profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vasaras autosprintā evolūcijām konkurenci sastāda Kristaps Feldmanis

Artūrs Virbulis 19.06.2012 - 18:45 Vasaras autosprintā evolūcijām konkurenci sastāda Kristaps Feldmanis
Priekšplānā vasaras autosprinta divkārtējais čempions Andris Slava. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Vasaras autosprintā jau aizvadīti divi posmi, un līdz ar to izkristalizējušies arī pirmie favorīti. Ātrākās un aizraujošākās cīņas vērojamas pilnpiedziņas, ieskaitē, kurā abos posmos uzvaru guvis Andris Slava („Mitsubishi Lancer Evo IX"). Pirmajā posmā viņam uz papēžiem mina Mareks Žukurs („Mitsubishi Lancer Evo IX"), bet otrajā viņu pārspēt centās līdz šim supersprintos redzētais Kristaps Feldmanis („Subaru Impreza").

Pagājušajā gadā vasaras autosprinta lielākais duelis risinājās starp čempionu Andri Slavu un Danielu Balto, kuri pārējiem pilotiem neatstāja nekādas cerības. Avārija ceturtajā posmā un tehniskas problēmas Baltajam liedza cīnīties līdz galam, tādēļ otro gadu pēc kārtas čempiona titulu izcīnīja Slava. Daniels pēc sezonas paziņoja, ka vasaras autosprintā vairs nepiedalīsies, tādēļ radās jautājums par to, vai kāds Slavam 2012. gadā spēs sagādāt konkurenci.

Šīs šaubas par garlaicīgu AWD klasi tika kliedētas jau pirmajā posmā, kad uz starta stājās četras līdzīgi sagatavotas „Mitsubishi Lancer Evo" automašīnas ar Andri Slavu, Juri Jevhutu, Ilmāru Vējiņu un Mareku Žukuru pie stūres. Pēdējais no tiem pirmajā posmā tikai knapi piekāpās Slavam, tādēļ varēja sagaidīt, ka nākamajās sacensībās Žukurs spēs sagādāt tikpat lielu konkurenci čempionam.


Mareka Žukura auto ticis pie jauna dizaina. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Tomēr otrais posms Marekam neizdevās tik veiksmīgs, jo sanāca ierindoties vien ceturtajā vietā. „Izdomāju iepūst riepās slāpekli (smejas). Pēc pirmā brauciena no 2,1-2,2 (atmosfērām) spiediens bija uzkāpis līdz 2,6-2,7 (atmosfērām). Pie kam viens ritenis pirms starta bija nolaidis gaisu, kurā tad tika iepūsts parasts gaiss. Pats arī ne pārāk labi nobraucu, mēģināju slalomā ar rokasbremzi, bet kaut kā nesanāca, aizgāju taisni," savu ne pārāk labo rezultātu skaidro Mareks Žukurs.

Tomēr Žukurs par rezultātu neskumst, sakot, ka „jātrenējas, jāmācās braukt. Pirmā sezona tikai, nāks pieredze un būs arī rezultāts". Par jauno konkurentu, supersprinta pilotu Kristapu Feldmani, kurš pirmo reizi piedalījās vasaras autosprintā, Mareks izsakās pozitīvi: „Bija zināms, ka viņš labi nobrauks. Slalomā gan viņam plusus noteikti deva hidrauliskā rokasbremze, bet viņš, protams, jau labi brauc, ne velti supersprintā arī ir priekšā."

Feldmanim vasaras autosprintā izdevās ļoti laba debija, jo pirmo reizi startējot šajā disciplīnā, viņš izcīnīja otro vietu pilnpiedziņas klasē. „Asfalts man tik ļoti nepadodas kā grants, tādēļ izdomājām pabraukt. Bija grūtāk nekā supersprintā, jo auto sagatavots supersprintam, pacelts augstāks, savirze priekš supersprinta. Domāju, ka Slavu var noķert, tādēļ uz nākamo posmu laidīsim auto lejā," dalību vasaras autosprintā komentē jaunais Kristaps Feldmanis.


Feldmanim veiksmīga nedēļas nogale - uzvara supersprintā un otrā vieta vasaras autosprintā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Uz jautājumu, vai viņš plāno piedalīties visos atlikušajos vasaras autosprinta posmos, Feldmanis atbild, ka „katra nedēļa gandrīz ir saplānota. Būs rallijsprints „Gulbis", supersprinta posmi, Smiltenes kausi, bet, ja būs brīvs laiks, tad noteikti brauksim vēl". Kristaps uzslavē arī vasaras autosprinta formātu, sakot, ka „vienas no visforšāk organizētajām sacensībām. Patīkama gonka, viss notika raiti un arī slaloms man patika".

Gan Žukurs, gan Feldmanis ir apņēmības pilni pārspēt čempionu Andri Slavu, tādēļ nākamie vasaras autosprinta posmi solās būt īpaši spraigi. Trešais posms risināsies 29. jūlijā, turpat „Biķernieku" kompleksajā sporta bāzē.

Kopvērtējums pēc diviem posmiem:
FWD
1. Modris Žentiņš, Honda Crx, 50 punkti
2. Uģis Vītums-Jaunzems, VW Golf, 35 punkti
3. Ivo Eltermanis, Opel Corsa, 21 punkts

RWD
1. Andris Slišāns, Toyota Corolla, 43 punkti
2. Imants Firsts, Toyota Corolla, 42 punkti
3. Kristaps Misjuns, BMW 320i, 35 punkti

AWD
1. Andris Slava, Mitsubishi Lancer Evo IX, 50 punkti
2. Mareks Žukurs, Mitsubishi Lancer Evo IX, 39 punkti
3. Juris Jevhuta, Mitsubishi Lancer Evo VIII, 38 punkti

Open
1. Oto Patmalnieks, Subaru Impreza, 42 punkti
2. Agris Štikāns, Mitsubishi Lancer Evo VIII, 25 punkti
3. Kristaps Feldmanis, Subaru Impreza, 25 punkti
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png