profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bergmanis: Tik tuvu absolūtai uzvarai rallijā mēs vēl neesam bijuši nekad

Mārtiņš Jankovskis 07.05.2015 - 07:28 Bergmanis: Tik tuvu absolūtai uzvarai rallijā mēs vēl neesam bijuši nekad
Edijs Bergmanis. Foto: Fotodarius.lt

Aizvadīts pirmais šīs sezonas vasaras rallijs, kas notika Sieksātes pusē. Jau pirms rallija starta bija nojaušams, ka mūs sagaida sīvas cīņas, jo visās klasēs uz starta stājās spēcīgi braucēji ar jaudīgiem auto. Un sportisti skatītājiem nelika vilties, jo trasē bija vērojamas sīvas un neprognozējamas cīņas jau ar pirmajiem metriem. Un, kas pats labākais, tad savā starpā necīnījās tikai divas vai trīs ekipāžas, bet gan vairākas ekipāžas.

Ja aplūkojam kopvērtējumu, tad par absolūtajiem uzvarētājiem tika kronēti Elviss Hermanis / Māris Neikšāns, kuri Ediju Bergmani / Edgaru Grīnu apsteidza tikai par 0,04 sekundēm. Trešajā vietā finišēja Guntis Lielkājis / Vilnis Miķelsons, kuri pēc nobrauktiem 52 kilometriem zaudēja tikai 4,7 sekundes. Jāsaka, ka kopvērtējumā šajā posmā piecas labākās ekipāžas iebrauca 8,8 sekunžu robežās! Arī 2WD Open klasē starp Andi Neikšānu un Jāni Vorobjovu bija vērojama sīva cīņa, kur ātrākos laikus pārmaiņus uzrādīja gan viens, gan otrs.

Arī braucēji pēc sacīkstēm portālam Go4speed atzina, ka prieks, ka ir vērojamas šādas cīņas.


Elviss Hermanis / Māris Neikšāns. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Apskatoties laika ziņas, jau diena iesākās labi, jo nesolīja lietu. Man šāds segums, kad nav putekļi un dubļi, ļoti patīk un padodas," stāsta rallija uzvarētājs Elviss Hermanis. ''Šajā rallijā braucu kopā ar Māri Neikšānu. Mums bija savi plāni un  uzstādījumi. Viņš mani nedaudz pakoriģēja, kur guvām dažas jaunas prasmes. Lai arī pašam likās, ka temps ir krities, beigās izrādās, ka varēja nobraukt stabili un ātri. Arī pirms pēdējā posma, kad redzējām, ka varam cīnīties ar Bergmani, mēs turpinājām braukt savā tempā, kas šoreiz attaisnojās. Māris teica, ka ar braukšanu man viss ir kārtībā, tik jāpiestrādā pie līkuma izejām, bremzēšanas, ātruma slāpētājiem. Viņš liek braukt plūdenāk, laicīgāk bremzēt un ar pareizākām izejām. Varbūt man tas īsti nepatīk, jo man patīk braukt uz skatītājiem un plašāk, taču rezultāts liecina, ka šīs izmaiņas strādā. Turpmāk centīšos visu likt kopā (smaida)."


Edijs Bergmanis / Edgars Grīns. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Ļoti tuvu savai pirmajai uzvarai rallija sacensībās bija Edijs Bergmanis, taču šoreiz nedaudz pietrūka. ''Jā, tik tuvu absolūtai rallija uzvarai mēs vēl neesam bijuši nekad,'' smejoties iesāk Edijs Bergmanis. ''Prieks, ka spējām būt ātri un aizmukt no tiem ātrajiem BMW. Taču kopumā viss ir kārtībā. Prieks, ka jau ar pirmo posmu spējam braukt ātri, kamēr citi sākumā tikai ieskrienas. Kopumā izdevās vairākos posmos uzrādīt ātrāko laiku, taču sanāca aizķert vienu roteri, par ko saņēmām piecu sekunžu sodu. Vai pēdējā posmā gājām uz pilnu banku? Ņemot vērā, ka Elvis necīnās rallijsprinta čempionātā, tad mēs ļoti neriskējām, jo galvenais bija finišēt, taču, protams, braucām ātri, bet saudzīgi. Protams, ļoti gribējās uzvarēt, taču šoreiz punkti absolūtajā kopvērtējumā bija primārie. Ja runājam par Snēpeles posmu, tad tas bija interesants, taču lielajos tramplīnos abas reizes piebremzējām. Varbūt, ja vienu reizi mazāk piebremzētu, tad mēs uzvarētu (smejas). Liels prieks, ka katru gadu šajā rallijā ļoti daudzas ekipāžas uzrāda līdzīgus laikus un demonstrē lielisku cīņu,'' nobeidz Bergmanis, kurš Talsu rallijā brauks par "0" ekipāžu.


Guntis Lielkājis / Vilnis Miķelsons. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Trešo vietu izcīnīja Guntis Lielkājis, kuram šis bija otrais grants rallijs ar pilnpiedziņas mašīnu (pirmais dienu iepriekš tika aizvadīts Baltkrievijā). ''Otrais grants rallijs un pjedestāls – foršas sajūtas. Man jau ļoti patīk braukt ar pilnpiedziņu pa granti, jo baigo kaifu var noķert. Protams, vēl daudz darba, it sevišķi pie stenogrammas. Ar ātrumu esam apraduši un bailes neizjūtam. Arī ar auto esam apraduši. Sākumā bija bailes un neziņa, kā būs pie 180 km/h braukt līkumus, bet izrādās, ka nav tik traki. Snēpele ļoti patika, jo tur bija daudz un dažādu elementu, tāpēc braucu ar lielu baudu. Protams, jāsaka lielu paldies Jānim Vorobjovam, kurš iemācīja veidot stenogrammu pilnpiedziņai un kurš palīdz ar vērtīgiem padomiem. Šobrīd plānā ir braukt visus posmus Latvijā, bet noteikti kaut kādus labus rallijus nobrauksim arī Igaunijā vai Lietuvā. Vadīsimies pēc tā brīža situācijas un domāsim, kur braukt. Protams, cenšamies savus startus saskaņot ar Tomu, lai arī viņam izdodas krāt pieredzi.''


Andis Neikšāns/Aivis Aizsilnieks. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

2WD Open klasē pirmā vieta šoreiz Andim Neikšānam, kuram izdevās apsteigt Vorobjovu. Jāatzīmē, ka Jānim bija gan nelielas tehniskas problēmas, gan arī sods par rotera aizķeršanu. ''Šoreiz labi braucās. Jā, Jānim bija kaut kādas tehniskas problēmas, taču esam apmierināti ar savu tempu. Izbaudījām šo ralliju. Ar katru reizi ar šo BMW braucu drošāk un ātrāk. Domāju, ka ar katru nākamo posmu rezultātam ir jābūt labākam. Ceļi bija labi, taču otrajā reizē Snēpeles posms bija pamīksts, kas sagādāja nelielas problēmas. Taču šādos ceļos var konkurēt ar Mitsubishi un citām pilnpiedziņas mašīnām, taču, ja sākas tādi līkumaināki dopi, tad ir pagrūti.''

Jautāts par šī brīža BMW jaudu, Andis turpina. "Mūsu BMW ir 320 Zs, ar kuriem vēl ir jāaprod. Piemēram, igaunim Vaskam ir 390 Zs. Šobrīd vēl jāiemācās braukt ar šiem 320 Zs un tad varēs domāt par jaudas palielināšanu,'' smejoties nobeidz Andis, kurš piebilda, ka nākamais starts viņam varētu būt uz rudens pusi.


Jānis Krickis / Rolands Laizāns. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Ļoti lielisku ātrumu demonstrēja Jānis Krickis, kurš ar savu VW Golf izcīnīja ceturto vietu 2WD Open klasē, aiz sevis atstājot daudzus spēcīgus braucējus. Lai arī šo rindu autors šajā rallijā Jānim redzēja divus samērā bīstamus momentus, pats sportists saka, ka rallijs esot aizritējis mierīgi. ''Manuprāt nebija neviena tāda bīstama momenta. Braucām tik ātri, cik varējām, taču ir kur vēl pielikt. Paldies mehāniķiem, kuri lieliski sagatavoja šo mašīnu. Prieks, ka pēc ilgāka laika bez tehniskām problēmām izdevās sasniegt finišu ar Golf.''

Rallija rezultāti:
1. Elviss Hermanis/Māris Neikšāns
Mitsubishi Lancer evo 8  
24:51.04
2. Edijs Bergmanis/Edgars Grīns
Mitsubishi EVO IX +0.04
3. Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons
Mitsubishi EVO IX +4.7
4. Andis Neikšāns/Aivis Aizsilnieks
BMW M3 +7.11
5. Rolands Jaunzems/Aleksandrs Innuss 
Mitsubishi Lancer EVO8
+8.82
6. Jānis Berķis/Edgars Čeporjus
Mitsubishi EVO IX +15.55
7. Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks
BMW M3 +20.74
8. Gatis Vecvagars/Artūrs Žeibe
Mitsubishi EVO IX +31.37
9. Ronalds Baldiņš/Ingars Sakne
Mitsubishi EVO X +54.42
10. 
Renārs Francis/Gunars Francis
BMW 325
+56.27



Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png