Foto: Mühlner Motorsport
Pagājušajā nedēļas nogalē Itālijā norisinājās “24H Series” izturības čempionāta trešais posms “12H Misano”, kurā uz starta “Mühlner Motorsport” komandas sastāvā stājās arī Valters Zviedris. Pēc pirmajiem diviem neveiksmīgajiem posmiem komanda un piloti bija apņēmības pilni beidzot sasniegt finišu uz pjedestāla, tomēr sacensības jau otro reizi šogad beidzās pāragri – divas stundas pirms beigām latvieša pilotēto “Porsche 911 GT3 CUP” piemeklēja dzinēja defekts.
Latviešu autosportists šogad aizvada pilnu sezonu “24H Series” izturības čempionātā, startējot pieredzējušās un panākumiem bagātās “Mühlner Motorsport” komandas sastāvā. Pirmajos divos posmos viņa komandas biedri bija igaunis Martins Rumps un vācietis Julians Hanses, tomēr Misano notiekošajās sacensībās vācietim bija starts citā čempionātā, līdz ar to viņa vietā šoreiz baltiešu duetu papildināja Rolando Saka no Salvadoras. Jāatzīmē, ka atšķirībā no pirmajiem diviem 12 stundu posmiem, kuros sacensības bija sadalītas divās dienās, Misano šoreiz visas 12 stundas tika aizvadītas no vietas vienā dienā.

Foto: Mühlner Motorsport
Tālāk sekoja nākamā maiņa un latviešu pilots stūres grožus nodeva tālāk igauņu kolēģim. ''Turpinājām braukt ar saliekto sviru, cerot, ka tā izturēs līdz beigām un lieki nezaudēsim laiku uz remontdarbiem. Tomēr diemžēl Martinam pie liela ātruma šī stūres svira pārlūza uz pusēm un bija jābrauc boksos, lai to nomainītu un arī uztaisītu savirzi. Pie viena tika samainīti arī bremžu kluči, kas bija pamatīgi nodiluši. Šis viss boksu apmeklējums ar remontdarbiem mums aizņēma 25 minūtes, pazaudējām diezgan daudz laika un pozīcijas, bet pēc tam Martinam bija laba otrā “stinta” daļa. Rolando savā otrajā piegājienā brauca īsāku laiku, bet arī jau uzlaboja savu sniegumu un tempu, esot vidēji 2 sekundes aplī ātrākam nekā sākumā,'' neveiksmīgo incidentu un remontdarbus komentē Zviedris.
Turpinājumā pie stūres atkal sēdās latviešu autosportists: ''Sēdos mašīnā ar domu atgūt pozīcijas un pietuvoties pjedestālam. Ļoti labi jutos, bija lielisks ātrums un pats biju pārsteigts, ka tik labu tempu varu turēt. Pamanīju gan, ka uz bremzēšanos ik pa laikam izmetās brīdinājums par to, ka pārāk zems eļļas līmenis, bet tas notika tikai vienā pagriezienā un zinot to, cik daudz sensoru ir mašīnā un ka auto ir bijuši kontakti un izbrauciens pa oļiem, tad domāju, ka vienkārši nepareizi rāda. Temperatūras un visi pārējie rādītāji bija kārtībā un arī temps bija tāds, ka nekas neliecināja, ka auto varētu būt kaut kādas problēmas. Turpināju braukt, tas brīdinājums ik pa laikam izleca, bet problēma bija arī tajā, ka par šo nevarēju informēt komandu – es viņus dzirdēju, bet viņi mani nē. Ja būtu iebraucis boksos, tad būtu atkal pazaudējuši ļoti daudz laika, tāpēc turpināju braukt. Bet nu diemžēl manā 45. braukšanas minūtē dzinējs izbeidzās – braucot uz taisnes vienā brīdī vienkārši pazuda jauda un viss. Uz priekšu auto vairs negāja, bet, ieliekot neitrālajā, izdevās pat aizripot līdz saviem boksiem. Sapratām, ka dzinējs ir beigts un neko nevaram izdarīt, jo līdz sacensību beigām bija atlikušas 2 stundas.''

Foto: Mühlner Motorsport
Lai arī sezona pagaidām nav izvērtusies tā, kā būtu cerēts, startēšana tik augsta līmeņa sacensībās Eiropā jau ir sasniegums, kas nebūtu iespējams bez atbalstītājiem: “Vēlos teikt lielu paldies maniem uzticamajiem partneriem, kas ar mani kopā ir gan uzvarās, gan zaudējumos – “Baltijas Sporta Auto – Porsche Latvija”, “Optibet Latvija”, “iPS Media”, “Industry Service Partner”, Jūrmala, “Blue Shock Race”, ”Joker klubs”, “Energolukss”, “I-Con” un SIA “Dārta”.”
Valtera Zviedra sacensību gaitām iespējams sekot līdzi viņa sociālajos tīklos https://www.instagram.com/valters.zviedris/ un https://www.facebook.com/valters.zviedris. Plašāka informācija par Zviedra līdzšinējiem autosporta sasniegumiem un sadarbības iespējām pieejama pilota mājaslapā https://www.valterszviedris.com/.
Informāciju sagatavoja:
Artūrs Virbulis