profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Hamiltons šokā: Rosbergs atzinās, ka speciāli ieskrēja manā auto

Artūrs Virbulis 26.08.2014 - 11:25 Hamiltons šokā: Rosbergs atzinās, ka speciāli ieskrēja manā auto
Luiss Hamiltons. Foto: Sutton images

Pagājušajā nedēļas nogalē tika aizvadīta notikumiem bagāta F1 Beļģijas lielās balvas izcīņa, kurā trešo reizi šosezon triumfēja „Red Bull" pilots Daniels Rikjardo. Tomēr šo sasniegumu viņš iespēja tikai pēc tam, kad sacensību otrajā aplī sadursmi piedzīvoja abi vadošie „Mercedes" vienības piloti Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs.

Tieši šī sadursme starp kopvērtējuma līderiem medijos un sociālajos tīklos gādāja par ļoti asām diskusijām, kuras vēl pastiprināja emocionālie „Mercedes" vadītāju Toto Volfa un Nikija Laudas pēc sacensību izteikumi, kuros vaina nepārprotami tika uzvelta Rosbergam. Informācijai - Rosbergs startēja no pirmās vietas, tomēr pēc slikta starta viņš attapās trešajā pozīcijā, aiz Hamiltona un Fetela. Fetels ātri vien tika apdzīts un tam sekoja arī mēģinājums apdzīt Hamiltonu, tomēr tas beidzas ar to, ka Rosbergs ar sava auto priekšējo antispārnu pārdūra komandas biedra spēkrata riepu.

Īpaši skarbs savos izteikumos uzreiz pēc sacensībām bija Nikijs Lauda: „Viss ir pavisam vienkārši: tas nav pieņemami „Mercedes" komandai, ka Niko otrajā aplī iebrauc Luisa mašīnā. Luiss bija priekšā un Niko vienkārši iebrauca viņa riepā. Viņam vajadzēja palaist vaļā gāzi un atstāt šo līkumu Luisam. Avārija bija Niko kļūda, ar Luisu tam nav nekāda sakara."


Nikijs Lauda. Foto: Sutton images

Lai arī Toto Volfs nav tik kategorisks, viņš par savu pilotu sadursmi bija ļoti sadusmots: „Tas ir pilnīgi neiepriecinošs un nepieņemam scenārijs, it sevišķi, ja tas notiek otrajā aplī. Tas šajā brīdī nebija nepieciešams un lieks mums izskatīties kā muļķiem, un to mēs noteikti negribam. Mums nevajadzētu tagad rādīt ar pirkstu uz Niko, tomēr šodien viņš pieļāva kļūdu un tam būs dramatiskas sekas."

Kā uzsver Volfs, tad galvenais šajā situācijā esot to izrunāt un panākt, lai sadursme starp abiem komandas biedriem vairs nekad neatkārtotos. Un, ja pirms sacensību izteikumos tika vairākkārt uzsvērts, ka Rosbergam un Hamiltonam ļaus savā starpā cīnīties, tad pēc šī incidenta komandas vadītājs ir pārdomājis šo lēmumu: „Mēs negribam pēc Abu Dabi fināla būt ar sezonu, kurā mēs zaudējām čempionātus tikai tāpēc, ka bijām pārāk lieli autosporta fani. Ir labi izbaudīt skaistas sacensības un sīvas cīņas, tomēr, ja tu sezonas beigās izskaties pēc muļķa, jo cīņas bija pārāk skarbas, tad tu neko neesi uzvarējis."


Toto Volfs. Foto: Sutton images

Īsi pēc sacensībām komandas vadība kopā ar abiem braucējiem sarīkoja krīzes sapulci, kurā tika risināta radusies situācija. Luiss Hamiltons pēc šīs sapulces nāca klajā ar ļoti interesantiem un skarbiem komentāriem: „Man viss ir skaidrs. Viņš vairāk vai mazāk atzinās, ka to darījis speciāli. Viņš teica, ka viņš to darījis speciāli, ka viņš būtu varējis izvairīties. Viņš teica, ka viņš to darījis, lai kaut ko pierādītu. Es biju šokēts, kad to dzirdēju. Būtu jāpajautā viņam, ko viņš ar to vēlējies pierādīt."

Hamiltons uzsver, ka „un jums nav jātic tikai man, jūs variet to uzprasīt arī Toto, Pedijam (red.piez. Pedijs Louvs) un visiem pārējiem, kuri arī ir dusmīgi uz viņu". Runājot tieši par pašu avāriju, 2008. gada čempions skaidro, ka „ja (Rosberga) auto ir mazāk kā puskorpusu tev blakus un tu esi iekšmalā, tad tā ir tava braukšanas līnija un tev nav uzdevums izvairīties (no viņa)".


Avārijas brīdis starp Hamiltonu un Rosbergu. Foto: Sutton images

Tāpat Hamiltons stāsta, ka sapulces sākumā Rosbergs esot vainu uzvēlis Hamiltonam, tāpat arī ceturtdienas sapulcē viņa komandas biedrs esot vēl bijis dusmīgs par pirms trīs nedēļām notikušo Ungārijas lielās balvas izcīņu. Tur Rosbergs ar jaunākām riepām tuvojās Hamiltonam, tomēr tas ignorēja komandas pavēli laist garām Rosbergu, lai gan līdzīgā situācijā Rosbergs bija komandas pavēlē klausījies.

Pēc šiem Hamiltona skarbajiem izteikumiem, Volfs vēlreiz stājās mediju priekšā, lai koriģētu sava zvaigžņu pilota sacīto. „Niko atzinās, ka riteņu pie riteņa cīņā nav padevies, tomēr viņš nevienā brīdī neteica, ka speciāli izraisījis avāriju. Viņš domāja, ka Luisa ziņā bija atstāt viņam vietu un viņš to neesot izdarījis. Diskusiju karstumā viņi katrs palika pie sava viedokļa. Tomēr tā nebija speciāli avārija, tās ir muļķības," skaidrību abu pilotu strīdā cenšas ieviest komandas vadītājs.


Par labākajiem draugiem Rosbergs ar Hamiltonu vairs nekļūs. Foto: Sutton images

Niko Rosberga komentārs šīs avārijas sakarā ir vienkāršs un lakonisks: „Es to redzu tāpat kā to redzēju tiesneši - kā sacensību avārija. Es uz to brīdi biju ātrāks, tā bija iespēja, tādēļ es arī mēģināju." Kopvērtējuma līderis nevēlas ieslīgt krīzes sapulces detaļās, sakot, ka „tas mums ir jādiskutē iekšēji, jo mēs vēlamies izcīnīt čempiona titulus. Tomēr šodien bija slikta diena mūsu komandai. Mēs esam šeit, lai „Mercedes" izcīnītu dubultuzvaras un tas šodien bija iespējams".

Tāpat viņš uzsver, ka pieņem komandas vadītāju viedokļus un visiem kopā jāstrādā, lai atrisinātu šo situāciju un turpinātu strādāt kopā kā komanda. Uz doto brīdi Rosbergs ir iekrājis 29 punktu pārsvaru, tomēr Hamiltons darīs visu, lai to samazinātu.

Skaidrs ir vienīgi tas, ka cīņa par čempiona titulu atlikušajos posmos solās būt karsta, jo, neraugoties uz iespējamām komandu  norādēm vai pavēlēm, gan Rosbergs, gan Hamiltons šosezon vēlas kļūt par čempioniem. Pēdējo reizi šādā karstā komandas biedru cīņā, kas 2007. gadā notika starp „McLaren" pilotiem Hamiltonu un Fernando Alonso, laimīgais trešais bija Kimi Raikonens. Iespējams, ka šosezon laimīgais trešais varētu būt Daniels Rikjardo („Red Bull"), kurš ar pēdējām divām uzvarām pietuvojies „Mercedes" līderiem.

F1 kopvērtējums pēc Beļģijas lielās balvas izcīņas:
1. Niko Rosbergs (GER), Mercedes, 220 punkti
2. Luiss Hamiltons (GBR), Mercedes, 191 punkts
3. Daniels Rikjardo (AUS), Red Bull-Renault, 156 punkti
4. Fernando Alonso (ESP), Ferrari, 121 punkts
5. Valterī Bottas (FIN), Williams-Mercedes, 110 punkti
6. Sebastians Fetels (GER), Red Bull-Renault, 98 punkti
7. Niko Hilkenbergs (GER), Force India-Mercedes, 70 punkti
8. Džensons Batons (GBR), McLaren-Mercedes, 68 punkti
9. Felipe Masa (BRA), Williams-Mercedes, 40 punkti
10. Kimi Raikonens (FIN), Ferrari, 39 punkti
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png