profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Andris Šimkus par traģisko avāriju: Daudziem piemīt uzskats, ka ar mani tas nenotiks

Mārtiņš Jankovskis 02.06.2015 - 18:57 Andris Šimkus par traģisko avāriju: Daudziem piemīt uzskats, ka ar mani tas nenotiks
Andris Šimkus. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Andris Šimkus ir cilvēks, kurš nebaidās lietas saukt īstos vārdos. Jā, vienam tas var patikt vairāk, citam mazāk, bet Andris ir taisnīgs un viņam vienmēr ir savs viedoklis. Andris Šimkus, kurš ir pieredzes bagāts autosportists, šobrīd sacensības vēro no malas, kā arī viņš ir LAF novērotājs un atbildīgais par tehnisko darbu LAF.

Ņemot vērā pēdējo ralliju (Talsu un Harju) notikumus, kuros notika daudz avārijas, portāls Go4speed sarunā ar Andri centās noskaidrot, ar ko izskaidrojamas šādas pēdējo laiku avārijas, no kurām pēdējā Harju rallijā bija īpaši traģiska, kas prasīja trīs cilvēku dzīvības.


Andris Šimkus cītīgi uzrauga sava servisa darbu. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Ja mēs runājam par abiem jaunajiem igauņu braucējiem (Karls Martins Volvers un Kenets Seps), kuri Talsos piedzīvoja smagas avārijas, tad šeit pierādījās tas, ka šie jaunie braucēji vēl nav īsti gatavi braukt pa šauru, ātru un slidenu ceļu. Šīs avārijas varētu norakstīt tikai un vienīgi uz pieredzi. Volvers avarēja tīri dēļ ātruma, bet tas otrs igaunis avarēja dēļ ātruma un slidenās trases. Šie abi braucēji parādīja, ka ir labi cīnītāji un ātri braucēji, taču pieredze vēl nav tāda, lai attiecīgā brīdī varētu pareizi noreaģēt," savās domās dalās Andris Šimkus.

''Ja mēs runājam par tiem braucējiem, kuri uzmeta kūleņus pirmajā un otrajā ātrumposmā, tad tie brauc nepareizi. Nezinu, ko un kā viņi tur lasa, bet ir taču jābūt kaut kādam domāšanas faktoram uz priekšu, kāda tā trase būs pēc tam, kad to līkumu izbrauks 30 un vairāk mašīnas. Tas parāda to, ka šie braucēji nav īsti autosportisti un ka viņiem ir greiza domāšana. Ja cilvēks špūrainā ceļā grib ielikt plakaniski kaut kādā ''Labais 5'' līkumā, tad man grūti izskaidrot, ko viņi ar to grib panākt.''


Ivars Caune/Andris Šimkus (Kurzeme 1999). Foto: Jānis Asaris

Pie negatīva piemēra varētu pieskaitīt arī Daņilu Belokoņu, kurš pēc diviem gadiem rallijā piedzīvo avāriju līkuma iekšējā malā. Kas tas par braucēju vai kas tas par cilvēku, kas viņu tā mācījis braukt? Tas jau ir autosporta negods. Nevar uz plata ceļa braukt šauri un līst iekšmalās, lai tās grieztu. Tas bija ātrs un pārredzams līkums. Nesaprotu, kāpēc bija jālien iekšmalā.''

Jautājot par traģisko negadījumu Igaunijas rallijā, Andris uzskata, ka šoreiz, visticamāk, vainojami ir skatītāji.


Foto: Karli Saul

''Uzskatu, ka šajā traģiskajā negadījumā vainīgi bija bojāgājušie, jo šajā vietā cilvēkiem nevajadzēja stāvēt. Protams, auto var avarēt pilnīgi jebkurā līkumā, bet šeit tomēr cilvēki bija pārvērtējuši savas spējas. Ja tu esi pilots un mehāniķis, tad tu nevari stāvēt tik stulbā vietā. Tu taču esi saistīts ar ralliju un zini, kas var notikt, tāpēc tev ir jānovērtē situācija. Ja blakus mājā pa logu met ārā gāzbetonu, tad varbūt nevajag stāvēt blakus mājai un gaidīt, kad tev virsū uzmetīs gāzbetonu. Šajā traģiskajā negadījumā varētu runāt par diviem aspektiem. Pirmkārt, par šo cilvēku pārgalvību un, otrkārt, kas visiem mums piemīt, - 100% ar mani tas nenotiks. Diemžēl daudzi bieži ietilpst šajā kategorijā, ka ar mani jau tas nenotiks.''

Andris atklāj, ka šobrīd igauņu rallija braucēji ir krietni priekšā mums. Kamēr igauņi savu rallija karjeru sāk no pamatiem, Latvijā daudzi braucēji izvēlas uzreiz braukt ar jaudīgām mašīnām.

''Igauņi jau šobrīd mums ir priekšā, bet tagad, kad viņi cītīgi attīsta R1 klasi (vājākā klase, kas domāta iesācējiem, kur var braukt jaunieši), tad viņi būs vēl vairāk mums priekšā. Mēs šo esam palaiduši no rokām ārā. Mums, savukārt, visiem ir kauns braukt ar tādām mazām mašīnām, jo, ja tev nav Mitsubishi vai Subaru, tad tu neesi autosportists. Neviens negrib mācīties pamatus, bet uzreiz grib braukt ar jaudīgām mašīnām. Tas nav pareizi."


Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed

Kā pozitīvu piemēru Andris minēja Ralfu Sirmaci, kurš daudzus gadus brauc ar priekšpiedziņu. Taču Šimkus uzskata, ka šogad Ralfam vajadzēja pārkāpt uz pilnpiedziņas klasi.

''Jā, Ralfs Sirmacis ir viens no piemēriem, kurš vairākus gadus nobrauca ar priekšpiedziņu un apguva pamatus. Taču viņa kļūda šogad ir tā, ka viņš šogad nepārgāja uz pilnpiedziņas klasi. Tā ir viņa lielākā kļūda. Viņš pierādīja, ka ar pilnpiedziņu viņam iet labāk un viņam būtu labi rezultāti. Lai Dievs viņam dod un lai viņš kļūst par Eiropas čempionu Junioru ieskaitē, taču šobrīd ir tādi gadi, ka tas vairs neko būtiski nemainīs, vai tu esi Eiropas vai Latvijas čempions. Pie tevis neviens ar naudu nenāks, tāpēc katram tagad līdzekļi ir jāatrod pašam. Šobrīd autosportā visu nosaka nauda."
Komentāri
03.06.2015 10:49
Istenu glasiš Fater na vse 90%
OZijs24 02.06.2015 21:40
Pēdējais teikums - zelta patiesība par notiekošo autosportā :D
gt99 02.06.2015 21:37
ES atvainojos, bet vai tad tieši Andris Šimkus nebija tas eksperts, kurš Ātruma Cilts sižetā par to, kā sākt autosporta gaitas, teica, ka pirmais, kas jāizdara ir jāiegādājas EVO vai STIeni?
Žēl, ka tas ir vecs raidījums, kuru internetā neatrast.
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png