profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Leģendārais čempions Lauda nejauši izpļāpājas

Artūrs Virbulis 06.03.2014 - 06:01 Leģendārais čempions Lauda nejauši izpļāpājas
Nikijs Lauda. Foto: Sutton images

Dzinēju zirgspēku dati pirmajā formulā tiek turēti lielā noslēpumā, un arī par jaunajiem 1,6 litru turbo V6 agregātiem līdz šim bija zināms vien tas, ka kopā ar elektrodzinējiem to jauda ir salīdzināma ar vecajiem V8 dzinējiem. Un ka abu elektrodzinēju kopējā jauda ir 160 zirgspēki.

Tomēr tagad šis ilgi glabātais noslēpums ir atklāts. „Red Bull" piederošā „Servus TV" kanāla raidījumā viens no „Mercedes" komandas vadītājiem, leģendārais F1 čempions Nikijs Lauda izpļāpājās, ka „benzīna dzinējam ir aptuveni 580 Zs. Un tad vēl nāk elektrodzinējs...".


Helmuts Marko un Nikijs Lauda. Foto: Sutton images

Raidījumā piedalījās arī „Red Bull" vienības konsultants Helmuts Marko, kurš pēc šīs Laudas replikas nespēja paslēpt smīnu sejā un komentēja: „Interesanti dati." Uz Laudas jautājumu, vai „Red Bull" izmantotajam Renault dzinējam ir mazāk jaudas, Marko vien atbildēja, ka „es būtu priecīgs, ja man būtu 580 Zs". Līdz ar to ir skaidrs, ka Renault agregāti attīsta mazāku jaudu.

Ja ņem vērā, ka elektrodzinēju jauda ir 160 Zs, tad Mercedes dzinējam, kuru bez paša „Mercedes" izmanto arī „McLaren", „Williams" un „Force India" vienības, kopā ir 740 zirgspēki. „Es tevi starp citu varu nomierināt. Mēs tos 160 (Zs) programmatūras problēmu dēļ arī vēl nevaram izmantot, jo braucējam auto jāspēj vēl novaldīt," tā Lauda pret savu kolēģi Marko.


Luiss Hamiltons pie Mercedes W05 stūres. Foto: Sutton images

Problēma esot tajā, ja jauda parādās pārāk strauji, tad pilotam to kontrolēt vien ar gāzes pedāli kļūst grūti. Bijušais F1 čempions skaidro, ka „tad izbeidzas riepas un viņš sagriežas. Šī „Mercedes" vēl arvien ir problēma, lai arī domāju, ka mēs jau esam tālu tikuši. Šī ir problēma arī pārējiem (red.piez. Ferrari un Renault dzinējiem)".

Ņemot vērā, ka trīs Mercedes dzinēji pēdējā testa dienā piedzīvoja mehāniskus defektus, tad Lauda ir pārliecināts, ka sezonas atklāšanā Melburnā, Austrālijā, mēs piedzīvosim ļoti daudzas izstāšanās tehnisku defektu dēļ: „Melburnā puse no braucējiem izkritīs tikai tāpēc, ka bija par maz laika testiem."
Komentāri
Crabis 06.03.2014 15:46
Neticu ne Laudam, ne Marko blefam. Domāju, ka perfekti nospēlēts teātris, lai būtu par ko runāt, rkstīt, diskutēt un apstrīdēt :)))
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png