profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Nitišs: Par turpmāko sadarbību runāsim vēlāk, šobrīd gaidu brīdi, kad varēšu dot virsū

Go4speed 16.09.2020 - 15:30 Nitišs: Par turpmāko sadarbību runāsim vēlāk, šobrīd gaidu brīdi, kad varēšu dot virsū
Foto: Neste Riga RX

Trešdien ''Verte Auto'' telpās notika Reiņa Nitiša un viņa ES Motorsport komandas preses konference, kurā pirms gaidāmā ''Neste World RX of Rīga'' posma tika atklāts gan jaunais ''Škoda Fabia Evo RX'' sacīkšu auto dizains, gan arī sportists pastāstīja par jauno sadarbību ar lietuviešu komandu.

Piedāvājam jums interviju ar Reini Nitišu.

Reini, kā nonācāt līdz šai sadarbībai ar ES Motorsport komandu?
Nav viena konkrēta atbilde, kā mēs nonācām pie sadarbības – bija viens telefona zvans, viena satikšanās, testi Lietuvā, vēl viens telefona zvans, testi Somijā, līdz šobrīd esam nonākuši līdz tam, ka šajās brīvdienās startēsim Neste World RX of Rīga posmā Rīgā. Jā, šogad braucu rallijā un no rallijkrosa esmu pagājis malā, taču zināju, ka, ja būs iespēja braukt rallijkrosā, tad tas varētu notikt tieši mājās. Protams, bija arī interese no manas puses par iespējām braukt savas mājas sacīkstēs, jo rallijkross joprojām ir manā sirdī un mīlestība pret nav pazudusi. Esmu priecīgs, ka šobrīd sēžam šeit. Esmu gatavs brīvdienās dot virsū!


Foto: Neste Riga RX

Kā gāja testos?
Kamēr tu esi testos, tu vienmēr esi ātrākais, jo brauc viens pats (smaida). Aizvadījām vienus testus Lietuvā, pēc kuriem devāmies uz Somiju, lai aizvadītu tur testus tajā pašā trasē, kur iepriekš tika aizvadīts pasaules RX posms. Salīdzināt savus rezultātus ar konkurentu laikiem bija sarežģīti, jo svētdien, kad notika pasaules RX posms, lija, tāpēc nākamajā dienā, kad trasē devāmies mēs, trase bija netīra. Bet sajūtas bija labas, jo ar mašīnu bija viegli braukt, tā klausa. Izdarot nelielas izmaiņas regulējumos, tos uzreiz jūtu, kas arī ir pats svarīgākais. Ceturtdien aizvadīsim pēdējos testus 333 trasē, kur ceru, ka vēl noslīpēsim pēdējās nianses, lai jau sestdien ar pilnu gāzi varam dot virsū.

Kādas ir sajūtas, braucot ar šo auto?
No sajūtu viedokļa liekas, ka mašīna trasē ir ātra. Protams, žēl, ka nevarēja to visu salīdzināt pret citām mašīnām, bet pēc sajūtām likās, ka viss ir labi. Ir jāpiestrādā pie startiem, kā rezultātā arī brauksim uz 333 trasi.


Foto: Go4speed

Ir liela atšķirība starp šo un citām rallijkrosa mašīnām, ar kurām esi braucis?
Protams, katram auto ir savas nianses. Tas pats Hyundai – mēs zinām, kādi cilvēki tur strādā, lai uztaisītu to mašīnu. Bet, ko varu teikt par ES Motorsport, tad komanda strādā augstā līmenī un aizdomājas pat par tādām lietām, par ko neviens cits līdz šim nav aizdomājies. Vajadzīgi vai nevajadzīgi, pareizi vai nepareizi – to mēs nezinām, bet komanda dara visu, lai auto būtu pēc iespējas ātrāks un labāks.

Šī tev būs vēl viena iespēja, lai par sevi atgādinātu citām komandām.
Jāsaka tā, ka tās ambīcijas pēc tik daudziem gadiem pasaules RX nedaudz sarūk, jo katru gadu tu domā par to, vai kāds tevi ieraudzīs un ka kādam ir kaut kas jāpierāda. Šobrīd pasaules RX čempionāts vēl nav izaudzis līdz tādam līmenim, ka notiek liela cīņa par labiem braucējiem. Bet, protams, man pašam vēl gribas parādīt, ka varu braukt pasaules RX un varu to darīt pietiekami ātri, lai konkurētu ar ātrākajiem. Bet, no otras puses, tās iespējas šobrīd ir tik, cik viņas ir. Bet ir lieliskas sajūtas, ka varu beidzot atkal braukt mājas posmā.


Foto: Go4speed

Šobrīd šī sadarbība ir tikai uz Rīgas posmu?
Pagaidām jā, bet ceturtdien vakarā plānojam apsēsties, aprunāties, bet tā nopietni pie šī jautājuma mēs varam atgriezties svētdien pēc sacensībām, kad redzēsim, kā mums būs gājis.

Šogad tu brauc rallijā ar priekšpiedziņas automašīnu. Vai nebiji noilgojies atkal pēc tās dinamikas, paārtinājuma un jaudas, ko sniedz rallijkrosa mašīna?
Jā, pirmās sajūtas bija nedaudz dīvainas, bet ļoti patīkamas. Rallijā tu lēnām uzņem ātrumu un tad centies to noturēt, bet šeit tā dinamika ir pavisam cita. Liels ātrums, aktīva stūrēšana. Bet man ir liels prieks, ka brīvajā laikā braucu ar bagiju, jo tas dod līdzīgas sajūtas – ātruma slēgšana, stūrēšana, sānslīdes. Ir jāsaliek tas viss kopā un jāpārnes uz rallijkrosa mašīnu.


Foto: Go4speed

Braucot ar rallijkrosa mašīnu, varēji just, ka sen neesi braucis ar to? Vai sajūtas uzreiz atgriezās atpakaļ?
Biju ļoti labi noskaņojis sevi pirms starta. Skatījos video, pētīju onboard video, tāpēc sajūtas uzreiz ar pirmo braucienu bija tādas, kādām tām ir jābūt.

Kāds ir tavs mērķis šajās sacensībās?
Jābūt reāliem. Ir jāsaprot tas, cik mēs esam nobraukuši treniņus. Auto šogad sacensībās nav piedalījies, tāpēc izteikt prognozes ir grūti – negribu teikt, ka uzvarēsim, iebrauksim Top 3 vai Top 6. Brauksim un mēģināsim izcīnīt pēc iespējas labāko rezultātu.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png