profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ivars Velme: Katrā līkumā jāsamet 'Audi' - sanāk vairāk stūrēt, taču skatītājiem patīk

Mārtiņš Jankovskis 25.05.2018 - 06:28 Ivars Velme: Katrā līkumā jāsamet 'Audi' - sanāk vairāk stūrēt, taču skatītājiem patīk
Foto: MVFoto

''Rally Talsi'' Historic klasē absolūtajā ieskaitē triumfēja brāļi Ivars un Andris Velmes, kuri sīvā cīņā pārspēja Gata Panava un Aināra Kalniņa ekipāžu, kura gan vēlāk par tehniskām neatbilstībām tika diskvalificēta. Kā portālam Go4speed pastāstīja Ivars Velme, tad ''Rallijs bija interesants, kas mums aizritēja bez nekādām problēmām. Protams, ka, braucot pa priekšu, cīnījāmies ar slīdamību, toties mums nebija putekļu. Braukšana uzreiz jau ar pirmo posmu gāja no rokas,” saka Ivars Velme.

''Konkurence bija sīva. Bija interesanta cīņa ar Gati Panavu, lai arī pirms starta domāju, ka zaudēšu viņam, jo Gatim automašīna ir spēcīgāka. Taču prieks, ka izdevās ar viņu braukt vienā līmenī un beigās pārspēt.''


Foto: R.A. Rally Photos

Pilsētas posmā Velmes trāpīja pa akmeni. Kā atzina Ivars, tad tajā brīdī viņam likās, ka viss būs beidzies. ''Pilsētā vienā no līkumiem uzlaidām nedaudz par platu, kur ritenis trāpīja pa apmali. Par laimi, neko nesalauzām, taču vienā brīdī likās, ka rallijs būs beidzies.''

Jautāts par plato braukšanas stilu, Velme smejot saka, ka ''Ar ''Audi'' nevar braukt kā ar ''Evolution''. Katrā līkumā ''Audi'' ir jāsamet, lai izbrauktu līkumu, jo savādāk auto brauks taisni un nekas labs tur nesanāks. Sanāk vairāk grozīt stūri, toties skatītājiem patīk (smejas).''

Sezonas noslēdzošais posms brāļiem Velmēm būs rallijsprints Saldus, kur arī izšķirsies Historic klases čempiontituls, taču, iespējams, ekipāža piedalīsies arī ''Rally Estonia''.


Foto: MVFoto

Trešo vietu izcīnīja Māris Egle/Aldis Egle, kuri pirms izšķirošā posma ir klases līderi. Kā portālam Go4speed atzina Māris, tad viņiem šis bija piedzīvojumiem bagāts rallijs. ''Pēc visiem piedzīvojumiem, kas mums bija, jāsaka, ka gāja labi. Mums uz šo posmu beidzot bija jauna sešpakāpju ātrumkārba, tāpēc braukšana bija patīkamāka un vieglāka. Otrajā posmā pēc neparedzēti augsta lēciena kaut ko salauzām sajūgā, tāpēc ar tādu pusdzīvu sajūgu arī turpinājām braukt līdz beigām. Papildus visam pēdējā Power Stage posmā sapināmies meistarībā un uzmetām vieglu kūleni. Finišā trešā vieta (līdz otrajai vietai pietrūka 2,2 sekundes), ar ko esam apmierināti. Rallijam Talsi gatavojāmies divus mēnešus, tāpēc prieks, ka tas viss vainagojās ar finišu un pjedestālu,'' stāsta Māris Egle, kurš šajā rallijā startēja ar 216 ZS jaudīgo Audi 80.

Pilots piebilda, ka mašīnu, protams, var padarīt vēl ātrāku. ''Mums gandrīz viss, ieskaitot arī piekari, kas ir pats būtiskākais rallijā, ir standarta, tāpēc ir ko vēl darīt un attīstīties, lai būtu ātrāki. Vēl viens būtisks fakts ir tāds, ka mūsu mašīna ir 34 gadus veca, tāpēc ar to ir jāauklējas (smejas)''.

Sarunas nobeigumā Māris piebilda, ka tagad viss izšķirsies Saldus rallijsprintā. Lai arī šobrīd ekipāža ir vadībā, pilots atzīst, ka noturēt šo pārsvaru būs grūti. ''Tagad viss izšķirsies Saldus rallijsprintā. Protams, ka patīkami, ka esam priekšā, taču jāsaprot, ka mums būs grūti nosargāt šo pārsvaru, jo mēs nevaram ar brāļiem Velmēm cīnīties kā līdzīgs ar līdzīgu. Taču mums ir arī jācīnās par otrās vietas nosargāšanu, tāpēc nedrīkstam sastrādāt muļķības Saldū. Jābrauc ar vēsu galvu. Protams, centīsimies neatdot arī pirmo vietu, bet nu mūsu auto nevar salīdzināt ar Ivara mašīnu. Protams, varam būvēt, būvēt un tad pēc ilgāka laika braukt ar spēcīgu automašīnu, bet mēs gan būvējam, gan arī braucam, tāpēc tie darbi auto būvniecībā neiet uz priekšu tik raiti, kā gribētos. Ar katru posmu paliekam nedaudz ātrāki, par ko pašiem ir prieks.''


Foto: R.A. Rally Photos

Pēc 37 gadu pārtraukuma rallijā atgriezās vecmeistars un pieredzes bagātais Agris Staņēvičs, kura stūrmanis bija Kaspars Šimkus. Ekipāža Historic Lada klasē izcīnīja otro vietu. Kā pastāstīja Kaspars Šimkus, tad ''Rallijs mums aizritēja labi un jautri. Pēdējo reizi Agris klasiskajā rallijā brauca pirms 37 gadiem, un tas notika tieši Talsos. Tāpēc viņam tas bija kā tāds jubilejas rallijs. Šis bija pirmais rallijs, kuru viņš veica ar sporta riepām. Pirms pirmā posma starta teicu, lai Agris sākumā pabrauc un izmēģina jaunās riepas, lai saprot, kā tās strādā. Viņš mani paklausīja... uz diviem trīs līkumiem, un tad jau deva virsū kā vecajos labajos laikos – tik krāmē līkumos iekšā (smejas).”

Jautāts, vai iztika bez bīstamiem momentiem, Kaspars atzina, ka bija mazi momentiņi, taču nekas nopietns. Tāpat Kaspars atminējās kādu kuriozu pēdējā posmā. ''Pēdējā posmā startā nolauzām ātrumkloķi, tāpēc palika otrajā pārnesumā. Turpinājām braukt, taču pastāvēja risks, ka motors varētu neizturēt, tāpēc biju spiests izmantot savas kājas, kur iespēru  trešajā pārnesumā, ar kuru arī nobraucām ralliju līdz galam (smejas).''

Nobeigumā Kaspars piebilda, ka, visticamāk, Agri redzēsim vēl kādā rallijā. ''Grūti nebraukt, ja ir mašīna un gribās braukt.''

Brāļi Velmes SS5
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png