profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bremžu kluču veidi sacīkšu automašīnām

Reklāmraksts 03.10.2023 - 17:47 Bremžu kluču veidi sacīkšu automašīnām
Foto: AIX Motorsport

Kādas problēmas var rasties un kā novērst bremžu kluču pārkaršanu?

Aizraujošs ātrums, adrenalīna pieplūde un autovadītāju meistarība padara autosacīkstes par skatāmu izklaidi. Tomēr bieži novārtā tiek atstāta drošība, tostarp bremžu sistēma. Sacīkšu automašīnu bremžu sistēmas ir visai izturīgas, taču tās ir jāizvēlas ļoti rūpīgi, lai izvairītos no problēmām. Sākot ar bremžu kluču izvēli un beidzot ar to darbības optimizēšanu — visām detaļām ir liela nozīme.

Bremžu kluču veidi:
Mūsdienās tirgū ir pieejami četri pamata bremžu kluču veidi: keramikas, organiskie, pusmetāla un zema metāla sastāva bremžu kluči. Katram bremžu kluču veidam ir savas priekšrocības un trūkumi.

Keramikas bremžu kluči tiek izgatavoti no keramikas šķiedrām, krāsaino metālu pildījuma un saistvielas. Šiem klučiem piemīt zemāks nodilums, līdz ar to kalpošanas laiks ir ilgāks, un, tiem dilstot, izdalās mazāk putekļu. Keramikas kluči ir klusāki nekā to analogi. Tiem raksturīga karstumizturība un bremzēšanas efektivitāte. Keramisko bremžu kluču trūkumi ir to augstā cena un nepieciešamība pēc ventilējamiem bremžu diskiem.

Organiskie bremžu kluči tiek izgatavoti no dažādām organisko materiālu šķiedrām un augstas temperatūras izturīgiem sveķiem. Šie kluči ir mīkstāki un rada mazāku troksni, taču tie ātrāk nodilst un rada vairāk putekļu. Šie kluči ir lētāki.

Pusmetāla bremžu kluči satur 30 līdz 65 procentus metāla sastāva, kas sajaukts ar neorganisku pildvielu, kā arī berzes modifikatorus, kas sasaista kopā visas sastāvdaļas. Šie kluči ir izturīgāki, un tie nodrošina lielisku siltuma izkliedi, taču tie dilst daudz ātrāk, var būt trokšņaini un zemā temperatūrā var nedarboties optimālā režīmā.




Bremžu kluči no autodoc.lv

Zema metāla sastāva kluči tiek izgatavoti pēc tādas pašas formulas kā organiskie bremžu kluči, pievienojot no 10 līdz 30 procentiem vara vai tērauda, lai uzlabotu siltuma pārnesi un nodrošinātu labāku bremzēšanu. Taču šādi kluči dilstot rada vairāk putekļu, un to darbība var būt trokšņaināka.

Kādas problēmas var rasties?
Visbiežāk sastopamā problēma — pārkaršana. Bremžu kluči pārkarst ilgstošas vai intensīvas lietošanas laikā. Bieži bremzējot augstas slodzes apstākļos, pārmērīgs bremžu sistēmas karstums izraisa īslaicīgu bremzēšanas efektivitātes samazināšanos. Šī problēma var radīt riepu nodilumu un palielināt automašīnas bremzēšanas ceļu. Pārkaršana var izraisīt arī bremžu kluču sadalīšanos un citus mehāniskos bojājumus. Svarīgi ir ne vien apzināt iespējamās problēmas, bet arī prast tās novērst. Lai novērstu bremžu disku pārkaršanu, var sekot šeit sniegtajiem padomiem.

Ekspertu viedokļi un aktuālās tendences Latvijā
Latvijas sacīkšu automīļotāji nosliecas uz keramikas bremžu kluču izmantošanu savās sacīkšu automašīnās. Autobūves eksperti apstiprina, ka Latvijā pieejamie zīmoli piedāvā augsti kvalitatīvus bremžu klučus, taču to izvēle jāveic atbilstoši automašīnas veiktspējai.

Izvēloties piemērotu bremžu kluču veidu un zinot, kā novērst to iespējamas problēmas, sacīkšu automīļotāji var nodrošināt gan augstu savas automašīnas veiktspēju, drošību un izturību. Savukārt šī aspekta ignorēšana var izraisīt nopietnas pārkaršanas problēmas, kas apdraud gan autovadītāju, gan transportlīdzekli. Latvijā arvien pieaugošā sacīkšu kultūra pieprasa uzticamu augstas kvalitātes bremžu sistēmas izstrādājumu izmantošanu.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png