profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kašins/Strokšs Montekarlo vēsturisko ralliju beidz kā uzvarētāji

Artūrs Virbulis 06.02.2012 - 08:30 Kašins/Strokšs Montekarlo vēsturisko ralliju beidz kā uzvarētāji
Foto: RE Autoclub

No 28. janvāra līdz 4. februārim Francijas dienvidos risinājās Montekarlo vēsturiskais autorallijs, kurā piedalījās arī kupls skaits Latvijas komandu. Vislabāko sniegumu uzrādīja ekipāža Iļja Kašins/Raimonds Strokšs, kuri ar 1972. gada Jaguar E Coupe 4.2 izcīnīja 17. vietu absolūti un pirmo savā klasē. Jāatzīmē, ka uz starta izgāja vairāk nekā 300 mašīnas, no kurām finišēja 214.

Ātrākais latviešu pilots vēsturiskajā rallijā izrādījās bijušais „Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Kārlis Miķelsons, kurš kopā ar stūrmani Normundu Vuguli ierindojās 31. vietā absolūti. Ievērojami, ka rallijā uz starta izgāja kopskaitā vienpadsmit ekipāžas no Latvijas, no kurām finišu sasniedza deviņas. Tajā pašā laikā starp dalībniekiem nebija manāmi nedz lietuviešu, nedz igauņu braucēji. Latviešu spēkratu klāsts sniedzās no ekskluzīviem 50to un 70to gadu Jaguar sporta automobiļiem līdz PSRS laika moskvičiem un volgām.

Montekarlo vēsturiskais rallijs šogad risinājās jau piecpadsmito reizi un tas kļuvis par nozīmīgu pasākumu vēsturisko automašīnu aprindās. Nedēļas laikā pilotiem bija jāveic 14 ātrumposmi, no kuriem gan divi slikto laika apstākļu dēļ tika atcelti. Kā portālam pavēstīja ātrākās latviešu ekipāžas stūrmanis Raimonds Strokšs, sacensību kopējais garums, ieskaitot pārbraucienus, esot bijis vairāk nekā 2000 kilometri.


Kašina/Strokša ekipāža ar 161 starta numuru. Foto: RE Autoclub

„Gāja ļoti interesanti, beigas neizdevās tik ļoti labas, jo pēdējie trīs ātrumposmi bija visgrūtākie. Bija noteikts vidējais ātrums 50 km/h, bet sasniga sniegs un to nebija iespējams attīstīt. Beigās palikām 17. absolūti, un pirmie savā klasē, tā kā kausiņu dabūjām un liels prieks par to," pāris vārdos sacensību gaitu un noslēgumu raksturo rallija pilots un „Rally Talsi" organizators Raimonds Strokšs.

„Apbrīnoju šo vēsturisko auto izturību, jo 2500 kilometri tika nobraukti pa lielam bez servisa, tikai ik pa laikam 3-5 minūšu pauzes, lai notīrītu stiklus un uzpildītos. Gulēts maz, kārtīgi ēsts īsti arī nav, un šo visu piedzīvojumu pilnībā apjēgt vēl nevaru," ar sajūsmu stāsta Strokšs. Skaidrs gan tas, ka nākamgad viņi arī noteikti piedalīsies: „Zinām, kas jāsadara, un nākamgad jācenšas tikt vēl augstāk."

Latviešu ekipāžas lēnām atgriežas Latvijā, tādēļ „Go4speed" tuvāko dienu laikā plāno sazināties ar vairākiem braucējiem, lai sīkāk uzzinātu par pašu ralliju, komandu veiksmēm un neveiksmēm un to spilgtākajiem iespaidiem.

Rezultāti:
1. Žozē Larepē, Beļģija, Opel Kadett GTE (1978)
2. Žans Pjērs Kopola, Francija, Alpine-Renault A310 (1972)
3. Montijs Karlans, Norvēģija, Porsche 911 SC (1978)
...
17. Iļja Kašins, Latvija, Jaguar E Coupe 4.2 (1970)
31. Kārlis Miķelsons, Latvija, Jaguar XK140 Coupe (1956)
95. Jānis Metmanis, Latvija, Gaz Volga M21 (1960)
126. Leonīds Golovanovs, Latvija, Jaguar E Coupe 4.2 (1970)
134. Karlīne Štāla, Latvija, Jaguar E Coupe 4.2 (1968)
156. Boriss Žažkovs, Latvija, Gaz Volga M21 (1960)
158. Roberts Elbakjans, Latvija, Moskvitch 408 (1974)
159. Oļegs Borisovs, Latvija, Gaz Volga M21 (1960)
207. Jurijs Lisenko, Latvija, Gaz Volga M21 (1960)
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png