profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

6h izturības sacensībās uzvara Aldim Vilcānam un Zigmundam Zuševicam

Go4speed 13.10.2011 - 08:43 6h izturības sacensībās uzvara Aldim Vilcānam un Zigmundam Zuševicam
Foto: Iveta Kaminska (AutoEuro)

Nedēļas nogalē Jelgavas rajonā, karjeru „Akmenscūciņas" un „DSG  karjeri" teritorijā notika Latvijā pirmās izturības sacīkstes pilnpiedziņas automašīnām. Sacensībās uzvaras laurus plūca Aldis Vilcāns un Zigmunds Zuševics.

Sacensību organizatoru pārstāve Iveta Kaminska portālu „Go4speed" informēja, ka šajās sacensībās varēja piedalīties jebkura veida un piedziņas tipa transportlīdzeklis, kuram ir iemontēts drošības karkass. Uz starta stājās 10 rallija reida un 2 VAZ open klases spēkrati.

Sīva cīņa par vietām izvērtās jau treniņbraucienos, jo pēc tiem noteica starta pozīciju sacensībās. Tāpat neiztika bez starpgadījumiem, „pārgriežot" motoru, no tālākās cīņas, pat nestartējot, nācās atteikties 108. ekipāžai - Andris Ozols, Ivars, Juris un Andris Kuļikovski, kuri brauca ar skatītāju favorīta auto VAZ ŅIVA.

Pašas sacensības sākās ļoti dinamiski un ar spraigām cīņām. Sacensību gaitu gan mainīja trases segums, jo dalībnieku temps kļuva rāmāks un asuma viļņus uzsita brīžos, kad vajadzēja kādu saķert un apdzīt.

Pēc pāris stundām pirmajā un otrajā vietā bija izvirzījušās abas Igora Skoka komandas - līdera pozīciju ieņēma komanda Igors Skoks, Arvis un Agris Piķis, kas brauca ar automašīnu „OSCar O3", bet otrajā Igors un Rūdolfs Skoks, Arvis Piķis, kuri startēja ar „Mitsubishi Pajero". Trešajā vietā turējās otrs „OSCars", kuru pilotēja Andris Feldmanis un Toms Brants. Kad trasē bija pavadītas gandrīz trīs stundas, Toms Brants nespēja pēkšņi vairs novaldīt "dzelteno tuksnesi baudījušo lauvu" un vienā no tramplīniem, pārmetot kūleni, noripot pa krauju, un veiksmīgi piezemējās uz riteņiem. Ne mirkli nevilcinoties, viņš bija gatavs turpināt cīņu, taču nespējot orientēties, pilots kļūdījās, uzbrauca uz mototrases tiltiņa, kas neizturēja auto svaru un „OSCars" iegāzās grāvī.

Otri lielākie neveiksminieki bija  Raivja Zeltiņa un Daiņa Zeltiņa ekipāža, kuriem jau sacensību sākumā izlūza aizmugurējais ritenis, bet nepilnu stundu līdz finišam, atsakot bremzēm vienā no līkumiem, auto aizbrauca taisni un pazuda dziļā grāvī. Ar divām evakuācijas mašīnām to izdevās izvilkt tikai pēc 30 minūtēm.

Sacensību vidusdaļā ventspilnieku „OSCaru" (I. Skoks/A.Piķis/A.Piķis) piemeklēja ķibele - saplīsa reduktors. Remontam nācās atvēlēt vairāk kā stundu un finišā tikai dažas minūtes pietrūka, lai viņi kāptu uz goda pjedestāla.

Par sacensību uzvarētāju kļuva ekipāža, kuras sastāvā bija daudz pieredzējušais un godalgoto vietu ieguvējs rallija reida sacensībās Aldis Vilcāns ar Zigmundu Zuševicu („Mitsubishi Pajero EVO"). Sīva bija konkurence, neiztika bez mazām ķibelēm, bet izvēloties pareizu taktiku un tempu, viņi bija labākie un izcīna pirmo vietu 6H sacensībās. Otrajā vietā ierindojās ventspilnieki Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis („Mitsubishi Pajero EVO") .

Uz pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Ainārs Šusts/Andrejs Radzēvičs/Jānis Lazdāns/Daniels Baltais („Mitsubishi Pajero"). Šīs komandas trumpis sacensībās pēc viņu pašu vārdiem bija "braukšana pa gaisu"..

Viskvēlākās ovācijas izpelnījās vienīgā sieviete 6 stundu sacensībās - Gita Laugale, kura brauca vienā komandā ar rallistu Uldi Briedi („Mitsubishi Pajero").Vienubrīd šī ekipāža pretendēja pat uz trešo vietu, bet tehnisku problēmu dēļ šoreiz nācās samierināties tikai ar 5. vietu.

VAZ Historic Open klasē līdz pat pēdējam aplim neatslāba cīņa starp labiem draugiem Valdi Vilku un Jāni Pelsi, kuri katrs bija izveidojuši komandas ar saviem dēliem. Trase priekš žigulīšiem bija pasmaga un, kā pēc sacensībām smējās Jānis Pelsis "šie žigulīši nu ir pelnījuši būt par pieminekļiem, visu aplūkošanai".

Neskatoties uz to, ka servisa zonā Valda Vilka žigulītis pabija ievērojami bieži, viņa komanda Valdis Vilks, Jānis Vilks un Didzis Kalnietis kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Pēc sacīkstes Valdis atzina, ka sen neesot finišējis dzirdot tik skaļas ovācijas. Otrajā vietā Jānis Pelsis, Mareks Pelsis un Indars Pelsis.

Paldies visiem, kas palīdzēja šo sacensību veidošanā un arī visiem informatīvajiem atbalstītājiem.  Lielākie atbalstītāji: "Aureus Kapitāls", "DSG Karjeri", "Latvijas autoceļu uzturētājs", SIA "Geka", DUS Sumata, Putoline, Kroon Oil, Dino&Co, 77. lubricants, žurnāls "AutoEuro", Liepājas tipogrāfija, informatīvie atbalstītāji: Autoziņas FM, Kurzemes Radio, www.4rati.lv.

Pēc finiša vēl ilgi nerimās sportistu emocijas un tika izteikta doma, ka šādas sacensības turpmāk ir jārīko kā seriāls, vismaz divas reizes gadā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png