profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

M.Neikšānam un brāļiem Berķiem lielisks sniegums 24 stundu sacīkstēs (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 16.09.2015 - 06:39 M.Neikšānam un brāļiem Berķiem lielisks sniegums 24 stundu sacīkstēs (FOTO)
Jānis Berķis, Māris Neikšāns un Nauris Berķis. Foto: No komandas privātā arhīva

Portāls jau ziņoja, ka 12. un 13. septembrī Francijā norisināsies 24 stundu 4x4 sacīkstes ''24H Tout Terrain de France'', kurās startēs uz starta izies divas latviešu ekipāžas - Igors Skoks / Rūdolfs Skoks / Arvis Piķis, kā arī trīs rallija braucēji - brāļi Jānis un Nauris Berķi, kā arī Māris Neikšāns. Vislabāk šogad klājās Berķiem un Neikšānam, kuri izcīnīja ceturto vietu absolūti un 1.vietu savā klasē. Diemžēl Skoka ekipāžai pēc nobrauktiem 118 apļiem nācās izstāties tehnisku iemeslu dēļ. Kopā finišu sasniedza 57 ekipāžas.
 
Pēc sacensībām portāls Go4speed uz sarunu aicināja šo sacensību debitantu Māri Neikšānu, kurš plašākā sarunā pastāstīja par to, kā viņiem gāja šajās interesantajās sacensībās.

Ko tu gaidīji un ko tu zināji par šīm sacensībām iepriekš?
Kad braucām uz šīm sacensībām, tad nezināju, ko īsti gaidīt. Jā, zināju, ka būs jābrauc 24 stundas, taču nezināju, kāda būs trase, cik spēcīgi būs konkurenti u.t.t. Tad, kad bijām uz vietas, tad sākās nojausma, kas mūs varētu sagaidīt. Protams, liels paldies jāsaka Igoram Skokam, kurš padalījās ar vērtīgu informāciju. Tas mums vēlāk palīdzēja izvēlēties pareizo taktiku.


Foto: www.captain-nowhere.com

Cik viegli vai grūti ir braukt, zinot, ka kopējās distances garums ir 24 stundas?
Skaidrs bija viens, ka 24 stundas ir daudz, kur vajadzēja sadalīt gan savus, gan mašīnas spēkus. Šeit bija ātri jāpārslēdzas, jo šeit nevarēja braukt, kā klasiskajā rallijā – katru kilometru maksimāli ātri.

Cik garš bija aplis?
Apļa garums bija septiņi kilometri.

Cik jūs komandā bieži mainījāties?
Ņemot vērā, ka Jānis Berķis šobrīd ir labā sportiskā formā, tad nolēmām, ka sacensības sāks viņš, kur lielā barā ir jāizcīna vieta. Tālāk jau nebija lielas atšķirības, kurš brauc. Mēs mainījāmies tā, lai katrs braucējs varētu nedaudz pagulēt, un mums tas arī veiksmīgi sanāca. Vidēji katrs braucām ap divām stundām.


Foto: www.captain-nowhere.com

Cik sanāca pagulēt?
Es laikam nogulēju trīs stundas. Protams, nogurums krājās, bet tas jau bija visiem. Taču, kad sāku braukt, tad nogurums pazuda.

Kā bija braukt tumsā?
Mums jau tas nebija nekas jauns, jo esam braukuši rallijā pa tumsu. Mēs arī bijām braukuši krosā, tāpēc mums to visu vajadzēja atsaukt atmiņā un viss bija kārtībā. Personīgi es jutos komfortabli jebkurā situācijā, jo iekšā ir uzkrāta laba bāze.

uzvedās jūsu auto?
Auto bija lielisks. Gribu teikt savas un mūsu komandas vārdā lielu paldies Igoram Skokam, kurš mums iedeva šo lieliski sagatavoto automašīnu. Tāpat arī paldies mehāniķiem.


Foto: www.captain-nowhere.com

Jums šīs sacīkstes aizritēja bez tehniskām problēmām?
Bija viena neliela problēma, jo saplīsa pusass gumija. Kamēr novērsām šo defektu, zaudējām apmēram 20 minūtes. Ja nebūtu šī defekta, iespējams, absolūtajā ieskaitē būtu finišējuši Top 3.

Kas vēl pietrūka, lai pacīnītos par Top 3 absolūti?
Mums auto svēra divas tonnas, bet tie, kuri mums brauca pa priekšu, tie brauca ar īpaši šīm sacensībām gatavotiem bagijiem, kas svēra ap 900 kilogramiem. Ar viņiem nebija iespējams cīnīties. Vienīgi, kā mēs ar viņiem varējām konkurēt, mums tad būtu jābrauc rallija ātrumā, bet tad es domāju, ka mūsu auto neizturētu. Mēs ar šo auto izspiedām maksimumu, ko varējām. Tas tāpat kā autokrosā – ir salona mašīnas un ir bagiji, kuri iet ātrāk.

Kāds bija jūsu mērķis pirms šīm sacīkstēm?
Kad devāmies uz sacensībām, mēs cerējām uz Top 3, ar ko būtu pilnībā apmierināti. Beigās tuvu tam arī bijām. Jāsaka, ka ap rītu, kad jau sākām saprast, kas notiek, tad mēs sev nospraudām mērķi uzvarēt klasē. Beigās palikām ceturtie absolūti ir pirmie savā klasē.


Foto: www.captain-nowhere.com

Jums bija kaut kāda taktika, vai katrs gājāt un braucāt kā mākat?
Mēs paši nokoncentrējāmies un izpildījām to, ko bijām norunājuši – nelauzām mašīnu un domājām par finišu. Mēs nedomājām tikai katrs par savu individuālo sniegumu, bet gan pa komandas. Tas šoreiz bija svarīgi un tas izdevās, jo katrs pilots savu uzdevumu izpildīja par 100%.

Kurš bija tas grūtākais brīdis šajās sacensībās?
Mums visiem pirmais brauciens bija visgrūtākais, jo trase bija fiziski smaga, kā arī trasē bija daudz mašīnu un apdzīšanu. Pirmajā braucienā, kuru veicu pa tumsu, man bija iekšā neliels satraukums, jo nezināju, ko gaidīt. Pēc pirmās stundas man palika ļoti smagi. Ņemot vērā, ka svīda ciet logi, bija jābrauc ar ieslēgtu pečku. Līdz ar to braukt tumsā ar aizmestiem logiem, kuri vēl svīda ciet, bija ārkārtīgi grūti. Tas uzdzina stresu, kas apēda daudz enerģijas. Pēc pusotras stundas izkāpu no auto un biju ļoti noguris (smejas). Taču pārējās reizēs jau braucu pa divām stundām, un bija sajūtas, ka varu braukt vēl. Tad jau sāku izbaudīt šīs sacīkstes un varēju gan pacīnīties ar konkurentiem, gan arī pamēģināt pabraukt ātrāk un uzstādīt labus apļa laikus. Bija ļoti interesanti.

Cik tev pašam viegli vai grūti bija braukt ar šādu auto, kas nav klasiska rallija automašīna?
Līdz šim par rallijreidiem biju dzirdējis ļoti daudz, tāpēc man šī tēma bija ļoti tuva un zināma, tāpēc šoreiz visas savas teorētiskās zināšanas varēju pielietot praksē. Tāpat biju daudz testējis X-Raid rūpnīcas BMW X3 automašīnas, tāpēc varēju salīdzināt plusus un mīnusus ar šo OsCar automašīnu. Jāsaka, ka OsCar ir ļoti laba mašīna – izturīgs tanks (smejas).


Foto: No komandas privātā arhīva

Sacensības aizritēja bez lieliem piedzīvojumiem, kurioziem?
Tur kuriozs bija katrā līkumā, kad bija jāapdzen tās mašīnas (smejas). Kad uzlija lietus, tad dažas mašīnas brauca kā pīles pa ledu. Te gan es grib pateikt, ka lietus un dubļu laikā mēs bijām ātrākie. Sausos apstākļos visi brauc daudz maz ātri, bet kā ir lietus, tā visi kļūst stipri lēnāki.

Cik noprotu, tad pasākums izdevies uz visiem 100%
Jā, pasākums bija ļoti labs, kuru izbaudīju. Man ļoti patika. Paldies Jānim un Naurim, kuri mani uzaicināja piedalīties šādā interesantā pasākumā.


Jānis Berķis, Māris Neikšāns un Nauris Berķis. Foto: No komandas privātā arhīva

Arī Jānis Berķis bija apmierināts ar šīm sacīkstēm. ''Viss sagāja un viss bija lieliski. Jā, mērķis bija Top3, taču bijām tuvu tam, lai to arī sasniegtu. Bet kopumā visi baigie malači un viss bija lieliski. Tad, kad izdomāsim braukt vēl, domāju, ka šādā sastāvā mēs to droši varam darīt. Ja man tagad piedāvātu braukt jau pēc nedēļas, tad es noteiktu pateiktu nē (smejas). Ir jāpaiet laikam, lai atkal gribētos braukt šādās sacīkstēs, jo ir jāsaņemas. Tas nav kā rallijā, nobrauc dažus kilometrus un vari braukt atkal. Bet šobrīd emocijas ir ļoti labas, jo izdevās sevi parādīt no labākās puses''

Rezultāti:
1. CLERGET/FINKELSTE/SCHMIT/FINKELST  185 apļi 23:50:47.373
2. ANDRAD/DUPLE/BUJON/ANDRADE 183 apļi 23:54:26.538
3. BROCHA/SANTUCCI/CAZE/CAZE 175 apļi 24:01:31.722
4. BERĶIS/NEIKŠĀNS/BERĶIS 173 apļi 23:56:42.063
5. BRANGE/THIBAULT/BRANGER 171 aplis 23:52:10.915
6. PRIVE/PRIVE/PRIVE 170 apļi 23:55:41.198

Visi rezultāti ŠEIT.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png