Eiropas autokrosa čempionāta pirmajā posmā Vācijā, Zēlovas trasē, SuperBuggy ieskaitē Ervīns Grencis finišēja piektajā vietā.
Nedēļas nogalē Bauskas pusē, Mūsa Raceland trasē, norisināsies Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms, kur uz starta izies arī Ervīns, kā arī Kristiāns Grencis.
Pirms gaidāmā posma portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ervīnu Grenci.

Grencis Vācijas posmā
Esi aizvadījis pirmo posmu Vācijā. Kā tev tur gāja?
Jāsāk ar to, ka līdz šim posmam bagijā nebiju sēdējis ilgu laiku. Pēdējo reizi tas notika pagājušajā gadā oktobrī Spānijā. Sacīkstes Vācijā sākās stresaini, un tā arī viņas pagāja. Diemžēl neizdevās uzvarēt nevienu braucienu. Kļūda tika pieļauta jau pirmajā startā, kad nostājos nepareizi starta vietā. Pēc tam ir grūti tikt augstāk. Finālā startēju no otrās rindas. Pēc diviem apļiem biju trešais, bet tad pieļāvu kļūdu, kā arī pārsitu riteni, kā rezultātā finišēju piektais.
Kristiānam arī pirmais posms neizvērtās tā, kā gribētos.
Jā, puikam uztaisījām jaunu kroskartu, kur uz sezonas pirmo posmu Vācijā aizbraucām tā, ka tas kroskarts nerūca, jo kroskartam bija dažādas FIA lietiņas, kuras itāļu pārstāvji tur uz vietas arī atrisināja. Tas viss kopumā prasīja daudz spēkus, enerģijas, tāpēc tā sacīkste neaizritēja tā, kā gribētos.
.jpg)
Foto: No privātā arhīva
Pirms sacensībām treniņus sanāk aizvadīt?
Laika trūkuma dēļ nekad nesanāk izbraukt treniņus, tāpēc parasti kāpju auto un dodos uz startu. Ko man pensionāram citu darīt (smejas). Tikko palika 51 gads, un man vairs nav laika mācīties, jo ko vēl es varu iemācīties (smaida)?
Ziemā daudz laika pavadīji pie tehnikas sagatavošanas?
Šī tehnika, ar ko braucu, ir uzražota ap 2020.gadu, un kopš tā laika nekādi būtiski jauninājumi netika taisīti. Mēs paralēli sākām ražot bagijus, kur lielākā uzmanība tika pievērsta ražošanas procesam. Bet beidzot pēc pieciem gadiem uz šo posmu kaut kādus jauninājumus esmu uztaisījis arī savam bagijam. Skatos, ka konkurenti ir spēruši soli uz priekšu, tāpēc mēs nevaram atpalikt.

Foto: No privātā arhīva
Noskaņojums daudz labāks nekā pirms sezonas pirmā posma Vācijā. Nobrauksim pirmās divas sacīkstes un paskatīsimies, kas notiks un uz kuru pusi vēji pūtīs. Līdz ar to pirms Bauskas bija svarīgi nobraukt posmu Vācijā, lai izietu ārā no garāžas un lai ieietu sacensību ritmā. Jāsaka, ka pusfinālā un finālā jau sajutu īsto garšu. Negribējās uz Mūsas posmu atbraukt kā baltai lapai, kas nesaprot, kas notiek, vai visas skrūves paņemtas, pagarinātāji (smejas). Ja man Vācijā tās bija pirmās sacīkstes šogad, tad pārējie konkurenti jau bija paspējuši aizvadīt vairākas sacīkstes vietējos čempionātos, taču spēju ar viņiem konkurēt.
Tavā SuperBuggy klasē uz starta Bauskā izies 21 sportists. Tas ir daudz vai maz?
Vācijā manā klasē bija 32 braucēji, bet Mūsā būs 21. Bet šo braucēju vidū pārsvarā visi ir vadošie sportisti, jo vidus slānis uz šo posmu nebrauc, jo šis daudziem ir tālākais posms kalendārā.
Kā Tev patīk Mūsas trase?
Trase patīk. Bauskas trase paliek cietāka, klonaināka, un man tāds segums patīk. Par cik braucu ar atmosfērisko dzinēju, tad šāds segums man ir pateicīgs.
.jpg)
Foto: No privātā arhīva
Cik jaudīgs ir tavs bagijs?
Četru cilindru 3,2 litru atmosfēriskais dzinējs, 695 kg, 420 Zs un 420 Nm. Laba raķete (smejas).
Kāds tavs mērķis mājas posmā?
Atbilde ir ļoti vienkārša – visi ir jāuzvar! Vienalga, cik iziet uz starta – 30, 40 vai 50, viņi visi ir jāuzvar! Agrāk pētīju, kurš brauks, kurš nebrauks, bet tagad jau dzīvoju ar domu, ka – jāiziet uz starta un jāuzvar. Lai cīnītos par augstākajiem rezultātiem, katrs savs brauciens ir jāuzvar. Jā, tas nav viegli izdarāms, bet pie tā ir jāstrādā. Uzvar tas, kurš vismazāk kļūdās. Ja padodas labs starts, tad jau viss būs kārtībā. Līdz šim starti gāja labi, bet tagad puiši ir pielikuši, un tad arī man kaut kas ir jādara lietas labā. Kaut ko esam pamainījuši, tāpēc sacensībās redzēsim, kā sanāks.
Atbilde ir ļoti vienkārša – visi ir jāuzvar! Vienalga, cik iziet uz starta – 30, 40 vai 50, viņi visi ir jāuzvar! Agrāk pētīju, kurš brauks, kurš nebrauks, bet tagad jau dzīvoju ar domu, ka – jāiziet uz starta un jāuzvar. Lai cīnītos par augstākajiem rezultātiem, katrs savs brauciens ir jāuzvar. Jā, tas nav viegli izdarāms, bet pie tā ir jāstrādā. Uzvar tas, kurš vismazāk kļūdās. Ja padodas labs starts, tad jau viss būs kārtībā. Līdz šim starti gāja labi, bet tagad puiši ir pielikuši, un tad arī man kaut kas ir jādara lietas labā. Kaut ko esam pamainījuši, tāpēc sacensībās redzēsim, kā sanāks.
Kāds ir sezonas plāns?
Šogad ir ļoti labs kalendārs, daudz tuvās sacīkstes. Pēc Mūsas sekos Ungārija, Vācija, Čehija un augustā vēl viens posms Čehijā. Līdz Čehijas posmam doma ir nobraukt un tad domās tālāk. Šogad ir tā, ka kalendārā ir desmit posmi, kur pēc pirmajiem pieciem posmiem vienu sliktāko met nost. Sezonas pēdējie četri posmi notiks Itālijā, Francijā, Spānijā un Portugālē. Par tiem posmiem domās, skatoties pēc rezultātiem.
Cik sezonas tu jau startē SuperBuggy klasē?
No 2014.gada. 2014.gada sezonā īrēju bagiju. 2015.gadā iegādājos savu mašīnu, bet 2016.gadā jau biju otrais Eiropā. Četras reizes esmu bijis vicečempions, 2019.gadā biju trešais, bet 2020.gadā, kad bija Covids, tad kļuvu par Čehijas čempionu, kur tobrīd arī brauca vairums līderu. Stabilitāte ir laba lieta, bet vēl ir kur tiekties. Sezonas pirmajā posmā uz starta ierados pēc diezgan garas pauzes, bet laika kontrolē uzrādīju otro vietu. Tas nozīmē, ka viss ir kārtībā. Taču, iespējams, tas viens solītis līdz tai augstākai vietai varētu būt izskaidrojams ar to, ka paralēli man brauca puikas. Gribas palīdzēt viņiem, tad tu ej skatīties, palīdzi un tā tu sevi izsit no ritma. Pagājušajā gadā, kad braucu brīvā režīmā, tad no desmit sacīkstēm piedalījos četrās, kur trijās uzvarēju un vienu reiz paliku trešais. Abi puikas man bija mehāniķi, un man ne par ko nebija jādomā – tikai jāgatavojas braucieniem. Šogad brauks jaunākais, un par mehāniķi mums abiem būs vecākais puika.
.jpg)
Foto: No privātā arhīva
Kādas ir tavas domas par CrossCar klasi. Bauskā uz starta izies 31 braucējs.
CrossCar klase mums tagad ir tas pamata vilcējs, lai parādītos jauni braucēji. Es šobrīd vēl braucu tikai tāpēc, lai ieintriģētu vēl kādu braukt Eiropā. Tieši šī iemesla dēļ mēs EJK motorsport arī Valmierā sākām paši ražot bagijus, kroskartus, kur mums ir reāla rūpnīca, visas iekārtas, ražošana. Nevis divu automašīnu ražošana, bet runa iet jau par daudz. Gribas, lai jaunajiem braucējiem ir iespēja startēt ar labu tehniku Eiropā, kur pēc pāris gadiem viņi, ja būs tāda iespēja, varēs pārkāpt uz Buggy 1600 vai Super Buggy. Ja neko uz vietas neražosim, tad nekas nenotiks. Šobrīd esam pārdevuši jau vairākus bagijus. Vairāki klienti zina mani, tāpēc bija pat tādi, kas nopirka auto pat neatbraucot tos paskatīties. Tik teica, lai sūtam prom.
Lai Jums veicas!
Paldies!