profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Meitenes Latvijas dragreisā. II daļa

Artūrs Virbulis 15.11.2011 - 16:30 Meitenes Latvijas dragreisā. II daļa
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Turpinām par meitenēm Latvijas dragreisā un šoreiz par nākamajām divām „Fuel Girls Dragrace Team" pārstāvēm. Sarunas gaitā Zita Īle un Evija Gaspare mums atklāja, kā viņas nonākušas līdz dragreisam, kā šogad gājis un kas no viņām sagaidāms nākotnē.

Zitas Īles pirmā saskarsme ar dragreisu bija tālajā 2005. gadā, kad tēvam nocēlusi VW Golf GTI un devusies uz dragreisu. „Kad blakus nostājās Māris Ozoliņš, tad sapratu, ka esmu ieberzusies. Pietam man bija pilna bāka, bagāžnieks pilns ar mantām, un arī reakcijas laiks bija pie trīs sekundēm," smejot atzīst sportiste. Pēc šī atgadījuma tika apmeklēti SABI dragreisa treniņi un uzkrāta pieredze.

Pēc tam sekoja vairāku gadu pauze līdz 2009. gadā atkal tika iegādāts dragreisam atbilstošs auto - VW Scirocco ar divu litru turbo dzinēju. Ar to sanāca piedalīties divos posmos, un arī  2010. gadā Zita uz starta izgāja divos posmos, tiesa gan jau ar citu auto - VW Scirocco R. Uz šo gadu latiņa tika pacelta vēl augstāk, jo viņa startēja trijos no pieciem posmiem.


Foto no personīgā arhīva.

Sezonu Zita uzsāka ar pamanāmo sarkanas krāsas Subaru Impreza STI. Viņas mērķis bija 200 metrus nobraukt ātrāk par 9 sekundēm, un to sportistei izdevās sasniegt jau treniņa braucienos. Nākamais sezonas mērķis bija iekļūt starp trīs labākajiem un arī tas viņai izdevās, Igaunijā 402 metru sacīkstēs.

 „Varbūt izvirzu sev pārāk vieglus mērķus, bet man vismaz viņus izdodas sasniegt," ar smaidu sejā skaidro Zita. Lai arī rallijs esot prioritāte, atraktīvā sportiste nākamgad centīsies tikt arī uz visiem dragreisa posmiem, kā arī izmēģināt spēkus autosprintā.


Evija Gaspare ar Audi A3 pret Zitu Īli ar VW Scirocco. Foto no personīgā arhīva.

Eviju Gaspari uz dragreisu esot pamudinājis vīrs, kas ir šī autosporta veida fans jau no 2000to gadu sākumiem. „2009. gadā izveidoja handikapa klasi, un vīrs izdomāja, ka ar doto auto - Audi A3 1.8T - jābrauc man. Pastāstīja kā jābrauc un sāku piedalīties," par saviem dragreisa pirmsākumiem stāsta Evija.

Vislielāko stresu esot sagādājusi starta egle, jo „galvenais man bija neizgāzties. Sapratu, ka jātrenējas, tādēļ sāku apmeklēt SABI treniņus". Laika gaitā uzlabojās gan reakcijas, gan kopējais laiks, un Evijai dragreiss iepatikās arvien vairāk. 2010. gadā sekoja dalība divos posmos, bet visveiksmīgākais bija šis gads: Evija piedalījās visos posmos, Tartu 402 metru sacīkstēs izcīnīja pirmo vietu Street FWD klasē, bet kopvērtējumā ierindojās atzīstamajā otrajā vietā.

Tā kā Evijas auto nav īsti piemērots citām disciplīnām, bet iespēja palielināt jaudu ir, tad viņa nākamgad noteikti plāno piedalīties Street klasē. Kā spilgtāko šīs sezonas momentu Evija atceras to, kā pirmā posmā 1/8 finālā pretinieku pārspēja par nieka 0,01 sekundi.


Foto no personīgā arhīva.

„Fuel Girls Dragrace Team" dalībnieces meitenēm, kas ir domājušas par dragreisu, bet nav saņēmušās piedalīties, iesaka vienkārši atbraukt uz kādu SABI organizētu un pamēģināt. Auto sabiedrība ir atsaucīga un nevienu nešķiro. Visas kā viena atzīst, ka „ja ir kādi jautājumi, tad nevajag kautrēties un droši jautāt, nekad neatteiksim palīdzību".

Viņas piebilst, ka caur dragreisu iepazinušās ar daudziem interesantiem cilvēkiem, kā arī labāk ķert adrenalīnu trasē nekā uz ielas. Novēlam Annai, Evitai, Evijai un Zitai veiksmi arī nākamajā gadā, un cerēsim, ka šis raksts iedrošinās arī citas meitenes, lai nākamgad meiteņu pulks dragreisā kļūtu vēl lielāks.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png