profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ar piedzīvojumiem Staņēviča/Hmieļevska ekipāžai sācies Leģendu rallijs Beļģijā

Mārtiņš Jankovskis 02.02.2019 - 23:55 Ar piedzīvojumiem Staņēviča/Hmieļevska ekipāžai sācies Leģendu rallijs Beļģijā
Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Šajās dienās Beļģijā Bastoņā norisinās Leģendu rallijs, kurā uz starta izgāja vairāk nekā 300 dalībnieku. Šo braucēju vidū startē arī bijušais WRC pilots Miko Hirvonens (3.v. pēc pirmās dienas) un Tjerī Noivils (18.vieta). Starp dalībniekiem arī viena latviešu ekipāža - Agris Staņēvičs/Uldis Hmieļevskis, kuru rīcībā ir vecais labais žigulītis, kas daudziem faniem izraisa lielu interesi.


Miko Hirvonens

Lai noskaidrotu, kas šis ir par ralliju un kas sportistus sagaida šajās sacensībās, portāls Go4speed pēc sacensību pirmās dienas aprunājās ar Uldi Hmieļevski.


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

''Šajā rallijā ir gan leģendu klase, gan klasiskā ieskaite. Leģendu rallijā dalībniekiem tiek uzlikts mērķis sasniegt vidējo ātrumu, ko nav viegli sasniegt, tāpēc jābrauc ļoti ātri. Mēs startējam klasikas ieskaitē (kopā 170 dalībnieki) jeb vēsturisko automašīnu regularitātes rallijā, kur ir uzlikti vidējie ātrumi, kuri mums pēc iespējas precīzāk ir jāsasniedz. Jāsaka, ka organizatori ir izvēlējušies tādus ceļus, kur šo vidējo ātrumu ir diezgan grūti noturēt un vietām, pat neiespējami, jo ceļi ir ļoti līkumaini. Arī laikapstākļi ir ļoti viltīgi – ap 0 grādiem, vietām ir sniega putra, dubļi. Ir arī grants posmi, kur organizatoriem dienas beigās dažus posmus nācās īsināt un mainīt vidējos ātrumus,'' stāsta Uldis Hmieļevskis.


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

''Mums bija noteikts vidējais ātrums 60 km/h, kur braucām pa šauriem un līkumainiem ceļiem. Jāsaka, ka tas nav viegli izdarāms, jo ir jābrauc bez stenogrammas. Mums ir leģenda, kuru ieraugam tikai no rīta.''


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

''Sestdien veicām 12 ātrumposmus (200 kilometri), bet kopējā distance ir ap 600 km. Garākais posms būs svētdien - vairāk nekā 40 km. Ja arī šajā posmā orientieri sekos viens otram ik pēc simts metriem, tad būs nopietns pārbaudījums. Turējāmies kopvērtējumā ap Top 25. Ņemot vērā, ka šis ir mūsu pirmais kopīgais rallijs, tad uzskatu, ka rezultāts bija labs, jo Beļģijā šādi ralliji ir ļoti populāri. Diemžēl vienā no posmiem izslīdējām no trases un paretinājām dažus krūmus, kā arī pārsitām aizmugurējo riteni, tāpēc 5 km šajā regularitātē braucām ar mīkstu riteni, kas beigās nozīmēja to, ka zaudējām divas minūtes un 40 sekundes, kas šajā regularitātē rezultātu iespaidoja dramatiski. Taču jāsaka, ka līdz tam mūsu rezultāts izrādīja lielu cieņu citu braucēju vidū. Līdz ar to kopvērtējumā šī iemesla dēļ vairs neesam tuvu Top braucējiem,'' turpina Uldis.


Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Sarunas nobeigumā Uldis atzina, ka jebkuram interesantam ir iespēja izmēģināt līdzīgas sacensības Latvijā. ''Varu piebilst, ka arī Latvijā jebkuram interesantam ir iespēja piedalīties vēsturisko automašīnu regularitātes rallijā, kur viena no iespējām būs Rally Liepāja. Šis pasākums notiks maija beigās, kur dalībniekiem būs jābrauc no Talsiem līdz Liepājai. Teikšu, ka tas ir aizraujošas un drošs pasākums, kur nav jācenšas izspiest maksimālo ātrumu meža ceļos. Šādos rallijos nav bail braukt, bet tajā pašā laika ir vietas, kur ir jāpavingro, lai noturētu vidējo ātrumu. Šādos rallijos stūrmanim ir jāskatās gan leģendā, gan pulkstenī, gan arī jārēķina, lai to visu nodotu pilotam. Iesaku pamēģināt visiem, jo tas ir ļoti interesanti.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png