profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Māris Neikšāns: Pusfinālā ar Andi piekopām seno taktiku

Mārtiņš Jankovskis 19.08.2014 - 21:46 Māris Neikšāns: Pusfinālā ar Andi piekopām seno taktiku
Fināla dalībnieki. Foto: Twitter

Ar igauņu sportista Sigmāra Tamemagi uzvaru svētdien Jēkabpilī noslēdzās ''Žiguļu Kauss 2014'' septītais posms. Ja vairums dalībnieku cīnījās par vērtīgiem punktiem un labākām vietām čempionāta kopvērtējumā, tad daļa no braucējiem šajā pasākumā piedalījās prieka pēc. Kā portālam Go4speed atzina vairāki braucēji, tad šis pasākums bija noorganizēts ļoti labi, kā arī šajos braucienos tika gūtas ļoti pozitīvas emocijas.


Foto: Gints Grīnfogels

Diemžēl pusfinālā tehniska defekta dēļ spiests izstāties bija Andis Neikšāns. ''Gāja ļoti labi. Varbūt nedaudz mašīnai pietrūka jaudas, kas bija redzams attiecībā pret konkurentiem taisnē, taču tas ir sīkums, jo tāpat varēja braukt un gūt prieku. Braucieni vairāk vai mazāk bija veiksmīgi, taču pusfinālā, tobrīd braucot otrajā vietā, biju spiests izstāties tehnisku iemeslu dēļ (notrūka gāzes pedāļa svira pie karburatora). Žēl, ka tā, bet pasākums kopumā bija baigi foršais,'' sarunā ar portālu Go4speed saka Andis Neikšāns.


Andis Neikšāns braucienu veic ar smaidu uz lūpām. Foto: Gints Grīnfogels

Kā atzina gan Andis, gan arī vēlāk Māris, tad pusfinālā brāļi izmantoja taktiskas cīņas, lai tādējādi finālā varētu tikt abi braucēji. ''Prieks, ka varēju atcerēties vecos laikus un varēju pusfinālā taktiski palīdzēt Mārim Neikšānam iekļūt finālā. Jā, tas varbūt bija nedaudz nekorekti pret citiem, bet tas bija noteikumu robežās un tā sportā dažreiz notiek. Kā izpaudās palīdzēšana? Gan es, gan Māris jau izbraucām džokera apli, bet starp mums brauca sportists, kurš vēl to nebija veicis. Atstarpe starp šo braucēju un Māri bija paliela, tāpēc es to apli veicu salīdzinoši lēnām, lai Māris mani un to otru braucēju varētu noķert. Tas arī sanāca, jo, kad konkurents atgriezās no džokera, Māris jau bija viņam priekšā. Bet diemžēl pēdējā aplī biju spiests izstāties. Žēl, ka tā, bet, kā jau teicu, ļoti, ļoti pozitīvas sacensības,'' nobeidz Andis.


Reinis Nitišs. Foto: Gints Grīnfogels

Lai arī finālā spiests izstāties bija Reinis Nitišs, sportists atzīst, ka ar pasākumu ir ļoti priecīgs, jo to klātienē apmeklēja kupls dalībnieku skaits ''Ļoti patika sacensības, jo visi bijām līdzīgi. Cīņa bija līdz pēdējiem metriem. Kopā ar Bakerudu bijām ātrākie pusfinālā, kā arī finālā tobrīd braucām pa otro un trešo vietu. Ik pa brīdim Bakeruds mani pastūma un signalizēja, lai braucu ātrāk (smejas), taču, ejot džokera aplī, man salūza auto un es izstājos. Taču kopumā esmu apmierināts ar šo dienu. Bija ļoti daudz skatītāju. Ja bijām cerējuši uz 300 skatītājiem, tad beigās sanāca kādi 1500 – 2000. Paldies visiem, kas mūs atbalstīja,'' tā Reinis Nitišs.


Andreas Bakeruds. Foto: Gints Grīnfogels

Prieku par aizvadītajām sacensībām neslēpa arī Andreass Bakeruds, kurš šīs sarunas autoram beigās atklāja, ka viņam tomēr esot pietrūkusi viņa Ford Fiesta automašīna. ''Sacensības bija labas, jo automašīnas bija līdzīgas. Taču domāju, ka mana mašīna bija mazliet ātrāka par konkurentiem, jo es pēc finiša saņēmu melno karogu (smejas) (sākotnēji pastāvēja iespēja, ka Bakeruds tiks diskvalificēts, taču uz šo brīdi rezultātos joprojām Bakeruds ir otrais – aut.). Bija jautras brīvdienas. Satiku Reini, viņa ģimeni, atbalstītājus un draugus. Visi bija ļoti pretimnākoši. Izbaudīju šīs dienas Latvijā, taču man pietrūka manas Ford Fiesta automašīnas (veselīgi smiekli). Vai braukšu vēl uz Latviju? Ja būs iespēja un brīvs laiks, labprāt atgriezīšos šeit vēlreiz.''

Uzreiz aiz goda pjedestāla finišēja Māris Neikšāns, kurš piebilda, ka iekļūšana finālā jau esot bijis lielisks rezultāts. ''Gan pati trase, gan arī pašas sacensības tika noorganizētas labā līmenī, tāpēc bija interesanti gan skatītājiem, gan dalībniekiem, kuri pārstāvēja vairākas autosporta disciplīnas. Pirms starta uzskatīju, ka, ja tikšu finālā, tad tas jau būs ļoti, ļoti labi, jo es aktīvi vairs nebraucu un ar aizmugures piedziņas mašīnu es vispār sacensībās nebiju braucis. Taču, neskatoties uz to, ka bija daudz jaunu lietu, finālā tiku, lai arī bija nelielas tehniskas problēmas – pusfinālā un finālā uzkarsa bremzes, kas nedaudz slāpēja mašīnas jaudu.''


Māris Neikšāns (#21). Foto: Gints Grīnfogels

Jautāts par taktiskajām cīņām, Māris turpina. "Jā, piekopām ar Andi seno taktiku. Pirms starta jau sarunājām, ka vajadzētu izdarīt tā, lai mēs abi tiktu finālā. Un jā, Andis pusfinālā godīgā un taktiskā cīņā aiz sevis pieturēja vienu konkurentu, kas beigās man ļāva iekļūt finālā. Žēl, ka Anda auto bija tehniskas problēmas un viņš finālā netika. Bet kopumā man ļoti patika pasākuma atmosfēra. Šeit bija gan tusiņš, gan īsts sports ar ne tik jaudīgām mašīnām.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png