profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Blušs un Ulass pēc NEZ drifta slavē jauno čempionu Jēkabsonu

Go4speed 24.09.2015 - 17:50 Blušs un Ulass pēc NEZ  drifta slavē jauno čempionu Jēkabsonu
Ingus Jēkabsons NEZ parādes laikā. Foto: Olafs Ezertēvs

Pagājušajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē norisinājās Ziemeļeiropas drifta čempionāta (NEZ) noslēdzošais un Latvijas PRO drifta čempionāta septītais posms, kurā uzvaru, finālā pārspējot Ēriku Ulasu, izcīnīja jaunais Latvijas čempions Ingus Jēkabsons. Pēc sacensībām „Go4speed" uzrunāja abu finālistus, kā arī mazā fināla dalībniekus, lai noskaidrotu viņu komentārus par aizvadītajām sacensībām.

Savu redzējumu par NEZ sacensībām Biķerniekos uzvarētājs Ingus Jēkabsons sāk sekojoši: „Ar piesardzību pret ProAm (braucēju) varēju uzsākt (tandēmus), tālāk man iedeva Elksni, kur es sapratu to, ka viņam ir turbīna un turbo bedre un lēni viņš nemāk braukt. Viņš teica, ka kvalifikācijā viņam bija 153 km/h iemetiena ātrums un tad tā mašīna tikai iet. Nečakarējos un gāju viņam līdzi tādā pašā ātrumā, un arī pa priekšu braucot necentos būt lēnāks, lai nav tā nesmuki."


Ingus Jēkabsons. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Tad pretī nāca Mikhel Norman Tults, par viņu zināju, ka tas ir traks igaunis. Pret viņu neatceros vai spiedu bremzi vai nespiedu, bet nedomāju par to, vai uzsitīšu viņam vai neuzsitīšu virsū, tikai lidoju. Tas ir tas variants, ka līdz ko tu gribi kaut ko piebremzēt ar lielāku leņķi, tad tu sāc šūties un vairs nav tā trajektorija. Bet ja tu dod pilnā ručkā, tā kā brauktu kvalifikāciju, tikai kādu pusmetru, metru aizmugurē, tad viss sanāk," savu ātrās braukšanas taktiku TOP 8 tandēmā skaidro Jēkabsons.

Tālāk jau sekoja pusfināls pret Kristapu Blušu, par kuru viņš komentāru iesāk sekojoši: „Tiku četriniekā, tas super jau. Iedeva man Blušu, un tad man bija nedaudz tāds princips, ka vajag ar tiem 15" kaut ko izdarīt. Es zināju, ka viņš arī ātrs ir. Pavēroju kvalifikācijā, ka viņš iemet jau pirms pirmās līnijas (pirms zonas, kurā jāveic iemetiens un abiem pilotiem jāatrodas blakus), kas nozīmēja, ka viņam ir super liels ātrums. Sapratu, ka atpalikt nevar, jo tajos dūmos es pamodīšos betonos kaut kur."


Jēkabsons sekojot Blušam pusfinālā. Foto: Balticrace

„Viņš norāva roceni pirms pirmās līnijas, bet jānorauj pirms otrās un tad es to gabalu varēju piedzīt klāt. Pedāli vaļā nelaidu, bija man tāds mazāks leņķis, bet normāli nobraucu līdzi. Pa priekšu braucot pirmajā līkumā es braucu ar savu ātrumu, pieņemsim 110 km/h, un tad, kad viņš man iedeva pa sāniem, man jau bija 130 (km/h), un jutu, ka viņš mani vienkārši stumj kaut kur (smejas). Un tanī brīdī pa trases vidu vienkārši muku prom, nevis spiedu pa bremzēm vai taisnojos. Formula Drift viņš ir sabraukājies un kontakts tā ir normāla lieta, necentos nekādas ziepes taisīt un gāju tālāk," braucienus pret Blušu skaidro sacensību uzvarētājs.

Un tad sekoja fināls pret Ēriku Ulasu: „Ar Ulasu jau biju braucis, stabils braucējs un arī neko neākstās. Gāju pilnu gāzi, likās, ka bremzi nespiedu, bet video paskatījos, ka bija bremze. Nevis tā kā pa priekšu braucot tu atmeties vai ar roceni paslīdi kaut kur, bet tā, ka (gāzes) pedāli turi grīdā un ar bremzi to korekciju uztaisi. Emocijas? Ideāli, super, lielā gonkā pirmā vieta. Elksni iedeva pretī, Blušu iedeva pretī, Ulasu iedeva pretī. Kad egles secību pavēroju sākumā, tad padomāju, nu jā, ok, būs interesanti (smejas)."


Ēriks Ulass. Foto: Olafs Ezertēvs

Ērikam Ulasam sacensības jau pa īstam sākās piektdienā: „Piektdien sākām ar treniņiem, it kā pāris reizes izbraucu, viss bija kārtībā, bet tad rādās defekts aizmugurējai stupicai, izlūza špiļkas, tāpēc arī nepiedalījāmies parādē, bet gan braucām uz Jelgavu novērst to defektu. Un sestdien jau bijām gatavi startam."

„Mērķis bija, protams, nosargāt savu otro vietu Latvijas ieskaitē, jo Frīdbergs tikai vienu punktu aiz manis trešajā vietā atradās. Tas arī izdevās godam. NEZ ieskaitē nebija vispār nekādu prognožu, bija galvenais piedalīties un aizbraukt līdz galam, jo šogad tā mašīnas jauda palielinātā visādus citus defektus radīja un citi mezgli neturēja. Sanāca izcīnīt otro vietu gan Latvijā, gan NEZ, par ko esmu ļoti priecīgs. Viss ir labi, komanda priecīga, pats priecīgs. Atliek nobraukt pēdējo posmu līdz beigām un sezona būs izdevusies uz beigām, lai gan pa vidu likās jau pavisam bēdīgi," sacensību mērķus un rezultātus komentē Ulass.


Ēriks Ulass. Foto: Balticrace

Taujāts par sīvākajām cīņām, Ulass atbild, ka „nu, protams, ar Graudiņu bija interesanti, mēs jau cik gadus kopā braucam pret viens otru. Bet tur man bija pārliecība sevī , ka sanāks uzvarēt, jo mašīna man jaudīgāka, riepas labas, viss kārtībā, un arī sanāca vinnēt to braucienu. Un, protams, pats, pats intriģējošākais bija fināls pret Ingusu (Jēkabsonu), kur nekādas skaidrības nebija. Zinu, ka viņš stabili visu sezonu brauc bez kļūdām, labs braucējs un izaudzis šogad ļoti, salīdzinot ar pagājušo gadu, cepuri nost".

„Nosekoja man tik tuvu, ka praktiski bija tāda pārliecība, ka būs līdzīgs brauciens, bet viņam bija priekšroka, jo vēl tuvāk nobraukt nekā viņš praktiski nav iespējams, tad tur visu laiku būtu jāstumj viņš. Mašīnas buktēt negribējās, līdz ar to nosekoju arī labi, bet Ingus šodien bija labāks. Par viņu arī prieks, viņš cīnās par kopvērtējumu, šogad čempions, neviens viņu vairāk nepanāks, ar to arī viņu apsveicu un prieks par viņu," tā pagājušā gada čempions Ulass par pašu finālu un Jēkabsona titulu.


Raivis Graudiņš. Foto: Olafs Ezertēvs

Raivim Graudiņam šis posms bija izšķirošs NEZ kopvērtējuma nozīmē, jo pirms posma viņš atradās 20 punktus no līdera, igauņa Kert-Eigo Kulla, saglabājot cerības uz titulu. „Sākums varbūt salīdzinoši no malas izskatījās vienkāršs, jo nebija paši spēcīgākie pretinieki. Sanāca ar ārzemju braucējiem braukt, kuri varbūt tik labi nezina, kā es braucu, līdz ar to bija iespējas ar viņiem cīnīties. Līdz TOP 4 bija super sajūta, viss bija ok, un tad redzēju, ka būs jābrauc ar Ēriku (Ulasu). Nokļūdījāmies varbūt ar riepu izvēli, jo domājām, ka viņam būs nedaudz labākas riepas un lielāks ātrums, tāpēc es pieļāvu ļoti daudz kļūdas savā braucienā un bija skaidrs, ka es zaudēšu," tā par pirmajām cīņām Raivis Graudiņš.

„Un tad nācās kaut kā saņemties, jo bija skaidrs, ka pretinieks būs Blušs. Koeficients par manu uzvaru noteikti bija ļoti zems, cik iespējami zems var būt. Tāpēc šoreiz izdomājām ko pilnīgi citu ar riepām, uzlikām tieši lēnākas riepas, ar cerību, ka viņš nevarēs tik lēni nosekot un šoreiz tas nostrādāja. Emocijas? Jā, ja šis būtu bijis finālbrauciens, tad būtu lieliskāk, bet uzvarējām Blušu varbūt ne gluži ar automašīnas spējām un ne gluži ar savām spējām, bet izmantojām varbūt viņa vājo vietu," taktiku pret Blušu cīņā par trešo vietu skaidro Graudiņš.


Raivis Graudiņš NEZ parādes laikā. Foto: Olafs Ezertēvs

Kristaps Blušs, kurš šogad startē ASV notiekošajā Formula Drift čempionātā un Eiropā, ieskaitot šo NEZ, startējis vien divas reizes, savu stāstījumu par sacensībām iesāk sekojoši: „Viss bija labi, īsti gan nesapratu tos tiesnešu uzdevumus, ko viņi lika, bet trase kā jau mājas trase, puslīdz zināms kā jābrauc. Kvalifikāciju likās, ka labāk nobraucām, bet bijām septītie. Un tad sākās tandēmi, kur pirmais Martinsons pats kļūdījās un otrajā pret Frīdbergu pirmajā līkumā likās, ka ir kontakts, baigi tuvu bija, bet, kad aiz viņa braucu, viņš ļoti ātri aizbrauca. Bet visā visumā mani pārsteidza, cik vietējie čaļi sākuši braukt ātri šo trasi."

„Braucām, braucām, līdz TOP 4 viss gāja puslīdz ok. Tad nāca Ingus, kur pēc pirmā brauciena komanda teica, ka viņš ļoti tuvu bija un savā sekojošajā braucienā sanāca, ka ātrums man bija nedaudz lielāks un uzstūmos viņam virsū, līdz ar to arī kļūda," sadursmi ar Jēkabsonu komentē „HGK" pilots.


Kristaps Blušs. Foto: Olafs Ezertēvs

„Cīņā par trešo vietu sanāca divreiz apgriezties pilnīgi nesaprotami. Vienkārši braucu un pēkšņi sagriezās mašīna. Pēc sacensībām izrādījās, ka mašīnai priekšējam labajam amortizatoram statne atskrūvējusies un atspere pilnībā nokritusi lejā, līdz ar to faktiski tas ritenis kā tāds nefunkcionēja. Līdz ar to tas ir izskaidrojams, kādēļ bija divas nesaprotamas sagriešanās," sacensību laikā radušos defektu skaidro Blušs.

„Visā visumā esmu apmierināts, ļoti daudz dabūju izbraukties un galvenais, ka prieks. Prieks arī par Ingusu, kas diezgan labus rezultātus rāda. Cerams, ka viņam būs iespēja tikt pie labākas tehnikas, jo nekur tālu ar šādu neaizbrauksi," labo Jēkabsona braukšanu slavē divkārtējais Austrumeiropas drifta čempions.


Kristaps Blušs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Savs viedoklis Blušam ir arī par trešās vietas cīņu pret Graudiņu: „Komentējot Graudiņa izteikumus, ka pret mani viņš ir uzlicis lēnākas riepas - tas sanāk, ka cilvēks uz starta jau iziet kā zaudētājs un paralēli viņš vēl mēģina citam braucējam sačakarēt gonku. Neko stulbāku es neesmu dzirdējis. Tā vietā, lai cīnītos, tu tieši speciāli mēģini visu padarīt vēl sarežģītāku gan sev, gan pretiniekam, līdz ar to uzskatu, ka baigi sportiskā rīcība tā nav noteikti."
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png