profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
www.iclatvija.lv iekartas.intercars.eu
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Māris Neikšāns uzbūvē Baltijā pirmo Peugeot 208 R2 automašīnu (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 11.06.2014 - 00:50 Māris Neikšāns uzbūvē Baltijā pirmo Peugeot 208 R2 automašīnu (FOTO)
Komandas jaunais Peugeot 208 R2. Foto: Neiksans Rally Sport

Jau pirms kāda laika Māris Neikšāns šo rindu autoram atklāja, ka komandai drīz būs par vienu jaunu auto vairāk. Kad šis auto bija gatavs, portāls Go4speed devās ciemos pie Māra un Neiksans Rally Sport, lai iepazītu šo mašīnu tuvāk.

Ierodoties ciemos un, ieejot komandas darbnīcā, uzreiz acīs krita kārtība, kāda valdīja gan vietā, kur stāv rezerves daļas, riepas, gan arī pašā servisā, kur tiek veikti remontdarbi. Jau ar pāris minūtēm uzreiz radās omulības sajūta, kas brīžiem lika domāt, ka šeit jau ir būts. Arī Māra kabinets un tur esošās trofejas atgādināja, ka šeit saimnieko kārtīgs un panākumiem bagāts autosportists.

Pēc ekskursijas pa servisu mūsu saruna varēja sākties.

Māri, kā Jūsu Neiksans Rally Sport komanda nonāca pie secinājuma, ka komandai vajag jaunu R2 klases automašīnu?
Ņemot vērā, ka mūsu komandā visas ir N4 automašīnas, gribējās kaut ko jaunu. Skaidrs, ka N grupai uz šo brīdi nav lielas nākotnes, tāpēc bija jādomā par tādu automašīnu, kas attīstās. Uz šo brīdi pieejamākā ir R2 klase.


Foto: Neiksans Rally Sport

Cik zināms, tad šobrīd Baltijā dominē Ford Fiesta R2. Kāpēc nolēmi iet citu ceļu un iegādāties Peugeot 208 R2, kas līdz šim vēl Baltijā nav apgūts un daudziem ir svešs?
Bija sākumā doma par Ford, ​jo ir pieejama informācija par uzbūvi un regulējumiem, taču tad radās sportiskā interese pamēģināt kaut ko savādāku, jaunu, labāku.

Manuprāt, tas ir risks ņemt kaut ko tādu, kas vēl līdz šim nevienam pie mums Latvijā un Baltijā nav bijis.

Risks neliels, taču ir jāiegulda liels darbs, lai visu izzinātu,​ bet biju pārliecināts, ka ar visu tiksim skaidrībā.​ ​Tāpēc ​jau dzīve dēļ šādām situācijām ir interesanta (smejas). Šobrīd man ir nedaudz zudusi ​sportiskā ​ interese par N grupas automašīnām, kur viss ir zināms no A – Z. Šeit ir pavisam kas jauns, kas jāapgūst un jāizzina, un tas papildus dod ļoti lielu interesi.

Un tad, apsverot visus par un pret, Tu pasūtīji Peugeot 208 R2.
Jā, visu rūpīgi un kārtīgi izanalizēju, pārbaudīju visu tehnisko informāciju. Tad, saliekot kopā visus plusus un mīnusus, nolēmām pasūtīt tieši šo auto. Skaidrs, ka tas ir dārgāks par Fiesta R2, taču tehniski ​šobrīd​ tas ir labāk​ais​ no visām R2 mašīnām. Gribējās, ja reiz kaut ko darīt, tad kārtīgi.


Komandas jaunais Peugeot 208 R2. Foto: Neiksans Rally Sport

Saki, ka dārgāka par Ford Fiesta R2. Par kādām smmām ir apmēram runa?
Par kādiem 10 000 eiro šis Peugeot būs dārgāks par Fiesta R2.

Cik šāds Peugeot 208 R2 maksā rūpnīcā?
Rūpnīcā salikta un pilnībā sakomplektēta mašīnas cena ir 58 000 eiro.

Vai ir zināms, cik šis Peugeot ir jaudīgāks par Fiesta R2?
Peugeot 208 R2 ir par apmēram 10 – 15 Zs vairāk nekā Fiesta R2. Arī ​daudzi tehniskie risinājumi ir labāki nekā Fiestai. Ja tā salīdzina, tad Fiesta tomēr ir tuvāk N grupas automašīnai, bet šī Peugeot vairāk līdzinās R5.


Foto: Neiksans Rally Sport

Kāpēc Peugeot 208 R2 vietā neņēmāt R3 mašīnu, ar kuru tagad jaunieši brauc WRC Junioru čempionātā?
Es uzskatu, ka ar R3 mašīnu braukt pa grants rallijiem Baltijā vai Krievijā nav pareizākais risinājums. ​R3 izmaksas ir salīdzinoši lielas un ​​tās jaudu​ ​uz vienas ass un grants seguma ​nevar efektīvi izmantot​. Jā, pa asfaltu R3 ir savā elementā, ​tā​ ir pat ātrāka nekā N grupa, bet ne uz grants.

Kā Jums to mašīnu piegādāja? Pa detaļām vai jau pilnīgi gatavu?
Mums atnāca mašīnas virsbūve ar drošības karkasu, kā arī vesela kaudze ar detaļām, kuras pašiem bija jāsaliek.

Un tavas komandas mehāniķi to spēja izdarīt?
Jā, mūsu komandas mehāniķi līdz šim bija ​uzbūvējuši​ vairākas automašīnas, tāpēc zināšanas viņiem ir pietiekami lielas, lai saliktu arī šādu auto. Es ar šiem mehāniķiem kopā strādāju ilg​āku laiku​. V​iņi ir apguvuši visu ļoti augstā līmenī, tāpēc šādas mašīnas salikšana nesagādāja nekādas problēmas.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Cik ilgā laikā šis auto tika salikts kopā?
Nedēļa aizgāja krāsošanai, bet pēc tam, intensīvi strādājot, divās nedēļās auto tika salikts tā, lai ar to jau var braukt ​un testēt​.

Viss salikšanas kopā process aizritēja bez aizķeršanās?
Kad sākām likt kopā ​mašīnu​, sapratām, ka ​no Peugeot-Sport rūpnīcas​ mums nav atsūtī​tas​ visas detaļas. Sākumā to nezinājām un paši vairākas reizes pārmeklējām visas pieejamās mantas. Vēlāk sāku taisīt sarakstu ar lietām, kas mums nav atnākušas. ​Sarakstu ​aizsūtīju uz rūpnīcu​ uz ko saņēm​u​ atbildi, ka, jā, to viņi nav atsūtījuši un to mēs saņemsim vēlāk (smejas). Līdz ar to likšanas procesa beigās ir neliela aizķeršanās, jo vēl neesam saņēmuši pēdējās detaļas.

Noteikti daudzus interese, kurš ar šo mašīnu brauks un vai šis auto būs redzams kādās Latvijas rallija sacensībās?
Pirmais mums ir pieteicies pagājušā gada Krievijas rallija čempions priekšpiedziņas klasē Jevgēņijs Suhovenko, kurš ar šo auto brauks Krievijas rallijā Baltās naktis. Tālākie plāni ir neskaidri, bet tā mašīna būs mums priekš īres un jebkurš gribētājs varēs to izīrēt.


Māris ar vienu no mehāniķiem. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Vai varam teikt, ka tava komanda, iegādājoties šādu auto, spērusi soli uz priekšu, lai apmācītu jaunos braucējus?
Jā, tieši tā. Ar šo auto šobrīd mēs vairāk skatāmies uz jaunajiem braucējiem, kuriem labprāt piedāvātu izbraukt ar šādu auto. Bieži vien jaunajiem sportistiem N grupas jaudīgās turbo​ mašīnas ir par ātru, tāpēc pareiz​āks​ ceļš sākt autosporta karjeru būtu​ ​​ caur priekšpiedziņas mašīnām. Līdz ar to šo auto iegādājāmies divu iemeslu pēc – lai būtu kaut kas jauns un lai būtu ko piedāvāt jauniešiem.

Ko Māris Neikšāns vēl grib sasniegt autosportā?

Man ir tāda ​doma, ka ar š​ādas​ mašīnas palīdzību gribu pavirzīt kādu jauno braucēju tālāk un dot viņam savas zināšanas. Domāju, ka katram braucējam, kurš ir startējis pietiekami nopietnā līmeni, ir sapnītis aiz sevis atstāt kādu ​jaunu,​ talantīgu​ braucēju, kurš var cīnīties par augstiem rezultātiem. Protams, mēs nevaram nosponsorēt pilnīgi visu sezonu, bet, ja kādam ir liela interese, nopietns mērķis un līdzfinansējums, es esmu gatavs strādāt, dot savas uzkrātās zināšanas, lai kopā sasniegtu augstākos mērķus.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Pats nedomā kādu ralliju ar šo auto nobraukt?
Nē, nav tāda doma (smejas). Bet testus gan braukšu, lai noregulētu to un saprastu šī auto iespējas.

Vai jau šobrīd par šo auto interesi izrāda arī kādi citi braucēji?
Jā, interese ir, taču pagaidām neko vairāk nevaru teikt.

Plašāku galeriju no automašīnas būvniecības procesa un no komandas darbnīcas portāls Go4speed piedāvās nedaudz vēlāk.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png