profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Svilis: Līdz šim nekad nebija sanācis vienā posmā noķert divus sportistus

Mārtiņš Jankovskis 17.10.2012 - 07:38 Svilis: Līdz šim nekad nebija sanācis vienā posmā noķert divus sportistus
Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks. Foto: rallyemovie24.de

No sezonas pēdējā Vācijas rallija čempionāta posma mājās ar ļoti labiem rezultātiem atgriezušās visas trīs latviešu ekipāžas. Lausitz rallijā uz starta izgāja trīs mūsu ekipāžas - Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, Gints Bremze/Toms Freibergs un Aleksandrs Grīva/Oskars Kaņeps-Kalniņš. Par to, kā mūsu braucējiem tur gāja, portāls Go4speed sazinājās ar minētajiem sportistiem, kuri tad arī vairāk pastāstīja par piedzīvojumiem Vācijā.

Uzreiz jāatzīmē, ka nedaudz plašāku ieskatu par drošību Vācijas rallijā, apbalvošanu un citām interesantām lietām jums piedāvāsim nedaudz vēlāk.

''Rallijs mums patika, tikai ļoti pārsteidza rezultāts," pacilātā noskaņojumā atzina Mārtiņš Svilis, kurš, vienu brīdi būdams rallija līderis, beigās ierindojās otrajā vietā, piekāpjoties vien septiņkārtējam Vācijas rallija čempionam. ''Nedaudz pārsteidza norvēģa pilota Andersa Grondāla (12 starti WRC, vairāku šī gada Norvēģijas rallija posmu uzvarētājs) rezultāts, jo viņš visos posmos bija aiz mums."


Foto: ewrc.cz

''Pirmajā dienā sajutām, ka varam braukt un cīnīties. Ņemot vērā mūsu starta numuru (18.), pirmajā posmā jau kādā septītajā kilometrā noķērām sev priekšā braucošo (smejas), kurš pēc posma mums atvainojās un solīja turpmāk laist garām, lai arī tas nebija viegli izdarāms. Arī nākamajos posmos noķērām sev priekšā braucošo, bet garākajā posmā sanāca noķert un apdzīt pat divus braucējus. Nekas tāds pirms tam man nav sanācis (smejas).''

''Otrajā dienā trasē devāmies pirmie un, iespējams, tas bija nedaudz nepareizi. Bija slidens, jo grants viņiem nedaudz smalkāka un agresīvāka, padarot virsmu slidenu. Bet nu braucām un cīnījāmies. Diemžēl vienā posmā, kur zaudējām daudz laika, mums uzkarsa bremzes, kas arī neļāva pacīnīties par uzvaru."


Foto: Franc-Randy Telemann

''Parādījām, ko varējām. Prieks, ka visas trīs ekipāžas varēja iebraukt desmitniekā, lai arī uz starta bez vāciešiem stājās gan skandināvu, gan čehu, gan poļu u.c. braucēji," nobeidz Svilis.

Devītajā vietā palika Grīvas ekipāža, kura atzīst, ka ir apmierināta ar rezultātu. ''Pirmās dienas ceļi notika pa rūpnīcas infrastruktūras ceļiem, kur ik pēc 50 metriem no zemes nāca ārā ieraktas trubas, kurām pieskarties vispār nevarēja - trubas gals kādu pusmetru nāca arā no zemes, bet zem zemes tā truba bija ierakta kādus 20 metrus.''


Foto: ewrc.cz

''Pirmajā dienā visi četri posmi notika pa tumsu, kuros arī lija lietus. Pirmajos divos posmos nebijām apmierināti ar rezultātu, bet nākamajos divos posmos, kad lietus mitējās, jau viss bija kārtībā. Braucām ar vidējā sastāva riepām, mīkstā sastāva riepas atstājot uz otro dienu, kas, kā vēlāk izrādījās, arī bija pareizs lēmums. Vēl mums pirmajā dienā bija problēmas ar gaismām, tāpēc, cik tālu redzēju, tik arī braucu. Diemžēl par laika apsteigšanu sanāca nopelnīt soda minūti, taču mēdz arī gadīties tā" pirmās dienas notikumus atceras Aleksandrs Grīva.

''Uz otro dienu noskaņojums bija kaujiniecisks, arī ātrumposmi mums ļoti patika. Uzlikām mīstā sastāva riepas, kas ļāva uzrādīt ļoti labus rezultātus. Beigās sanāca no 17. vietas aizcīnīties līdz devītajai pozīcijai. Jāsaka, ka pirmo reizi man dzīvē izdevās apsteigt sev priekšā braucošo ekipāžu, kura pēc finiša atzina, ka nespēj pabraukt tik ātri, kā mēs. Kopumā rallijs bija lielisks," nobeidz Grīva.


Foto: Franc-Randy Telemann

Pirmo desmitnieku noslēdza Ginta Bremzes ekipāža. ''Runājot par trasi, tad joprojām nespēju atrast apzīmējumu šiem ceļiem. Viss tas pasākums notika kaut kādā poligonā, kas notika ap vienu nenormāli lielu karjeru. Pirmajā dienā pat pēc lietus tas segums bija irdens, bet, braucot pa sausu ceļu, trase bija kā asfalts kopā ar šķembām un granti, bet mežā ceļš kā jau mežā. Acīs krita tas, ka bija daudz taisnes, bet mežā daudz četrinieku sekcijas," ceļus noraksturo Ginta stūrmanis Toms Freibergs.


Foto: Franc-Randy Telemann 

''Pirmajos divos posmos lampas bija saregulētas par zemu, tāpēc bija problēmas ar redzamību, taču nākamajos divos jau tās saregulējām un braucām ātrāk. Otrajā dienā tie garie posmi notika pa mežu. Ņemot vērā, ka mašīnai bija mazās bremzes, tad tās diezgan ātri uzvārījās, tāpēc arī visu atlikušo dienu cīnījāmies ar bremžu neesamību. Papildus nobraucām divus riepu komplektus, tāpēc pēdējos posmos jau braucām tīri sava un skatītāju prieka pēc - garās un plašās sānslīdēs.''


Foto: Franc-Randy Telemann 

''Ja nebūtu nekādas tehniskas problēmas un mašīna būtu nedaudz vairāk uzlabota, tad varējām pacīnīties par sešinieku. Svilis? Viņš bija ārpus konkurences. Cepuri nost. Atbrauca un parādīja vāciešiem, kā jābrauc. Esam ļoti apmierināti ar sezonas noslēgumu, kas pabeigts uz ļoti pozitīvas nots. Ekipāžas vārdā liels paldies Grīvam, kurš mūs uzaicināja un piedāvāja doties uz šo ralliju.''

Vācijas rallija rezultāti:

1. Kahle/Doerr Skoda Fabia S2000 1:35:14,8
2. Svilis/Aizsilnieks Mitsubishi Lancer Evo VIII +12.0
3. Zeltner/Zeltner Mitsubishi Lancer Evo X +1:35.5
4. Gröndal/Svendsen Subaru Impreza STi +2:02.7
5. Friberg/Guastavson Mitsubishi Lancer Evo IX +2:05.4
6. Gassner/Tannhäuser Mitsubishi Lancer Evo X +3:23.1
7. Hällbo/Kronberg Mitsubishi Lancer Evo IX +3:34.1
8. Corazza/Bauer Mitsubishi Lancer Evo IX +4:42.1
9. Grīva/Kaņeps-Kalniņš 
Mitsubishi Lancer Evo VII  
+6:12.4
10. Bremze/Freibergs Mitsubishi Lancer Evo VIII +6:42.7
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png