profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
955x90-0518.gif

Lukjaņuks nāk klajā ar paziņojumu par piešķirto sodu, paužot lielu neizpratni

Go4speed 23.07.2019 - 23:40 Lukjaņuks nāk klajā ar paziņojumu par piešķirto sodu, paužot lielu neizpratni
Foto: Alexey Lukyanuk

Jau ziņojām, ka krievu rallija braucējs Aleksejs Lukjaņuks Romas ERČ rallijā saņēma vienas minūtes sodu, kas kopvērtējumā viņam lika atkāpties uz ceturto vietu. Piedāvājam jums Lukjaņuka notikumu izklāstu par minēto sodu.

''Šis nav nekāds mājiens vai secinājumi, bet gan konstatēti fakti un radušies jautājumi. Rallija laikā saņēmām sodu, kurā teikts, ka auto riteņu bāzes garums (2570mm) par diviem milimetriem pārsniedzis pieļaujamo normu (2568mm). Šis mērījums tika veikts pēc trīs ātrumposmiem, pirms A servisa. Pēc mērījumu veikšanas auto atradās slēgtajā parkā, kurā nedrīkst veikt nekādas darbības pie un ap auto. Pēc tam mums bija astoņas minūtes, lai nokļūtu servisa parkā. Tobrīd nezināju, ka kaut kas nav kārtībā,'' stāsta Aleksejs Lukjaņuks.

''Kad iebraucu servisa parkā inženieris un mehāniķi FIA tehniskā delegāta klātbūtnē veica atkārtotu mērījumu, kur rādījums rādīja to pašu, ko pirms rallija komandas bāzē - 2565mm abās pusēs. FIA tehniskais delegāts atbildēja, ka varbūt mēs pa ceļam esam kaut ko labojuši. Taču jebkurš cilvēks, kurš seko autosportam, saprot, ka izmainīt riteņu bāzes garumu par 5mm ir pilnīgi neiespējami, pie tam vēl no abām pusēm. Šo visu paveikt viena kilometrus garā braucienā pa pilsētas ielām, kur piecas minūtes mēs vēl stāvējām pie Servisa parka iebrauktuves, nav iespējams. To visu var pārbaudīt pēc GPS.''


Foto: Alexey Lukyanuk Page

''Sestdienas vakarā notika tikšanās starp Sainteloc komandas menedžeri, inženieri un FIA tiesnešiem. Tika iedota visa informācija, kā arī tika pastāstīts par atkārtotu mērīšanu, kas notika FIA tehniskā delegāta klātbūtnē. Komandas inženieris apgalvoja, ka auto atbilst visiem tehniskajiem noteikumiem un homologācijai, un ka līdz rallija beigām viņš automašīnai neveiks nekādas izmaiņas. Tikmēr beigās lēmumā tika paziņots, ka riteņu bāzes garums atbilst FIA mērījumiem, lai arī šis FIA pārsāvis tobrīd nebija klāt, kad notika mērījums slēgtajā parkā.''

Tajā pat laikā mana komandas biedra Hiroki Araja automašīnai arī tika veikts tāds pats mērījums, kur arī it kā tika pārsniegts par 2mm, taču vēlāk pārmērot, viss esot bijis normas robežās. Mūsu inženieris atbild par abām mašīnām, un mums abiem bija vienāda ģeometrija. Arī otrdien komanda savā bāzē veica vēl vienu mērījumu, kas joprojām rāda visu normas robežās.''

''Mums par šo minūtes sodu tika paziņots pēc vienas dienas, kad 70% rallijs jau bija nobraukts. Tas visu samainīja kājām gaisā, jo, ja šo zinātu ātrāk, mēs, iespējams, varētu saglabāt trešo vietu un cīnīties par to, lai arī Krugnola bija ļoti ātrs. Interesanti, ka lēmums tika pieņemts sestdien, bet mēs par to uzzinājām svētdien vakarā. Nesaprotu, kāpēc mums iedeva tādu sodu (vienu minūti), ja citam konkurentam par tādu pašu pārkāpumu iedeva 30 sekunžu sodu.''

''Beigu beigās šis sods atstāja būtisku iespaidu uz rallija sportisko daļu, izmainot visas sacensības.''

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png