Foto: Pawel Starzyk / Red Bull Content Pool
Ja Kalles Rovanperas jaunā karjera šosejas sacīkstēs izdosies perfekti, viņš varētu sasniegt to, ko Sebastjans Lēbs reiz bija ļoti tuvu paveikt — startēt Formula 1. Francūzis 2009. gadā bija tuvu iespējai startēt Toro Rosso komandā Abū Dabī ''Grand Prix'', taču viņam pietrūka ''superlicences'' punktu, lai iegūtu atļauju piedalīties.
Rovanpera vēl ir tālu no F-1 — 2026. gadā viņš startēs Japānas ''Super Formula'' čempionātā, un vēlāk mērķēs uz Formula 2, kas ir pamatkategorija ceļā uz F1.
Tomēr Lēbs, kurš joprojām ir visvairāk uzvaru un titulu īpašnieks WRC vēsturē, atzīst, ka viņam būs interesanti sekot līdzi Rovanperas jaunajam ceļam.
Rovanpera vēl ir tālu no F-1 — 2026. gadā viņš startēs Japānas ''Super Formula'' čempionātā, un vēlāk mērķēs uz Formula 2, kas ir pamatkategorija ceļā uz F1.
Tomēr Lēbs, kurš joprojām ir visvairāk uzvaru un titulu īpašnieks WRC vēsturē, atzīst, ka viņam būs interesanti sekot līdzi Rovanperas jaunajam ceļam.

Foto: Toyota Gazoo Racing
''Mēs jau kopš pagājušā gada zinājām, ka WRC varbūt nav tas, ko Rovanpera vēlas nākotnē,'' portālam DirtFish saka Sebastjans Lēbs. ''Pagājušajā gadā viņš jau uz pusgadu bija paņēmis pārtraukumu, tāpēc bija sagaidāms, ka kaut kas mainīsies. Tagad viņam ir jauns mērķis — un ļoti liels. Es nezinu, ko teikt. Viņam ir daudz talanta, to visi redzējām, bet formulas ir pavisam kas cits nekā WRC.''
''Nav viegli iejuties formulas ritmā — tas ir pavisam cits piegājiens, cita sagatavošanās sacīkstēm. Tev ir jācīnās vidū starp pārējiem auto, bet šobrīd neviens nezina, vai viņam ir tās pašas prasmes arī šajā disciplīnā vai nē. Būs interesanti redzēt, kā viņam ies.''

Lēbs testos. Foto: redbull.com
Lēbs pats ir testējis gan “Renault”, gan “Red Bull” F1 bolīdus, tāpēc viņš labi saprot, kādus izaicinājumus Rovanperam nāksies pārvarēt. ''Patiesībā tos nav ļoti grūti vadīt,'' turpina tagadējais Dacia W2RC pilots. “Taču saķeres līmenis līkumos un bremzes - tas ir kaut kas neticams. Tomēr, kad tu brauc, tu pie tā pierodi. Savā karjerā esmu pamanījis, ka, kad pārej uz citām disciplīnām — GT, WTCC, rallijkrosu un tā tālāk, vienmēr ir cilvēki, kuri savā jomā ir ļoti spēcīgi. Es vienmēr biju starp līderiem, bet ne vienmēr kāpu uz augstākā pakāpiena.''
''Tāpēc tas var būt grūti, bet šobrīd neviens nezina. Varbūt tas ir iespējams, ka Rovanpera nonāk F-1. Ceru, ka izdosies, un es noteikti sekošu tam līdzi, ko viņš dara. Protams, tas nebūs viegli. Viņam būs smagi jāstrādā — jābrauc daudz, jāpiedalās kartinga sacīkstēs un citās disciplīnās, lai pierastu pie šāda braukšanas stila, cīnoties trasē ar pārējiem. Neviens to vēl nezina, tāpēc redzēsim.''