profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
knk-go4speed-3-2309-1601.gif
aim-baneris-1-1-5359.gif

Šimkus atskatās uz aizvadīto sezonu un paziņo par lieliem jaunumiem

Mārtiņš Jankovskis 04.11.2025 - 18:23 Šimkus atskatās uz aizvadīto sezonu un paziņo par lieliem jaunumiem
Foto: Dace Janova

2024.gada 16.novembrī par LAF Standarta Automobiļu komisijas (LAF SAK) padomes vadītāju vienbalsīgi tika ievēlēts Kaspars Šimkus, kurš nomainīja Eduardu Kalvi, kurš LAF Standarta Automobiļu komisiju vadīja septiņus gadu.

Aizvadīta pirmā sezona Šimkusa un viņa komandas vadībā, tāpēc portāls Go4speed uz sarunu aicināja Kasparu, lai kopā atskatītos uz aizvadīto sezonu un ieskatītos nākamā gada plānos. 

Kaspar, pirmais gads jaunajā amatā aizvadīts. Kā Tu atskaties uz aizvadīto sezonu?
Pirmais gads, varbūt pat necerēti labi, bet ir veiksmīgi aizvadīts. Jā, šis man vairāk bija tāds kā ieskriešanās, iepazīšanās gads, lai saprastu, kas ir kas, ko var mainīt, ko nevar mainīt, ko var uzlabot. Bet kopumā uzskatu, ka šis bija tāds progresīvs gads.

Foto: Raimonds Volonts

Varbūt bija kādi pārsteigumi, ar ko nācās saskarties?
Lielu pārsteigumu nebija. Viss apmēram notika tā, kā man stāstīja un kā biju iztēlojies. Pirmajā gadā pats vēlējos daudz ko uzzināt, tāpēc braukāju uz daudzām sacensībām, lai paskatītos, pamācītos. Tas bija diezgan vērtīgi.

Pirms gada, kad Tevi ievēlēja, teici, ka esi savācis sev apkārt ļoti zinošu un gudru komandu. Kā kopā sastrādājāties?
Uzskatu, ka ļoti labi. Katram bija savi uzdevumi, savas disciplīnas, par kurām turēt roku uz pulsa. Personīgi man viss apmierināja un nekādu aizķeršanos nebija.

Foto: Dace Janova

Tam ritenim, kas griezās iepriekš, daudz spieķus mainīji, vai ļāvi, lai viss plūst kā iepriekš?
Nē, ritenim ļāvām griezties, kā viņš griezās, tikai, protams, kaut kādus uzlabojumus centāmies ieviest. Varbūt šis gads no iepriekšējiem atšķīrās ar to, ka šogad SAK minirallija disciplīna startēja bez ģenerālsponsora un atbalstītājiem, taču, neskatoties uz to, mums sezonu izdevās aizvadīt veiksmīgi. Bija mums sadarbības partneris MOBIL trailer, kas nodrošināja mobilo māju uz dažādiem mūsu pasākumiem. Ceru, ka mūsu sadarbība turpināsies arī nākamgad.

Foto: Dace Janova

Kā skaties uz šī gada kalendāru un aizvadītajiem posmiem?
Viss bija kārtībā un viss notika bez aizķeršanās. Prieks, ka rallija kartē atgriezās un arī dominēja Cesvaines posms, kas bija ļoti labi noorganizēts un ar interesantiem ātrumposmiem. To atzīmēja arī LAF novērotāji.

Vai jau ir zināms 2026.gada minirallija kalendārs?
Jā, provizoriskie datumi jau ir salikti, bet par to nedaudz vēlāk. 

Foto: Dace Janova

Kā ar dalībniekiem šogad? Vai to skaits, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir audzis?
Šogad dalībnieku skaits minirallijā bija lielāks. Ja pērn uz starta izgāja 203 ekipāžas, tad šogad – 225 ekipāžas. Autosprintā gan ir neliels kritums atsevišķās klasēs. Prieks, ka, neskatoties uz dalībnieku pieaugumu, šogad krietni ir mazinājušās papīru lietas un protestu skaits. Ja arī bija kāds protests, tas ātri tika izskatīts.

Foto: Dace Janova

Vai uz nākamo sezonu plānojas daudz izmaiņu?
Jā, ir dažas idejas, ko varētu pamainīt, uzlabot. 
1. Rookie jeb iesācēju ieskaites grupās, arī drošības apstākļu dēļ, blakus pilotam varēs sēdēt pieredzējis stūrmanis, lai nav ekipāžā, piemēram, divi iesācēji. Pareizāk būtu, ka blakus var sēdēt kāds pieredzējušāks sportists, kurš var pamācīt, pastāstīt, kā ir pareizi. Šādu iespēju vairākām ekipāžām atļāvām izmantot jau noslēdzošajā posmā Biķerniekos, un daudziem tas patika. Uzskatu, ka tā ir pareiza pieeja, jo tad jaunais braucējs var daudz ātrāk apgūt jaunu informāciju, ātrāk iemācīties, kas vainagosies ar drošāku braukšanu. 
2. Šogad Superlaps seriālā eksperimentālā kārtā ieviesām jaunumu, ka varēja startēt ar drošības sporta pusrāmi, sporta sēdekļiem un sporta siksnām. Un šādu variāciju mēs plānojam nākamgad ieviest arī minirallijā un autosprinta sacensībās, lai sacensības padarītu vēl drošākas. 
3. Nākamgad tiesnešiem būs vienots uzskaites materiāls – gan fakta tiesnešiem, gan tiem tiesnešiem, kuri strādā pie ātruma slāpētājiem. Veidosim materiālu, lai ātruma slāpētājus izliktu pēc konkrēta/vienota parauga, lai, ja ceļš ir izbraukāts, ātruma slāpētāju neliek šaurāku. Būs vienota informācija, lai nebūtu tā, ka vienā vietā ātruma slāpētājs tiek novietots tā, bet citā - savādāk.
4. Tāpat varu atklāt, ka, ja viss izdosies, cerams, ka sportistiem nākamsezon būs vēl viens pārsteigums. Cik esmu aprunājies ar vairākiem braucējiem par šo ideju, visi ir par to.

Foto: Raimonds Volonts

Tagad, kad sezona noslēgusies, pie kā strādājat?
Strādājam pie 2026.gada nolikuma, kas būtiski mainīsies. Ir vairākas nianses, kuras vēlamies pamainīt, uzlabot. Tā teikt vēlamies šos noteikumus pietuvināt lielajam rallijam.

Vai minirallijs kādu dienu varētu iegūt čempionāta statusu?
Jā, viens no skaļākajiem jaunumiem ir tas, ka nākamsezon būs Latvijas minirallija čempionāts, bet ne visās klasēs. Tas nozīmētu to, ka sportistiem un organizatoriem, kas rīkos minirallija čempionāta posmus, būs vieglāk piesaistīt sponsorus, atbalstītājus. 

Foto: Raimonds Volonts

Vai jau esat atraduši ģenerālsponsoru?
Vēl nē. Tāpēc, ja kāds vēlas iesaistīties un kļūt par Latvijas minirallija čempionāta ģenerālsponsoru, droši var sazināties ar mani. 

Paldies Tev un tavai komandai par aizvadīto sezonu! 
Varu atklāt, ka šogad minirallija disciplīnai bija liela aktivitātes sociālajos tīklos, kā arī novērojām, ka straujāk auga skatītāju apmeklētība sacensībās. Izaugsme bija laba, un tas priecē. Paldies visiem! Tāpat vēlētos teikt lielu paldies padomes locekļiem, kuri no visas sirds iesaistās darbos. Prieks, ka uz katru jautājumu viņu pieeja ir profesionāla. Paldies organizatoriem, kuri kvalitatīvi organizē sacensības. Un, protams, lielākais paldies mūsu sportistiem! 

Un lūgums tehnisko komisiju darbiniekus pieteikt savu kandidatūru uz tehniskā dienesta vēlēšanām! Informācija pieejama www.laf.lv.



Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png