profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Drifteris Jēkabsons par drifta slimību, naudas tērēšanu un 500 zirgspēkiem

Artūrs Virbulis 06.04.2014 - 16:42 Drifteris Jēkabsons par drifta slimību, naudas tērēšanu un 500 zirgspēkiem
Jēkabsona BMW 540. Foto: Viesturs Lācis

Ingus Jēkabsons driftā vairs nav nekāds iesācējs, jo šogad viņš aizvadīs jau savu trešo sezonu. Pirmajā plānā gan Ingum šogad ir kāzas, tomēr arī mīļoto autosportu viņš malā mest negrasās. Vieglā un nepiespiestā sarunā apspriedām šīs ziemas pārbūves, smaga auto priekšrocības un drifta lomu dzīvē.

Pirmās drifta sacīkstes Ingus aizvadīja 2011. gadā, bet jau savā pirmajā pilnajā sezonā (2012. gadā) viņš ar stabiliem rezultātiem visos piecos posmos izcīnīja bronzas medaļu Latvijas čempionāta kopvērtējumā. Kas interesanti, viņš apsteidza savu vecāko brāli Ingemāru, kurš pie 6. sērijas BMW stūres kopvērtējumā ierindojās ceturtajā pozīcijā.


Jēkabsons aizvadītā gada NEZ posmā Rīgā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

2013. gads izvērtās sacensībām bagātāks, jo bez pieciem Latvijas drifta kausa posmiem ProAm klasē tika nobrauktas arī visas trīs starptautiskās sacīkstes Rīgā - EEDC, Drift Allstars un NEZ. ProAm ieskaites kopvērtējumā stabila trešā vieta, savukārt lielajos PRO posmos ar salīdzinoši mazjaudīgo BMW 540 tika uzrādīts solīds sniegums.

Par jaudu šogad gan Jēkabsonam nevajadzētu sūdzēties, jo pa ziemu viņa spēkratam ir uzstādīts „Vortech V1" kompresors. Tādējādi līdzšinējā 4,4 litru V8 dzinēja jauda ir palielināta teju divas reizes - līdz 500 Zs un 600 Nm. Ingus Jēkabsons skaidro pirmās paaudzes (V1) kompresora priekšrocības: „Tas ir lielāks par jaunāko „V3". Pie mazāka spiediena (0,5 bāriem) ir lielāka jauda."


V8 dzinējs ar jauno kompresoru. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Interesants ir šī kompresora iegādes stāts, jo tas ir lietots, nevis jauns. „Kolkā ar draudzeni svinēju dzimšanas dienu, un no rīta zvana telefons. Biju škrobīgs un domāju, kāpēc man kāds no paša rīta zvana. Bet zvanīja Didzis Kozlovskis (Latvijas drifta kausa ProAm pilots) un teica, ka Edmunds Ērglis piedāvā lietotu kompresoru pa 500 latiem. Man nebija divu domu - dod šurp," smejoties kompresora pirkšanu atceras Ingus.

Lai arī kompresors ir lietots, visi tā mehānismi ir pārlasīti, kas nozīmē, ka lietots palicis vairs tikai pats korpuss. Projekta autors atzīst, ka ar visu uzstādīšanu šis kompresors izmaksājis 3000 eiro, savukārt jauna „Vortech" kompresora cena esot virs 4000 eiro.


Uz šo sezonu izveidots agresīvāks priekšas dizains. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Bez kompresora uz šo gadu ir arī divas ļoti labi redzamas vizuālas pārmaiņas. Pirmkārt, jau krāsa, jo līdzšinējo zaļo pamatkrāsu ir aizstājis baltais tonis. „Bračkam šogad jauns auto un arī gribējās ko jaunu," tā auto pārkrāsošanu skaidro Jēkabsons. Baltā krāsa papildināta ar Latvijas kontūrām un sponsoru uzlīmēm.

Bez aizmugurējā tilta iztaisnošanas (pagājušajā sezonā dila vien trešdaļa riepas laukuma) un jauna sajūga komplektu nekas cits tehniski uz šo gadu nav izmainīts. „Tas pats lielais „Wisefab" leņķis, patīk kā vadās auto, tādēļ neko jaunu nevajag. Līdz šim pietrūka jauda, bet arī tas tagad ir atrisināts. Tā kā par to vairs nevarēšu sūdzēties," tā savu auto raksturo tā īpašnieks.


Jaunais dizains. Foto no personīgā arhīva

Jēkabsona vienkāršo pieeju sava sporta auto būvniecībā raksturo atbilde uz jautājumu, kādi amortizatori viņa BMW 540 ir uzlikti: „Nezinu. Man brālis viņus uzlika, kad sev būvēja šo auto. Piecus gadus jau iet, nekas nesulo, viss kārtībā un es par viņiem nedomāju. Ar bīdmēru es viņus pieregulēju, un, kamēr auto vadās, es tam nepiekasos. Kad jutīšu, ka uz labo pusi iet super, bet uz kreiso vispār neiet, tad es painteresēšos par to."

Interesants arī Inga viedoklis par drifta auto pašmasām: „Citi cīnās par svara samazināšanu, bet man tas tā. Mana loģika - ja tev jauda pietiek, tad vajag arī masu, kas spiež pie zemes. Lielos antispārnus arī liek, lai spiestu pie zemes. Tādēļ vajag arī kaut kādu svaru. Tu uztaisīsi kaut kādus 2000 zirgspēkus, bet auto pacelsies gaisā. Lielajās trasēs vajag inerci, lai, palaižot vaļā gāzi, auto turpinātu slīdēt, nevis uzreiz iztaisnotos."


Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Jēkabsons jau trasē ir aizvadījis pirmos treniņus ar jauno kompresoru, un iespaidi par savu auto ir tikai pozitīvi: „Jaudu baigi jūt, bet nav jāpierod. Ar kompresoru jaudas līkne ir ļoti vienmērīga, tā kā viss ir tieši tas pats, tikai sajūta, ka būtu baigi īsais reduktors un nobrauktas riepas virsū. Līdz šim bija tā, ka slīdi un redzi, kur aizslīdēsi, bet tagad izdari pāris kustības un tu aizbrauc tur, kur gribi, nevis redzi."

Tā kā auto tagad ir iepriekš minētie 500 Zs un 600 Nm, tad 25 gadus vecais drifteris vairs negrib braukt Latvijas drifta kausa ProAm klasē. „Kompresors ir, līdz ar to negribu vairs ākstīties. ProAm bija interesants, jo trases bija mazas un izveicīgas. Bet tā kā tagad ir jauda, tad negribu braukt pret tiem, kas teju pirmo sezonu brauc. Neiespringstot varēju braukt un tikt trijniekā. Atkārtot to pašu? Negribas," savu lēmumu pilnībā pāriet uz PRO klasi skaidro pagājušā gada ProAm klases trešās vietas ieguvējs.


Jēkabsons ar pagājušā gada ProAm klases uzvarētāju Ēriku Ulasu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Plānā šogad esot Latvijas PRO sacīkstes, to starpā arī starptautisko seriālu Rīgas posmi. Viss gan būšot atkarīgs no laika un finansēm. Piemēram, jūnijā un jūlijā kāzu dēļ, kurā kā kāzu auto piedalīsies arī drifta auto, noteikti tikšot izlaistas kādas sacīkstes: „Septiņus gadus ar draudzeni esam kopā un ir laiks precēties. Tas man šogad ir primāri..."

„...bet sekundārais tik un tā ir drifts. Tā ir slimība. Lai ko tu citu darītu, no šitā nevari aiziet prom. Katras sezonas beigās es iedomājos, ka atkal nauda ir iztērēta sacīkstēs, priekš kam tas bija vajadzīgs (smejas). Bet, kad pienāk ziema, tad atkal, kā tiec pie naudas, vairāk vai mazāk viss tiek likts mašīnā iekšā. Gaidot pavasari atkal ir tas stulbums galvā, bet rudenī pie sevis domā - bļin, kam tas bija vajadzīgs. Bet tā visos sportos ir."


NEZ posma parādes braucienā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Taujāts par šīs sezonas mērķi, Ingus atbild, ka „mērķis lai šogad paliek pie manis. Skatīsies pēc rezultātiem, bet pirms tam neko neteikšu (smejas). Centīšos uztaisīt pārsteigumu visiem". Pagājušos gadus Jēkabsons startēja ar 15 collu riepām, tomēr šogad sacīkstēs tiks izmantotas 17 collu riepas. Tādējādi viņš trasē noteikti būs ātrāks nekā vēl pagājušajā sezonā.

Interesanti, ka abi brāļi - Ingus un Ingemārs - divatā brauks vienā komandā: „Concept Auto šogad ir desmit gadi un brauksim ar brāli vienā „Concept Auto" komandā, ar līdzīgiem dizainiem, ģimenes komanda. Baigā azartā tēvs par šo visu un dīda ar pātagu, lai braucu (pasmaida). Galvenais sponsors. Protams, daudz ko pats taisu, bet, ja ir runa par riepām, tad loģiski, ka man vēl vecums nav tāds, lai pats sevi visas riepas nopirktu."
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png