profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
www.iclatvija.lv iekartas.intercars.eu
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

BMW jaunais sacīkšu nezvērs - M4 DTM ar 480 zirgspēkiem (FOTO)

Artūrs Virbulis 04.03.2014 - 00:27 BMW jaunais sacīkšu nezvērs - M4 DTM ar 480 zirgspēkiem (FOTO)
Foto: BMW

Tuvojoties DTM sezonai, BMW prezentējuši savu jauno sacīkšu spēkratu - BMW M4 DTM. Piedāvājam Jums iepazīties ar šī fascinējošā, 480 zirgspēkus attīstošā sacīkšu auto būvniecības gaitu un tehniskajiem risinājumiem.

Darbs pie M3 DTM aizstājēja aizsākās vēl pirms 2013. gada sezonas, jo 22. aprīlī - 13 dienas pirms pagājušās sezonas atklāšanas - BMW laboratorijā noritēja pirmā M4 DTM modeļa vēja tuneļa tests. Kamēr darbi pie aerodinamikas turpinājās, tikmēr no vasaras bavāriešu sacīkšu nodaļas eksperti ķērās pie balstiekārtas izveides.


Foto: BMW

Pagājušā gada decembrī visas jaunās komponentes pirmo reizi nonāca trasē, tolaik vēl zem vecās M3 virsbūves. Vēl pirms gadu mijas pēdējās šasijas detaļas tika nodotas ražošanā, līdz ar to janvārī un februārī BMW komandas (red.piez. DTM seriālā zem BMW zīmes startē 4 vienības) jau varēja likt kopā savus jaunos spēkratus. Precīzi 300 dienas pēc pirmā vēja tuneļa testa, 2014. gada 11. februārī, Monteblanko trasē Spānijā tika veikts BMW M4 DTM debijas brauciens.


BMW M4 DTM un BMW M4 ielas versija. Foto: BMW

Aerodinamika
Autošosejas augstākajās klasēs aerodinamika ir viens no svarīgākajiem, ja ne pats svarīgākais faktors. Tādēļ arī jaunā M4 DTM izstrāde sākās tieši vēja tunelī, lielu uzmanību pievēršot gaisa plūsmai. Galvenais inženieru uzdevums ir samazināt gaisa pretestību, tādēļ priekšējā bufera sānos izvietoti oglekļa šķiedras elementi. Inženieri īpaši piestrādājuši pie tā, lai no priekšas pienākošo gaisu novadītu gar priekšējiem riteņiem, samazinot gaisa turbulences ap riteņu arkām. Citādāks arī auto sliekšņi dizains, tāpat gaisa plūsmas uzlabošanai ievērojami kantaināka kļuvusi spēkrata aizmugure.


Foto: BMW

Virbūve
Vizuāli, protams, sacīkšu versija ir līdzīga standarta BMW M4, tomēr DTM spēkrata pamatā ir oglekļa šķiedras monokoks. Tajā iestrādāti degvielas tvertne, drošības karkass un oglekļa šķiedras drošības elementi, kam dots uzdevums avārijas laikā aizsargāt pilotu. Interesanti, ka šis monokoks DTM ir standartizēts, t.i. visi trīs ražotāji - Audi, BMW un Mercedes - izmanto vienotu elementu. Izmantojot oglekļa šķiedru un alumīniju, M4 sacīkšu versija, ieskaitot braucēju, sver 1110 kilogramus. Salīdzinājumam - standarta BMW M4 sver teju pusotru tonnu.


DTM vienotais monokoks. Foto: Audi

Dzinējs
Jaunajā modelī tiek izmantots tas pats BMW P66 dzinējs, kas tika izmantots arī M3 DTM priekštecī. 4,0 litru V8 agregāts attīsta aptuveni 480 zirgspēkus un 500 Nm. Teorētiski būtu iespējama arī lielāka jauda, tomēr DTM reglaments paredz ierobežotu gaisa ieplūdi. P66 dzinējs tiek salikts kopā no 800 dažādām komponentēm un kopā sastāv no 3900 atsevišķām detaļām. No vietas līdz 100 km/h M4 DTM paātrinās ~3 sekundēs. Tomēr auto sirdij jābūt ne vien jaudīgai, bet arī izturīgai, jo uz visiem astoņiem BMW spēkratiem sezonas laikā pienākas vien desmit dzinēji.


Foto: BMW

Bez monokoka visiem DTM spēkratiem vienādi ir arī tādas būtiskas auto sastāvdaļas kā pārnesumkārba, sajūgs, amortizatori un aizmugurējais antispārns. Tas tādēļ, lai samazinātu auto izstrādes izmaksas un seriālu darītu pievilcīgu jauniem auto ražotājiem.


Foto: BMW

BMW M4 DTM tehniskie dati:
Šasija: oglekļa šķiedras monokoks ar integrētu degvielas tvertni, drošības karkasu un oglekļa šķiedras drošības elementi priekšā, aizmugurē un sānos
Garums/Platums /Augstums: 4.775 mm/1.950 mm/aptuveni 1.200 mm
Degvielas tvertnes tilpums: 120 litri

Dzinējs: atmosfērisks 90° V8 benzīna dzinējs, 4 vārsti uz cilindru
Tilpums: 4.000 cm3
Jauda: aptuveni 480 Zs
Maksimālais griezes moments: aptuveni 500 Nm

Pārnesumkārba: sekvenciāla sešu pakāpju sporta pārnesumkārba ar pneimatiskām pārslēgšanās lāpstiņām pie stūres
Sajūgs: četru disku oglekļa šķiedras sajūgs
Diferenciālis: regulējams diferenciālis ar bloķējošo elementu

Bremzes: hidrauliska bremžu sistēma; viengabala vieglmetāla bremžu suporti; iekšēji ventilējami oglekļa šķiedras bremžu diski; pilots var iestatīt bremzēšanas spēka sadalījumu starp asīm

Diski: 18 collu kaltie alumīnija diski, 18"x12" priekšā, 18"x13" aizmugurē
Riepas:
Hankook slika tipa riepas, 300-680-18 priekšā, 320-710-18 aizmugurē
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png