikumus, kas garantē drošākus, pieejamākus un ātrākus auto ar mērķi piesaistīt vairāk komandu. 

Foto: World RX - FIA World Rallycross Championship

''Pēdējās divas sezonas bija īsta tehnoloģiju cīņa starp elektrību un iekšdedzes dzinējiem. No šīs pieredzes mēs esam daudz mācījušies. Pāreja uz iekšdedzes dzinējiem ļaus veidot pieejamāku formātu, paplašināt dalībnieku skaitu un padarīt sacensības intensīvākas. Ar spēcīgu Eiropas čempionātu un jaunu Pasaules kausu mēs piedāvājam labāko no abām pasaulēm,''
tā FIA ceļu sporta direktore Emilija Ābele.

Jāpiebilst, ka 2025.gada sezonas fināls Turcijā būs pēdējais ar pasaules čempionāta statusu. Hansen Motorsport ir atteicies no dalības budžeta problēmu dēļ, un uz starta stāsies vien četri pastāvīgie pasaules RX braucēji.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png