profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Smagā cīņā J.Grencis kāpj uz goda pjedestāla, tiesneši pieņem nesaprotamus lēmumus

Go4speed 01.07.2018 - 23:54  Smagā cīņā J.Grencis kāpj uz goda pjedestāla, tiesneši pieņem nesaprotamus lēmumus
Foto: autocross.lv

Par šīs sezonas Latvijas braucēju smagāko Eiropas čempionāta posmu kļuvusi Novapakas sacīkste Čehijā, ziņo autocross.lv. Ar piedzīvojumiem otro vietu JuniorBuggy cīņās sasniedza Justs Grencis, tikmēr Jānis Veģeris TouringAX klasē guva sesto vietu, pirmo reizi debijas sezonā posma braucienos veicot visus apļus. SuperBuggy braucēji palika pusfinālā.

Justa Grenča ceļš uz pjedestālu bija dramatisks - mazāk tehnikas, vairāk tiesāšanas ziņā. Svētdienas rīta kvalifikācijā Justs no priekšpēdējās starta vietas aizcīnījās līdz otrajai pozīcijai. Tiesa, pa ceļam, apdzenot vienu no konkurentiem, abi saķērās, kas noslēdzās ar oponenta izkūleņošanu no trases un brauciena apturēšanu. Tiesneši saskatīja Grenča pārkāpumu, un atkārtotajam startam nepielaida. Kopā ar nepilno pirmo kvalifikācijas braucienu sestdien Justs bija nonācis sarežģītā situācijā rezultātos. Trešajā braucienā vēl viens izcils cīniņš, un Grencis sasniedz finišu trešais. Taču jau atkal saņemts brīdinājums, kas vēlāk pāraug melnajā karogā. Tam vajadzēja nozīmēt cīņas beigas, tomēr pēc pārrunām un latviešu sašutuma Grencim trešā brauciena rezultāts tiek atgriezts, saglabājot tikai brīdinājuma statusu.

Sacīksti klātienē bez daudziem latviešu līdzjutējiem vēroja arī autokrosa un rallijkrosa braucējs Arnis Odiņš. Viņš komentē: “Šādu tiesāšanu par labu savējiem redzu pirmo reizi, tik uzkrītošas kļūdas un nesaprotami lēmumi! Justam otrajā kvalifikācijā konkurents pats uzbrauca uz aizmugurējā riteņa un sāka kūleņot, tas bija saprotams gan klātienē, gan vēlāk video. Trešajā kvalifikācijā juniors pat nepieskārās konkurentam, bet saņem melno karogu… Gribējās nodot tiesnešiem ziņu, ka Čehijā būs vēl viens posms, nav viss savējiem jāsakārto tieši šodien!”

Toties Justs turpināja ražot izcilus braucienus. Pusfinālā viņš guva otro vietu, droši sasniedzot finālu. Finālā gan ar dubļiem tika aizmestas brilles, tāpēc nebija iespēju apdzīt līderi Bartu van der Putenu – otrā vieta posmā. Šajā gadījumā gan šis uzskatāms par izcilu rezultātu. Trešais – Timofejs Ovčarovs. Interesanti, ka vadošais čehs Novotnijs fināla pēdējā aplī apmeta kūleni.

TouringAX klasē pēc drāmas sestdienas laika kontrolē turpinājumā lielisku cīņu aizvadīja Jānis Veģeris. Laika kontroles pirmajā braucienā, debitējot bīstamajā Novapakā, Jānis brauca salīdzinoši lēnāk, līdz ar to kļuva par upuri konkurentam, kurš nonesa Veģera mašīnas balstiekārtu. Pēc šī incidenta Jānis izlaida otro laika kontroles sesiju, cīņu pa īstam sākot ar pirmo kvalifikāciju. Kopš šī brīža Veģeris un, galvenais, viņa mašīna bija gatava veikt visus sacīkšu apļus! Šī ir pirmā reize Jāņa piecu posmu vēsturē, kad auto beidzot sasniedza finišu visos braucienos.

Kvalifikācijas braucienos guvis sesto, piekto un devīto vietu, Jānis finālā finišu sasniedza sestajā pozīcijā.

SuperBuggy cīņās Ervins Grencis un Jānis Boks abi nokļuva vienā pusfinālā. Jānis aiznesās cīņā, taču pēc diviem apļiem auto neizturēja kontaktcīņas un Boks izstājās. Jānis arī nebija labākajā tehniskajā formā, jo izmantoja savai mašīnai neatbilstošu ātrumkārbu, aizlienētu no Bernda Štūbes.

Ervina pusfināls sākās krietnu laiku pēc tam, kad pārējie jau bija aizbraukuši – sajūga problēmu dēļ viņš cīņu sāka gandrīz 20 sekundes pēc līderiem. Taču izcils brauciens ļāva saķert konkurentus, un Grencis finišēja septītais, turpat aiz sestās pozīcijas, un piecas sekundes aiz vajadzīgajā piektajā vietā finišējušā Vilī Albēra.

SuperBuggy finālā visus septiņus apļus veica tikai četri braucēji – pjedestāla pozīciju guvēji Jakubs Kubičeks, Tomass Anakleto un Maiks Bartelens, kā arī Džonijs Feilāds. Priekšpēdējā aplī kapitulēja Vladislavs Štetina. Taču visi pārējie pieci finālā neveica pat vienu apli, to skaitā arī Bernds Štūbe, Florēns Tafani, Andrē Hinenkamps un citi. Un jau atkal īpatnības čehu tiesnešu izpildījumā.

Odiņš: “Finālā piecas mašīnas pazuda, jo pirmajā aplī bija divi atsevišķi masveida incidenti. Karstākais notikums bija mājinieka Kubičeka izpildījums – viņš nodauzīja Štūbes bagiju tā, ka vācietim pēc šī posma jāmaina drošības karkass, mašīna ir iznīcināta. Taču tiesneši pēc sarkano karogu izmešanas paziņoja, ka Kubičeks nav vainīgs, Štūbe pieļāvis taktisko kļūdu. Liekas, vienīgā taktiskā kļūda bija tā, ka viņš bija priekšā čehu braucējam… Savukārt pārējie cietušie bagiji netika pielaisti atkārtotam startam. Dažiem bija tikai pārsistas riepas, mehāniķi jau bija pirmsstarta zonā gatavi tās samainīt. Taču tiesneši nostājās pozā un neļāva pirmajā startā kritušajiem atgriezties sacīkstē atkārtotajā braucienā. Apbrīnojami!”
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png